Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Pidä vaan ne ahdistimet, varsinkin takapäässä, paremmat mhikset sua vastaan .[/quote]
Homer hei, ei tuu mitään kilpailua kun sä et pääse radalle ajamaan, kun sulla on niin kovat desipelit sivuputkissa
ps tuutko kaanaaseen sunnuntaina ?
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 20 Syys 2008, 00:02
Kirjoittaja stangrider
Millähän nuo soundit on tehty?
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 20 Syys 2008, 19:43
Kirjoittaja mururua
simmonsia jos haluat ettei ahdista
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 20 Syys 2008, 22:42
Kirjoittaja Homer65
FBFIN65 kirjoitti:Pidä vaan ne ahdistimet, varsinkin takapäässä, paremmat mhikset sua vastaan .
Homer hei, ei tuu mitään kilpailua kun sä et pääse radalle ajamaan, kun sulla on niin kovat desipelit sivuputkissa
ps tuutko kaanaaseen sunnuntaina ?[/quote]
Jaa! Olisko siellä ollut tilausta savustimelle?? Nooh:" ei pysty, on niin hapokasta" tai sitten vaan klapihommat kutsuu, taas!
Uus kesä, uus kone. Sitten ne saundit on tosi kohillaan, 97dB.ä niin että heilahtaa Täytynee laitta perunat putkiin mittausten ajaksi.
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 15:45
Kirjoittaja FBFIN65
Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 16:43
Kirjoittaja PeteP
Juu,olisin tehnyt jos olisi ollut mahdollista, Hoo tai Äx-Putki, Dynomaxin Turbopömpelit ja ehkä lopputötteröiks Marteliuksen Ellipsit, mutta eiköhän tossa kesänpäälle
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 18:24
Kirjoittaja Fastback
FBFIN65 kirjoitti:Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Onko auto liian äänekäs sisälle vai ulkopuolelle? Todennäköisesti sisäpuolelle?? Ensin pitää kysyä, että onko perusteet kunnossa? Auton lattiapellin ja lattiamaton välissä joku eristävä materiaali? Dynamat tai vastaava äänieristematto biltemasta ja tukkii kaikki reiät tarkasti rintapellistä, shifterin ympäristö, takaluukun reiät ohjaamosta jne auttaa merkittävästi ongelmaan. Jos nämä kaikki ovat oikeasti kunnossa, niin sitten lisävaimennusta putkistoon tai paremmat vaimentajat. Myös liian pienet pakosarjojen primäärit saavat aikaiseksi melkoisen pläikeen (ainakin isoissa koneissa). Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Minulla on suunnitelmissa kovien pakoäänien hiljentäminen kabiiniin. Lääkkeeksi olen kaavaillut dynamat mattoa koko lattialle, extra kerros shifterin reiän ympärille ja tulipeltiin. Täytyy varmaan takaluukun lattiakin vuorata dynamatilla ja sovittaa luukun matto sen päälle. Jos näillä toimenpiteillä ei vaimene tarpeeksi mukavaan matkustamiseen, niin vaihtoehto on supertrapp vaimentajat putkiston päähän tai yksinkertäisesti paremmin vaimentavien pönttöjen vaihtaminen. Peltorit korville on edullisin vaihtoehto ja jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin ostaa radiopeltorit.
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 18:57
Kirjoittaja munmummu69
Fastback kirjoitti:Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Jos putket loppuu alle, niin auttaako kabiinin äänien suhteen yhtään sivuputket vai pitääkö vetää taakse? Vaivana on kierrosalue, jossa tuntee olevansa kirkonkellon sisällä.
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 19:10
Kirjoittaja Fastback
munmummu69 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Jos putket loppuu alle, niin auttaako kabiinin äänien suhteen yhtään sivuputket vai pitääkö vetää taakse? Vaivana on kierrosalue, jossa tuntee olevansa kirkonkellon sisällä.
Paras on vetää putket pois auton alta ja perästä ulos. Sivuputket jymistävät korvien juuressa miehekkäästi - ikkunat auki ajaminen näyttää coolilta mutta sattuu päähän. Jos koneessa alkaa olemaan voimaa ja jytkettä tarpeeksi, niin kaikki ratkaisut joissa putkisto loppuu alle tai sivuun on tuskallista.
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 21:49
Kirjoittaja FBFIN65
Kabiinin äänet on ihan ok ja toistaiseksi myös putkiston,tarkoitus olisi laittaa isompaa putkea, mutta äänet eivät saisi nousta liikaa
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 22:05
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
munmummu69 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Jos putket loppuu alle, niin auttaako kabiinin äänien suhteen yhtään sivuputket vai pitääkö vetää taakse? Vaivana on kierrosalue, jossa tuntee olevansa kirkonkellon sisällä.
Paras on vetää putket pois auton alta ja perästä ulos. Sivuputket jymistävät korvien juuressa miehekkäästi - ikkunat auki ajaminen näyttää coolilta mutta sattuu päähän. Jos koneessa alkaa olemaan voimaa ja jytkettä tarpeeksi, niin kaikki ratkaisut joissa putkisto loppuu alle tai sivuun on tuskallista.
Juu, ei kivoin vaihtoehto pidemmälle matkalle ole alle päättyvät putket, jos vaatii sitä matkustusmukavuutta. Tietty on olemassa korvatulppia Meinasin kyl joku kesä laittaa putket taakse asti yhdellä lisävaimentimella niin vois ehkä päästä ahvenistollekin ajamaan
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 23:00
Kirjoittaja Jukka
Fastback kirjoitti:
FBFIN65 kirjoitti:Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Onko auto liian äänekäs sisälle vai ulkopuolelle? Todennäköisesti sisäpuolelle?? Ensin pitää kysyä, että onko perusteet kunnossa? Auton lattiapellin ja lattiamaton välissä joku eristävä materiaali? Dynamat tai vastaava äänieristematto biltemasta ja tukkii kaikki reiät tarkasti rintapellistä, shifterin ympäristö, takaluukun reiät ohjaamosta jne auttaa merkittävästi ongelmaan. Jos nämä kaikki ovat oikeasti kunnossa, niin sitten lisävaimennusta putkistoon tai paremmat vaimentajat. Myös liian pienet pakosarjojen primäärit saavat aikaiseksi melkoisen pläikeen (ainakin isoissa koneissa). Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Minulla on suunnitelmissa kovien pakoäänien hiljentäminen kabiiniin. Lääkkeeksi olen kaavaillut dynamat mattoa koko lattialle, extra kerros shifterin reiän ympärille ja tulipeltiin. Täytyy varmaan takaluukun lattiakin vuorata dynamatilla ja sovittaa luukun matto sen päälle. Jos näillä toimenpiteillä ei vaimene tarpeeksi mukavaan matkustamiseen, niin vaihtoehto on supertrapp vaimentajat putkiston päähän tai yksinkertäisesti paremmin vaimentavien pönttöjen vaihtaminen. Peltorit korville on edullisin vaihtoehto ja jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin ostaa radiopeltorit.
Fastbackki hei...
Jos haluaa hiljaisen auton niin pitää ostaa esim. Lincoln,ei Mustangia.
Re:
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 23:38
Kirjoittaja ROKI
Tapsa kirjoitti:Suorat on suorat... ja ääni sille!
kadulle flowmasterit vaimentaa muuten sopivasti resonanssit ..
pitäähän moottorin rähistä
niin eroittuu muista pörisijöistä!
vrt GT2,Trans-Am tai muut vastaavat sarjat missä äänimailma
pääsee oikeuksiinsa
EI japsi kustomeista lähde HD-soundia vaikka kuinka suorilla
vetelee
Kyllä se murisee japsikasi yhtä lailla kuin nämä jenkki paskatkin .
Re: Re:
Lähetetty: 09 Huhti 2009, 05:15
Kirjoittaja Make67
ROKI kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Suorat on suorat... ja ääni sille!
kadulle flowmasterit vaimentaa muuten sopivasti resonanssit ..
pitäähän moottorin rähistä
niin eroittuu muista pörisijöistä!
vrt GT2,Trans-Am tai muut vastaavat sarjat missä äänimailma
pääsee oikeuksiinsa
EI japsi kustomeista lähde HD-soundia vaikka kuinka suorilla
vetelee
Kyllä se murisee japsikasi yhtä lailla kuin nämä jenkki paskatkin .
Eli siis japsikasi on YHTÄ PASKA kuin jenkkikasi... !
Re: Pakoputkisto
Lähetetty: 09 Huhti 2009, 09:50
Kirjoittaja MouTine
Fastback kirjoitti:
FBFIN65 kirjoitti:Onko kukaan tehnyt putkisto muutoksia talven aikana, liian kovien äänien vuoksi ?
Onko auto liian äänekäs sisälle vai ulkopuolelle? Todennäköisesti sisäpuolelle?? Ensin pitää kysyä, että onko perusteet kunnossa? Auton lattiapellin ja lattiamaton välissä joku eristävä materiaali? Dynamat tai vastaava äänieristematto biltemasta ja tukkii kaikki reiät tarkasti rintapellistä, shifterin ympäristö, takaluukun reiät ohjaamosta jne auttaa merkittävästi ongelmaan. Jos nämä kaikki ovat oikeasti kunnossa, niin sitten lisävaimennusta putkistoon tai paremmat vaimentajat. Myös liian pienet pakosarjojen primäärit saavat aikaiseksi melkoisen pläikeen (ainakin isoissa koneissa). Päättyykö putket auton alle vai tulevatko päät hiekkapellin alta & lävitse?
Minulla on suunnitelmissa kovien pakoäänien hiljentäminen kabiiniin. Lääkkeeksi olen kaavaillut dynamat mattoa koko lattialle, extra kerros shifterin reiän ympärille ja tulipeltiin. Täytyy varmaan takaluukun lattiakin vuorata dynamatilla ja sovittaa luukun matto sen päälle. Jos näillä toimenpiteillä ei vaimene tarpeeksi mukavaan matkustamiseen, niin vaihtoehto on supertrapp vaimentajat putkiston päähän tai yksinkertäisesti paremmin vaimentavien pönttöjen vaihtaminen. Peltorit korville on edullisin vaihtoehto ja jos haluaa vähän enempi sijoittaa niin ostaa radiopeltorit.