Sivu 3/4

Lähetetty: 05 Marras 2005, 01:17
Kirjoittaja Aku_81
Aika monissa jarrusatuloissa on käsijarru, muutama joka tuli mieleen :
volvo s40
nissan primera 2.0 96-> etiäpäin ainakin
nissan almera 96-00 gti ja 2.0diesel jos on absit(siis diiselissä takajarrut samat kuin gti)
Honda crx
ja kuulemma myös citroen bx

Eli noita käsijarrullisia takajarrusatuloita on, niiden kaikkien selvittäminen on eri juttu.

Lähetetty: 05 Marras 2005, 12:52
Kirjoittaja musse67
Mulla on 8" akselilla 850 Volvon takalevyt ja Audin a4:n käsijarrulliset satulat. Satulat on ihan näppärät ja käsijarru toimii paljon paremmin kun rummuissa. Käppärin sai helposti laitettua Audin vaijereilla alkuperästelle kahvalle. Toi volvon levy tosin on sen verran iso, että Ainakaan Audin satulan kans ei sovi 15" vanteen sisään. Audin satulat pienemillä levyillä, niin sopii 14" vanteelle.

Lähetetty: 15 Joulu 2005, 18:13
Kirjoittaja Tarkkailija
Jouten olisi Toyota jarrulevyt 275 halk /28 mm. Levyjarruprojektiin aikoinaan hankitut. Levyt täysin uusia. Hintaa olisi 50 euroa /pari.
Menee suoraan pultteihin. Keskireikä on muistaakseni jotain 62 mm.
soita 0400-717434

Levy jarrut taakse

Lähetetty: 18 Joulu 2005, 22:01
Kirjoittaja mussette
Omalla kohdalla päädyin Stainles Steel Brakes Corporation valmistamaan kittiin jäähdytetyillä levyillä. Sain kitin tänään ja vaikutti asialliselta ja pitäisi sopia 14" vanteen sisälle. Hinta Suomessa himpun verran alle 900€. :( Keräämällä osia eri autoista pääsee edullisempaan ratkaisuun jos on aikaa eikä laske tunteja.
Tämänkin kitin osat on maalaamattomia joten hieman saa purkaa ja askarrella ennen kuin homma on pulttaus kunnossa :D

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 12:07
Kirjoittaja Tarkkailija
Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 12:42
Kirjoittaja musse67
rtm kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?
67:aan on tulossa myös 750 bemarin levyt eteen. Ensin oli aikomus tehä toinen jako vanhojen reikien väliin, mutta helpoimmalla homma hoitui kun vingutin valmiita reikiä sen verran että passas mustangin napaan. Ei tartte paljoo ottaa tavaraa per reikä. Keskireikään tein aika tiukan holkin jolla levy keskittyy napaan, niin ei ole sitäkään ongelmaa ettei levy olisi keskellä napaa.

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 13:14
Kirjoittaja Tarkkailija
Sitähän minäkin. Asia tuli mieleen, kun ropelsin BMW'n jarruja eilen. Keskireikä on jotain 79 mm, joten holkki lienee paikallaan.

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 20:54
Kirjoittaja Make67
rtm kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin.
Onko tilaa porata uudet pultinreiät, kun on pari "ylimääräistäkin" reikää levyssä?
Mulla hitsataan levy "umpeen" ja sitte uudet reiät oikeella jaolla.

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 22:40
Kirjoittaja ROKI
Kuulostaa aika hullulta toimenpiteeltä :?: , ikäänkuin leikkisit hengelläsi :!: , ja mitä sanoo laki. Katsastus setä kun sais tietää, ei varmasti tulis leimaa vaan lähtis kilvet, ihmettelenpä miksi niitä pitää hitsillä turata kun saa valmiitakin levyjä. Oletko ottanut huomioon se että ne voi vääntyä sen hitsin aikana, toisaalta eihän ne ole minun levyt, ei millään pahalla.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 08:54
Kirjoittaja Make67
ROKI kirjoitti:Kuulostaa aika hullulta toimenpiteeltä :?: , ikäänkuin leikkisit hengelläsi :!: , ja mitä sanoo laki. Katsastus setä kun sais tietää, ei varmasti tulis leimaa vaan lähtis kilvet, ihmettelenpä miksi niitä pitää hitsillä turata kun saa valmiitakin levyjä. Oletko ottanut huomioon se että ne voi vääntyä sen hitsin aikana, toisaalta eihän ne ole minun levyt, ei millään pahalla.
En aatellu leikkiä kenenkään hengellä, vaan luotan ammattilaiseen joka on rakentanut useammatkin jarrut rata/ralliautoihin. Tässä ei olla liikkeellä "musta tuntuu"- menetelmällä vaan ihan hyväksi koettuja ratkaisuja toteutetaan... ja niinkuin sanoit, eivät ne levyt tule sinun autoosi.
Ja jos jotakuta pelottaa ajella ens kesänä vihreen -67 mussen lähettyvillä niin siitä voi vapaasti informeerata kirjoittajaa.

Niin, saahan niitä valmiita sarjoja, ja jopa valmiita autoja. Mutta kun se kaikenlainen "itse-tekeminen" tai teettäminen on vaan "hauskaa???! :shock: :shock: :shock:

Saattaapi tietty siihen turaamiseen vaikuttaa aivan hiukan toi valuuttapuolikin... :roll:

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 19:09
Kirjoittaja ROKI
Joo sori tuli taas valittuun vika sanoja, olis kait pitänyt kysyä miksi hitsaatte reijät umpeen ja koneistatte ne uudelleen, eikö olis helpompi tehdä soikeat reiät pultien kohdalle ja ohjuriholkki napaan yksinkertaista eikä se heikennä siitä kuten oli joku muu jo tehnyt, onha sitä soikeaa reikää käytetty vanteissakin eikä tartteis hitsailla täyttöjä ja sorvi hommia ei putjetti kärsis. Varsinkaan jos ei itse niitä pysty tai osaa tehdä, meniköhän taas kintuille.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:54
Kirjoittaja Make67
Joo, ei hätiä mitiä. Tässä rojektissa kun työ ei maksa kummallekaan mitään, on vaan "materiaalikustannukset", niin kannattaa rakennella itte. Ja kaikki nykyaikaiset metallintyöstökoneet/-välineet metallialan ammattilaisella käytössä. Näillänäkymin Wilwoodin satulat ovat n. 80% jarrukonversion kokonaiskustannuksista.

No, katotaan ny kevään mittaan mitä saadaan aikaseks.... :wink: !

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 08:49
Kirjoittaja KTM
Ihan varoituksen sana. Jarruvehkeiden hitsailu kuuluu lainvalvojien ja lainsäätäjien mielestä hyi, hyi juttuihin. Ovat muistaakseni vallan kiellettyjä asioita. Ei ehkä kannatta suuremmin huudella jos laikkoja tai muita vastaavia osia on mennyt kolvaamaan :idea:

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 08:55
Kirjoittaja veekoo
Samoin muistaakseni ripustukset. Ripustusten kiinnitykset koriin kyllakin meni lapi, vaikka vahan vinossa olivatkin.. :roll:

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 10:59
Kirjoittaja GT-350
Mustangin pulttijaolla löytyy kyllä valmiitakin levyjä muista merkeistä.