Sivu 3/4

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 20 Joulu 2019, 21:57
Kirjoittaja My Little Pony
Jee, kannatan. Lähtiskö kokeileen,hmm.
Nimim. lähtee melko hätäisesti, mutta kuski ei.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 28 Joulu 2019, 21:40
Kirjoittaja blue lady
Jokainenhan voi tuunata autonsa mielenkiinnon mukaan: ryllätä ja rähistä slalomissa tai sitten kupsutella kirkolla sunnuntaisin 😉. Jos oman auton suorituskyky ei miellytä niin sitten kaupoille. Kaikkia ei varmaan voi saada, mutta jos kuski ajaa vain tarpeeksi lujaa sarjassa kuin sarjassa niin voi pärjätä. Kyllä mielestäni tärkein tässä olisi huomioida vuosimallikohtaiset erot, on täysin eri ajaa esimerkiksi 60- tai 70- luvun mussella kuin 2000-luvun hienosäätöisillä. Tehdään vanhemmille mitä tahansa. Olisiko se lähimpänä tasa-arvoisuutta? En tiedä miten muutoin nuo autot voisi jaotella, kun ei tehollakaan tässä lajissa välttämättä ole merkitystä(radalla ehkä enemmän)...

Ainahan se on jännää uutena hypätä mukaan kisailemaan lajissa kuin lajissa. Eihän tässä voida olettaa että vauhtia pitäisi joidenkin hidastaa että kaikki uskaltautuu mukaan. Voihan sitä pyytää viivalla ettei omaa aikaa kelloteta, jos hitaus ahdistaa tai pelottaa 😁, ja sitten vaan naattia cruisaillen 👍.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 29 Tammi 2020, 21:19
Kirjoittaja jari
Tässä olisi nyt viritelty sääntöluonnos ihmeteltäväksi. Tsekatkaa ja kommentoikaa.

Divisioona-ajatuksista luovuttiin. Pienempää säätöä tehty yltympäriinsä ja sanamuotoja koitettu viilata selkeämmiksi. Isoin periaatteellinen muutos on yleiskilpailun pistelaskussa. Yleiskilpailu ratakaistaisiin nyt periaatteella "nopein voittaa", eikä luokkapisteiden perusteella kuten ennen. Tiimikisan pistelaskussa myös muutos: "Myös naiskuljettajien osalta tiimikilpailun pisteet lasketaan autokohtaisen luokan pisteiden mukaisesti".

---------------------

FMOC Slalom Cup 2020 säännöt

Slalom Cupin sääntöjä ylläpitää slalom-työryhmä ja ne hyväksyy FMOC:n hallitus. Sääntöjen tulkinnasta vastaa slalom-työryhmä.

1. Slalom Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.

2. Slalom cupiin voi osallistua Mustangilla tai sen kanssa samalla alustalla oleva autolla (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muulla amerikkalaisvalmisteisella takavetoisella Fordilla, Mercuryllä tai Lincolnilla, pois lukien luokitusspesiaalit. Salom Cupiin voi osallistua myös muita osin em. vaatimukset täyttävällä Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla autolla.

Slalom Cupiin voi osallistua ainoastaan polttomoottorilla varustetuilla autoilla.

3. Slalom Cupin osakilpailussa voi seuraavissa tapauksissa ajaa myös kilpailun ulkopuolella:

3.1 FMOCin jäsen voi halutessaan ajaa kohdan 2 vaatimusten mukaisella autolla myös kilpailun ulkopuolella. Tällöin ko. kuljettajan aikoja ei kirjata tulosluetteloon.

3.2 FMOCin jäsen voi ajan salliessa ja slalom-työryhmän harkinnan mukaan ajaa osakilpailun ajoharjoitteluna kilpailun ulkopuolella myös muulla kuin kohdan 2 vaatimukset täyttävällä autolla.

3.3. Cosworth & RS Club Finlandin jäsen voi ajan salliessa ja slalom-työryhmän harkinnan mukaan ajaa osakilpailun ajoharjoitteluna kilpailun ulkopuolella. Kuljettajalta peritään 20 € maksu per osakilpailu.

4. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo on sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, on ne oltava kiinni. Kypäräpakkoa ei ole, ellei kilpailukutsussa erikseen toisin sanota. Kypärän käyttöä kuitenkin suositellaan.

5. Slalom Cupissa ajetaan kuudesta luokkakohtaisesta mestaruudesta sekä yleiskilpailun mestaruudesta.
LK.1) 1964 - 1978 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1979 - 2004 Late stock
LK.4) 1979 - 2004 Late modified
LK.5) 2005 – 2020 Super Saloon
LK.6) Lady Cup

6. Tuloksiin lasketaan kauden osakilpailuista neljä parasta sijoitusta.

7. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään ajovirheistä kertyvät virhesekunnit: keilan kaato tai keilan siirtyminen liituneliöstä 2 sekuntia ja keilan ajo väärältä puolelta 5 sekuntia. Oikaisi radalla johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Mikäli samassa sarjassa ajavat kuljettajat päätyvät nopeimmalla ajollaan samaan aikaan tuhannesosan tarkkuudella, ratkaistaan voittaja vertaamalla kuljettajien toiseksi nopeimpia aikoja keskenään. Näistä nopeampi aika ratkaisee voittajan.

8. Pistetys kaikissa luokissa

Sija 1.  11 pts
Sija 2.  9 pts
Sija 3.  8 pts
Sija 4.  7 pts
Sija 5.  6 pts
Sija 6.  5 pts
Sija 7.  4 pts
Sija 8.  3 pts
Sija 9.  2 pts
Sija 10, 11, 12, 13..  1 pts
Osallistumisesta osakilpailuun saa siis vähintään yhden pisteen.

9. Pisteytys yleiskilpailussa
Yleiskilpailun sijoitukset ratkaistaan aikojen perusteella, ts. osakilpailun nopein kuljettaja luokasta riippumatta saa 11 pistettä, toinen 9 pistettä jne. kohdan 7 mukaisesti.

10. Sijoitus cupissa mikäli pisteet ovat tasan
Mikäli pisteet ovat kauden päätteeksi tasan, vähemmän virhepisteitä kauden aikana saanut kuljettaja voittaa. Jos myös virhepisteet ovat tasan, ratkaisee keskinäisen paremmuuden sijoitus siinä osakilpailussa, jossa kauden aikana oli ko. luokassa eniten kuljettajia.

11. Renkaat on oltava DOT- merkityt, slickseillä ei saa ajaa. Poikkeuksena Ford Mustang Challenge- tapahtuman slalom kilpailu kevätratapäivän yhteydessä, jolloin rengastus on vapaa kaikissa luokissa!

12. Kuljettaja voi kilpailla useammassa luokassa kauden aikana mutta yhden osakilpailun aikana voi ajaa vain yhdessä luokassa virallisiin tuloksiin.

13. Lähtö- ja ajanottopisteessä toimiville tulee antaa työrauha aikojen ja virheiden merkitsemisiin. Ajettuja aikoja tai muita asioita saa tulla kyselemään toimitsijoilta ainoastaan, jos kisassa on tauko meneillään.

14. Luokkajako
Auto on automaattisesti modified-luokassa, ellei sitä katsasteta stock-luokkaan alla olevien sääntöjen mukaisesti. Takautuvasti ei pääse stock-luokkaan.

Lk.1 Early stock
Vuosimallia 1964 - 1978 oleva auto kuuluu modified-luokkaan, jos siinä on yksi seuraavista muutoksista:
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset,
B. rengaskoko suurempi kuin 235/60R15 ja vanne suurempi kuin 7" x 15",
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi,
D. etujouset ovat 620lbs tai jäykemmät,
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla,
F. ohjauksessa on quick steering kit,
G. näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet tai
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Moottori ja vaihteisto ovat vapaat.

Lk.2 Early modified
Vuosimallia 1964 - 1978 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 1, muutoksista riippumatta.

Lk.3 Late stock
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat, seuraavat vaatimukset täyttävät autot:
A. rengaskoko korkeintaan 245/45R17,
B. K-palkkiin ei ole tehty muutoksia,
C. alkuperäisen malliset tukivarret edessä ja takana,
D. ei camber/caster levyjä,
E. jarrut korkeintaan SN95 GT speksin mukaiset,
F. ei madallusjousia eikä coil-overeita,
G. ei apurunkojen yhdistäjät (tms. muutoksia) sekä
H. ei metallipuslia.

Moottori ja vaihteisto ovat vapaat.

Lk.4 Late modified
Vuosimallia 1979 - 2004 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 3, muutoksista riippumatta.

Lk.5 Super saloon
Kaikki vuosimallia 2005-2020 olevat autot, muutoksista riippumatta.


Lk.6 Lady Cup
Kaikki naiskuljettajat riippumatta autosta. Naiskuljettajat osallistuvat myös autokohtaiseen luokkaan.


Tiimikilpailu

Joukkue = tiimi koostuu kolmesta kuljettajasta joiden on oltava kerhon jäseniä ja ajettava sääntöjen mukaisella kalustolla. Jokaisen kuljettajan luokkakohtaisten yksilökilpailujen pisteet kartuttavat teamin pistesaldoa. 12 parasta sijoitusta per tiimi lasketaan mukaan loppupisteisiin. Tiimipisteet eivät vaikuta henkilökohtaisiin cup-pisteisiin. Myös naiskuljettajien osalta tiimikilpailun pisteet lasketaan autokohtaisen luokan pisteiden mukaisesti.
Tiimikilpailuun ilmoittaudutaan viimeistään ensimmäisessä Slalom Cup ajoharjoittelutapahtumassa. Tiimin jäseniä ei voi vaihtaa kesken kauden.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 30 Tammi 2020, 21:59
Kirjoittaja kari gt
yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 30 Tammi 2020, 22:46
Kirjoittaja Pappacosworth
Vaikuttaa hyvältä! yksi pikkujuttu silmään tarttui, toi Cosworth & RS Club Finlandin jäsenen osallistumismaksu näyttäisi vähän sen suuruiselta että tuntuu ettei heitä haluta mukaan, heidän kerhomaksu on 25 jonka itse maksoin että pääsen heidän kaikkiin ratatapahtumiin mukaan.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 08:16
Kirjoittaja jari
kari gt kirjoitti: 30 Tammi 2020, 21:59 yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
Ai sen lisäksi että Mach E ei ole Mustang vaikka Ford niin väittääkin? No, ajattelin että antavat ensin näyttöjä kilpailun ulkopuolella ja katsotaan sen jälkeen miten niihin on viisainta suhtautua. Oma luokka vai Super Saloon.

Nelivetoisethan meillä oli rajattu säännöissä kilpailun ulkopuolelle jo ennestäänkin.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 08:17
Kirjoittaja jari
Pappacosworth kirjoitti: 30 Tammi 2020, 22:46 Vaikuttaa hyvältä! yksi pikkujuttu silmään tarttui, toi Cosworth & RS Club Finlandin jäsenen osallistumismaksu näyttäisi vähän sen suuruiselta että tuntuu ettei heitä haluta mukaan, heidän kerhomaksu on 25 jonka itse maksoin että pääsen heidän kaikkiin ratatapahtumiin mukaan.
Tähän voivat ylemmät tahot ottaa tarvittaessa kantaa.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 09:09
Kirjoittaja kari gt
jari kirjoitti: 31 Tammi 2020, 08:16
kari gt kirjoitti: 30 Tammi 2020, 21:59 yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
Ai sen lisäksi että Mach E ei ole Mustang vaikka Ford niin väittääkin? No, ajattelin että antavat ensin näyttöjä kilpailun ulkopuolella ja katsotaan sen jälkeen miten niihin on viisainta suhtautua. Oma luokka vai Super Saloon.

Nelivetoisethan meillä oli rajattu säännöissä kilpailun ulkopuolelle jo ennestäänkin.
Käsittääkseni kaikki mallit ei ole nelivetosia ja kyllä tuo näyttäisi Mustang olevan niiden tietojen pohjalta mitä tuossa katselin .

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 09:53
Kirjoittaja JarLau
kari gt kirjoitti: 31 Tammi 2020, 09:09
jari kirjoitti: 31 Tammi 2020, 08:16
kari gt kirjoitti: 30 Tammi 2020, 21:59 yksi pikku kysymys koskien polttomoottori vaatimusta , onko sillä joku perusteltu syy että mach e suljetaan pois slalom cupista .
Ai sen lisäksi että Mach E ei ole Mustang vaikka Ford niin väittääkin? No, ajattelin että antavat ensin näyttöjä kilpailun ulkopuolella ja katsotaan sen jälkeen miten niihin on viisainta suhtautua. Oma luokka vai Super Saloon.

Nelivetoisethan meillä oli rajattu säännöissä kilpailun ulkopuolelle jo ennestäänkin.
Käsittääkseni kaikki mallit ei ole nelivetosia ja kyllä tuo näyttäisi Mustang olevan niiden tietojen pohjalta mitä tuossa katselin .
Oma luokka sähköautoille. Eihän formuloissakaan ole sekaisin molempia vaan molemmille on oma sarjansa/luokkansa, vai onko jotain virallisia autokilpailuja jossa olisi molempia sekaisin?.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 09:59
Kirjoittaja Homer65
Komppaan JarLauta. Ehdottomasti oma luokka!!

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 12:38
Kirjoittaja kari gt
Hmm no oma luokka varmaan hyvä mutta aikas vakavaa(ahdas mieleistä) touhua jos ei mahdu muiden sekaan ?

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 19:28
Kirjoittaja Homer65
Noooo... Ahdasmieliseksi mua ei ole ennen sanottukkaan :devilhehe: :devilhehe: :devilhehe: Voihan sen tohon 5-luokkaan, mun puolesta lisätä, tuntuu vaan et olis aika kaukana esim. 2005 kutoskoneisesta. Noin "uutta" Mustangia mulla tuskin tulee koskaaan olemaan, liiiian kalliita...

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 19:52
Kirjoittaja My Little Pony
Mach E on kuin sähkösirkkeli; pitää ääntä ja toimii, mutta, mutta...

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 20:16
Kirjoittaja CFR-759
kari gt kirjoitti: 31 Tammi 2020, 12:38 Hmm no oma luokka varmaan hyvä mutta aikas vakavaa(ahdas mieleistä) touhua jos ei mahdu muiden sekaan ?
Saattaa mennä vuosia ennenkuin sähkö "mustangeja" viivalle tulee.
Vaan koskas CYRri nähdään tositoimissa radalla ja slalomissa 😳?
Slalomsäännöthän määrittelee järjestävä ryhmä/kerhon johtoryhmä.
Ja jos jollain lennokkaita uusia ideoita niin ovat varmaan vapaaehtoisia
tulevaksi slalomvastaavaksi (?) Vai mitä?

T. Vesa

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 31 Tammi 2020, 20:40
Kirjoittaja Kiesi
"
Lk.1 Early stock
Vuosimallia 1964 - 1978 oleva auto kuuluu modified-luokkaan, jos siinä on yksi seuraavista muutoksista:
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset,
B. rengaskoko suurempi kuin 235/60R15 ja vanne suurempi kuin 7" x 15",
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi,
D. etujouset ovat 620lbs tai jäykemmät,
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla,
F. ohjauksessa on quick steering kit,
G. näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet tai
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Moottori ja vaihteisto ovat vapaat.

Lk.2 Early modified
Vuosimallia 1964 - 1978 olevat autot, jotka eivät kuulu luokkaan 1, muutoksista riippumatta."

Huomiona että kaikki 74-78 ovat varustettu hammastanko-ohjauksella.