Sivu 3/3
Lähetetty: 11 Elo 2005, 11:46
Kirjoittaja ac5
eikös 392:ssa ole sama toteutustapa?Onko sama öljynvienti ongelma?
Mut sais kyllä pirteitä hepoja lisää!!
Lähetetty: 11 Elo 2005, 12:48
Kirjoittaja MONTTU
Itse uskaltauduin moiseen 347 kittiin männänrengas kummallisuuksineen koska moottoripyörissä sama rakenne ei ole harvinainen ja ongelmista en ole kuullut ( takuu 3 vuotta ) vaikka pelit kiertävät 15000.
Tosin moottoripyörissä öljyn pinta on reippasti kampuran alapuolella, kone toimii kuten kuivasumppu. Kampiakseli ei koskaan osu öljynpintaan.
Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.
Kunhan kumi palaa.
Lähetetty: 11 Elo 2005, 12:57
Kirjoittaja Tarkkailija
Tapsa kirjoitti:Eipä ole ensimmäinen kerta kun musseen on ajateltu
muuta tekniikkaa..
ei kai nyt sentään moppen kierroskonetta...


Enpä tiedä onko niin kova kierroskone. Kyllä se vetää aika asiallisesti jo suhteellisen alhaalta. Toki 340 on suunniteltu tiukempaan cruisailuun kuin moni vastaavan kokoinen, mutta aaaah- mikä moottori.
Pääsisi samalla eroon C4- askista.
340 on hieman leveämpi kuin pikkuford, voipi tulla earlyyn hieman tiukka sovitus. Pakosarjoja saattaa joutua kääntämään liian nopeasti alaviistoon.
Täytyy nostaa koemielessä Mussen konehuoneeseen killumaan. Sitten talvella olen viisaampi. Öljypohjan suhteen ei pitäisi tulla ongelmia, ne on aika samanlaisia.
Saattais vauhtiperä saada elämänsä kyydit...
Lähetetty: 11 Elo 2005, 14:08
Kirjoittaja Ahti
MONTTU kirjoitti:.
Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.
Kunhan kumi palaa.
Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä.
Lähetetty: 11 Elo 2005, 14:48
Kirjoittaja fairlane
onko ahti sulla kaikki huohotus sydeemit okei ettei pääse sieltä imeen oljyä mistään.
Lähetetty: 11 Elo 2005, 18:42
Kirjoittaja MONTTU
Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä
Mulla on Wisecon takomukit, sikamatalat ja karsee välys.
Lähetetty: 11 Elo 2005, 20:21
Kirjoittaja Mexico65
MONTTU kirjoitti:Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä
Mulla on Wisecon takomukit, sikamatalat ja karsee välys.
Takomännissä käytetään suurempaa välystä koska mäntä laajenee lämmetessään enemmän kuin vastaavat valetut männät. Tästä seuraa, että takomäntäinen mootori kilistelee mäntää kylmäkäynnistyksen aikana ja kun kone läpiää niin kilinät lakkaa tai ainakin vaimenee.
Lähetetty: 12 Elo 2005, 08:26
Kirjoittaja Tapsa
jep! toista teknikkaa jos siltä tuntuu...
kehiin kyllä se mitoilataan menee
öljypohja modifoinnin vaatii virranjakajakin on tulipellissä
ahtaalla, ei hassumpi vaihtoehto

Lähetetty: 12 Elo 2005, 09:00
Kirjoittaja ac5
Ahti kirjoitti:Ei se siitä muuksi muutu oli se sitten mopsi tai letukka...
Stuttgartin kynttilätön kuutonen vaan isolla puhaltimella niin johan alkaa liikkkua.
kyllä ahtamalla saa joka laitteesta iiisoja tehoja tekijän taidoista ja ahkeruudesta (eri kokeiluja paras lopputulos)riippuen sekä tietysti rahalla saa myös vahvempaa palikkaa,jos äärilaitoja haetaan tehoissa ja myös kestävyydessä.olen myös katellut poikien nokivasaroiden arvoja,etenkin
väännöt on sitä luokkaa,että huhhuh!ja paljon ajavalle kulutusarvot kuitenkin kohtuulukemilla.MUSSE ISOLLA NAKULLA JA KUNNON PUHALTIMELLA

se oliskin keskustelujen kohde.etköhän ahti talvella
tallissa ala vähän puuhailemaan

Lähetetty: 12 Elo 2005, 09:44
Kirjoittaja Ahti
[quote="457
Mihin sitä Mussea enää tavitaan, jos haluaa Mesen nakun niin helpointa sen on antaa olla siellä Mesen keulalla niin saa samalla myös hyvän ja laadukkaan auton. Ei tarvitse alustaakaan ruveta juuri virittelemään. Tuollaisen Mesen hankiminenkin on huomattavasti helpompaa kuin Mustin, löytyy jopa suomesta ja varaosat suoraan Vehon hylystä.
Ainoa negatiivinen asia on, että keskustelu foorumi vaihtuu
Eiköhän nämä MB 220 D jutut olisi jo aika lopetaa

[/quote]
Nohnoh...ihan rauhallisesti vaan
Jos olet joskus käynyt
http://www.mersuforum.net/forum niin tiedät ketä siellä kirjoittelee
En kai mä pääse näistä jenkkivessoista koskaan eroon vaikka olen joskus kovasti yrittäny niin silti on ollut 80-l loppupuolelta saakka koko ajan joku jenkkiromu riesana.
Mitä mersuihin tulee niin....no, antaa olla, kyllä J tietää kupletin juonen.
Lähetetty: 12 Elo 2005, 10:37
Kirjoittaja Ahti
Joo lopetellaan vaan, toivotaan sen sijaan huomiseksi kuivaa keliä ja mukavaa kilvanajoa hyvässä ja rakentavassa hengessä
