Sivu 3/7

Lähetetty: 28 Kesä 2004, 21:09
Kirjoittaja Jukka
Huhuu Jani!

Nyt voin vastata edelliseen kysymykseesi.
Projektiponissa on T5 ja Arton iloksi "rääkreissi"perä eli 2.73. :roll:

Lähetetty: 28 Kesä 2004, 22:07
Kirjoittaja Fastback
T5 + 2,73, meinaatko tehdä jotain suola-aavikkokilpuria? Joutokäynnillä 100km/h??? :)

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 00:02
Kirjoittaja Jukka
Fastback kirjoitti:T5 + 2,73, meinaatko tehdä jotain suola-aavikkokilpuria? Joutokäynnillä 100km/h??? :)
Eipä ole köyhällä vara valita autoa perävälityksen mukaan.
Se oli ostettava mihin pelimerkit riitti.

Mitähän on liikkunut Fordin insinöörien pääkopassa kun tuollainen paketti on suunniteltu? :roll: :roll: :roll:
No,onneksi noita samanlaisia paketteja on meidän kulmilla muillakin. :lol:

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 08:22
Kirjoittaja Vee8
Hep, tunnustan, teeviis ja kaksseitenkolme löytyy.

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 08:59
Kirjoittaja GT-350
Mitähän on liikkunut; miettikääs taas käyttötarkoitusta. Tuollaisella setillä olisi tosi kiva surrata 50 km motaria töihin ja takaisin. Esim. Upossa on 4v ylivaihdemanuaali (0.73 välitys) ja 3.08 perä, taitaa olla aika optimaalinen työmatka-ajoon kuutosmoottorilla. T5 + 2.73 V8:lla vastaavasti erittäinkin ok. Mielestäni.

"Naapurin" pojalla on 65:ssa about 4.00 perä; onhan se kiva lelu ja stripillä varmaan ok jos pitoa löytyy mutta vähän reilu sataa kun mennään niin 4000rpm on taulussa. Dynon mukaan ko. vakiokoneessa riittää paukut vajaaseen 5000rpm:ään niin huiput on luokkaa 160kmh. Siitähän juoksee kettukin ohi kunhan alkukiihdytyksen jälkeen saa kiinni...

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 14:20
Kirjoittaja Fastback
Pony kirjoitti: "Naapurin" pojalla on 65:ssa about 4.00 perä; onhan se kiva lelu ja stripillä varmaan ok jos pitoa löytyy mutta vähän reilu sataa kun mennään niin 4000rpm on taulussa. Dynon mukaan ko. vakiokoneessa riittää paukut vajaaseen 5000rpm:ään niin huiput on luokkaa 160kmh. Siitähän juoksee kettukin ohi kunhan alkukiihdytyksen jälkeen saa kiinni...
Noh niin. Esim. 3,9 - 4.11 perä yhdistettynä 5v manuaalin antaa autolle kiihdytysystävällisen luonteen ja vielä matkajengat 100km/h vauhdissa n. 2000rpm, riippuen toki rengasprofiilista ja ylivaihteesta. "Naapurin" pojalla on yli 4 välitys, nykyisellä rengasprofiililla ja ylivaihteella 2000rpm:lla laskennallinen nopeus 100,8km/h. Dynon mukaan maksimiteho 6100rpm ja vääntökäyrä laakea kuin pöydän kansi. Huippuja ei ole testattu, mutta ei tarvita einsteinia jotta voi laskea 4000rpm 203,2km/h, 6000rpm... Tuskin menevät ketut tai siis foxit ohitse... Se on toinen asia, missä vaiheessa kasvavasta ilmanvastuksesta ja vierintävastuksesta syntyvä vastus nousee yhtäsuureksi kuin vääntömomentti (Näitä asioita puitiin Corralissakin taannoin), jolloin kiihtyvyys pysähtyy. Ts. ylivaihde laatikolla kruisailuominaisuudet eivät heikkene tiheästä perästä huolimatta.
-----
edit:
miten muuten Vee 8, niin kulkeeko autosi huiput 5:lla vai 4:lla?

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 14:40
Kirjoittaja GT-350
Njoo, tossa kaverin vehkeessä ei kylläkään ole ylivahdelootaa, niinkuin ei kaiketi kauhean monessa earlyssä.

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 14:44
Kirjoittaja Fastback
Pony kirjoitti:Njoo, tossa kaverin vehkeessä ei kylläkään ole ylivahdelootaa, niinkuin ei kaiketi kauhean monessa earlyssä.
Jep, oikeassa olet. Tosin mikään ei estä laittamasta ylivaihdelootaa sinne early musseen, eivät ole mahdottoman hintaisia varsinkaan nyt halvan taalan aikaan.

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 14:53
Kirjoittaja GT-350
T5 T5, jonain päivänä kun sattuu kohdalle niin tuohon Jyxäykseenkin varmaan sellainen laitellaan. Osaakohan sillä(kään) ajaa kun siinä on kakkonenkin ykkösen paikalla, ja 2 vaihdetta enemmän? :wink:

Tämän perusteella älkää nyt kukaan kuitenkaan alkako tarjota jos on joutilas T5 nurkissa, ei laiteta tänä vuonna eikä varmaan ensi vuonnakaan. Tehdään nyt ensin tämä jo suunniteltu swäppi, eli Toploader -> Toploader. Ellei sitten sen T5:n hinta vastaa molemminpuolista rahapulaa...

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 23:21
Kirjoittaja Kimi
T5 & ja kolme - matkanopeudessa 1800 r/min.
Ihan kiva, optimi olisi kenties tuolla 3.2 - 3.5 hujakoilla, ainakin tohon tänhetkiseen vinkkelimoottoriin.

Lähetetty: 30 Kesä 2004, 00:15
Kirjoittaja Vee8
Kyllä toi 2.73 on ihan kamala, alle 100-120 vitosella ei tee mitään, toisaalta eihän suomessa kai kovempaa juuri saa ajaakaan? Vitosen hyödyllisyys alkaa jostain 140 paikkeilla.
Toisaalta kaikki tulee perä edellä vastaan jos kakkosella kiihdyttää moottoritielle hiukan reippaammin. Ja virkavaltakin valitti taannoin kun pojan kanssa oltiin menossa nakkeja ostaan muusin kaveriksi. Kuulemma 20 metriä risteyksestä lähdettyäni olin syyllistynyt 'huomattavaan' ylenajamiseen 40 alueella, enkä taatusti nostanut kierroksia yli 1500 missään vaiheessa ja kolmonen tais olla suurin numero käytössä.
Tahtoo 3.27 perän..

Lähetetty: 30 Kesä 2004, 19:03
Kirjoittaja Jukka
Eipä tainnut Vee8 huomata tuota Fastbackin kysymystä ´94GT:n huipuista?
Mulla on jonkinlainen perstuntuma asiasta mutta odotellaas Veekasin omaa vastausta.

Käykö muuten TeeVitoseen tosiaan öljyksi ATF?
Jos pitää kutinsa niin onhan erikoista että niinkin ohutta öljyä pitää vielä kepillä sekottaa?

Lähetetty: 30 Kesä 2004, 19:10
Kirjoittaja musse67
Käykö muuten TeeVitoseen tosiaan öljyksi ATF?
Tomaattimehua sinne tosiaan laitetaan. nyt tulee mieleen Volvon manuaalilootat mihin laitetaan myös automaattiöljyt.

Lähetetty: 30 Kesä 2004, 19:13
Kirjoittaja Jukka
musse67 kirjoitti:
Käykö muuten TeeVitoseen tosiaan öljyksi ATF?
Tomaattimehua sinne tosiaan laitetaan. nyt tulee mieleen Volvon manuaalilootat mihin laitetaan myös automaattiöljyt.
Kiitti infosta.
Älä ny vaan sano että taas tarvitaan sitä type äffää...

Lähetetty: 30 Kesä 2004, 19:15
Kirjoittaja musse67
Älä ny vaan sano että taas tarvitaan sitä type äffää...
En sano. :)