Sivu 3/4

Lähetetty: 31 Loka 2005, 17:25
Kirjoittaja Antti66HT
Fastback kirjoitti:
Tapsa kirjoitti: motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle... 8)
ilokaasu ei tuo niinkään hirveää tehon lisäystä, mutta se hirveä väännön lisäys on se mikä rikkoo paikkoja. Ilokaasulla voimaa tule gurujen mukaan melko brutaalisti ja silloin särkyy paikkoja.
Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:

Lähetetty: 31 Loka 2005, 17:42
Kirjoittaja Fastback
Mosse kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.

Lähetetty: 01 Marras 2005, 00:19
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.
En ole guru mutta olen nähnyt mitä kaasun käyttö tekee moottorille.
Sylinterin seinämät näytti hämähäkinverkolta ja oli nuo laakeri
välyksetkin vähän päässet kasvamaan.
Tämä ei tapahtunut kerta vedolla vaan silloin tällöin pitkin kesää.
Kone oli kasattu edelliskesänä niin ettei uutta tiukkaa konetta
kiusattu.
Eikä ollet ainoa kone josta löytyi samanlaisia vaurioita, itse en niitä
muita koneita silloin nähnyt mutta niistä puhuttiin yleisesti.
Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 01:57
Kirjoittaja veekoo
Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne... :roll:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 05:18
Kirjoittaja Dervish
veekoo kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne... :roll:
Itseasiassa pullokin saa olla paikoillaan, mutta laitteet ei saa oll akytketty toimintaan.
Eli pikaliittimellä joku letku vaan irti niin ettei kaasi virtaa koneeseen.
Saahan se remmiahdinkin olla missä vaan kunhan itte remmi puuttuu ;)

Lähetetty: 01 Marras 2005, 07:02
Kirjoittaja veekoo
Dervish kirjoitti:
veekoo kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne... :roll:
Itseasiassa pullokin saa olla paikoillaan, mutta laitteet ei saa oll akytketty toimintaan.
Eli pikaliittimellä joku letku vaan irti niin ettei kaasi virtaa koneeseen.
Saahan se remmiahdinkin olla missä vaan kunhan itte remmi puuttuu ;)
Eli venttiili kiinni, niin homma on bueno. 8) En kylla menis kokeilemaan, antavat sakot kuitenkin "varmuuden vuoksi".. :twisted:

Lähetetty: 01 Marras 2005, 08:38
Kirjoittaja Ahti
Tapsa kirjoitti:ei ollu ylläri... :wink: jos gaasut ovat mielessä se voi olla
yks tapa, tosiaan kellari ajan tasalle sieltä lähtee kymmenyksiä
ajassa samalla koneteholla , motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle... 8)
Joo tota hommaa tossa pohdittiin ML:n kanssa ja todettiin että tietysti jotain (15-30hv) sais vielä lisää irti jos vaihtais imarin ja nokan ja sarjat mutta samalla menis käyttömukavuutta ja kun nykyisillä osilla tuntuu pelaavan aika kivasti.
Toisaalta taas isompi kone tois omat hankaluutensa.
Alustan päivityksellä ja ajotekniikkaa hieromalla sais kanssa jotain pois.

Mutta loppupeleissä se on aina 11s auto, oli sitten 11,9 tai 11,6 niin melko sama. Sitten jos ois vaikka 10,9 auto niin se rupee jo kuullostamaan joltain sanoa että on tossa kadun varressa tollanen 10s vessa... 8)

Lähetetty: 01 Marras 2005, 09:21
Kirjoittaja Tapsa
Niinpä! olen kanssa joskus kokeilut noin 100hp Phantom sarjaa
katu mopsissa normaali bensalinjan kanssa
aika parani noin 0.2 sec loppunopeus 10-15km
tosin tämä oli 2vedon tulos
Woikosken pullolla
mutta varoitttavia esimerkkejä on isommista
määristä syötettynä kuulin männä viikolla juuri kanssa kilpailijaltani
kun avasi oman kaasukoneen oli saanu KIPEETÄ...
no jokainen tekee parhaansa, oli saanut n 1 sek ajasta pois
mutta hintaakin kertyi...

Lähetetty: 01 Marras 2005, 12:31
Kirjoittaja Arto65FB
Fastback kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.
Mosse tarkoittanee, että teho = vääntö * kierrokset. Amerikan yksiköillä HP = lbs.ft * rpm / 5252

http://www.revsearch.com/dynamometer/to ... power.html

Lähetetty: 01 Marras 2005, 13:33
Kirjoittaja Fastback
Hmmm, lyhyt ilo se on kaasusta. Pullo tyhjä, niin häntä koipien välissä kotiin. Ahda se 347, luparuljanssi läpi ja sulla on aina ja iankaiken se ahdin törröttämässä siinä koneen PÄÄLLÄ (tai edessä...).

Lähetetty: 11 Touko 2006, 15:39
Kirjoittaja 65HT
Talven aika pellin alle on päätynyt uusia osia paremman varttimailiajan toivossa:
K&N 14x3 putsari
Hedmanin shortyt
3.4 välitys
Powertraxin No-slip lukko

Ei varmaan mitään dramaattista parannusta ole luvassa, mutta toivottavasti jotain. Jatkossa suunnitelmissa vielä koneeseen Edelin RPM kannet ja compin XE268 nokka sekä laatikkoon n, 2200 stallinen limppu. Eiköhän niillä jo mennä 14 puolelle.

Lähetetty: 13 Touko 2006, 23:26
Kirjoittaja musse67
Tänään kävin Kalajoella testipäivillä -96 avolla kiihdyttelemässä. Viis lähtöä kerkesin ajamaan ennen kun sade pilasi päivän. Paras noteeraus oli 15,533 ja 144.92kmh. Paras reaktio 0,609 ja muut oli 0,7-1.1 välillä. Pakko myöntää että Petskan nokilekalle en pärjänny. :)

Lähtöjä kun olisi pystynyt ajamaan enemmän, olisi aika vielä tuosta parantunut. No seuraavalla kerralla sitten lisää. Oli se vaan sen verran hauskaa hommaa. No jospa 67:lla sitten vähän parempia aikoja.

Toi 96 on aikalailla vakiokampe, 3.27 välityksellä ja tyttöjen vaihteilla.

Lähetetty: 14 Touko 2006, 10:08
Kirjoittaja Foxy Lady
musse67 kirjoitti: tyttöjen vaihteilla.
Mikäs juttu tuo on? Mitkä on tyttöjen vaihteet?

Lähetetty: 14 Touko 2006, 10:17
Kirjoittaja musse67
Erästä toista keskustelua lainatakseni:
Jukka kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Vaihteen valitsimestahan katotaan, että on "D"llä. :wink: Ja vaihtaessa nykäsöö, se on C4. :lol:
Tyttöjen vaihteet... :lol:
Mutta tässä tapauksessa ei ole C4. :)

Lähetetty: 14 Touko 2006, 14:18
Kirjoittaja petska
joudut vaan hommaan 67 pitävemmät kumit taakse :lol: ja rata oli liukas....