Sivu 3/3
Lähetetty: 03 Elo 2005, 14:17
Kirjoittaja Tapsa
Jjep! se on totta että Voimaa Tosiaan pitää olla
kun jarrutta suditellaan pitkiä matkoja ja kierroksia riittävästi...
artikkelin kyseiset rataketut ovat kyllä
tehneet voimalaitoksia eli voimaa tuntuu olevan
ja joka jamppahan jarrulla sudittelee....

Lähetetty: 03 Elo 2005, 14:58
Kirjoittaja MarkkuJ
Driftauksessa suditellaan kyllä pitkiäkin suoria mutta niihin on sit rakennettu puolenvaihtoja jotta ei koko ajan tarvi olla sama kylki edellä.
Lähetetty: 03 Elo 2005, 15:27
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:Eikös tuosta drifting tapahtumasta voisi tehdä virallisen clubisession? Tullaan vääräoppisesti mutka nätisti sladittamatta ja kun pääsuora aukeaa niin kumitetaan koko suora... "täh? eiks tota noin kuulunutkaan tehdä vai...."
Et tainnut olla keväälä Potniaringillä katsomassa tai muutoin ajamassa?
Yleisesti minun pitää mainita, että suurin osa tuli mutkiin juuri vääräoppisesti ja driftingiksihän se meni tosin päättyen joskus jopa lievään ulosajoon.
Hyvä ehdotus slaalomin lisäksi Clubi cup driftingiin
Ilmeisesti nopein ei voita vai kuinka se oikein menee.
Lähetetty: 03 Elo 2005, 15:55
Kirjoittaja Mexico65
JXA-26 kirjoitti:Ongelma ei ole tehon / väännön puute- vaikkakin eihän sitä koskaan ole liikaa- mutkun kioskia ei saa mutkassa tarpeeksi poikittain hallitusti kun tuo kääntösäde on mitä on... tulee toppari heti vastaan heti kun rupee oleen kivaa ! Nuo Alastaron nopeat kurvit sopivat paremmin Stangille, nelosella lusa tiskissä, poikittain.
Heinäkuussa seuraava x-treme joten kaikki kynnelle kykenevät kerholaiset "kuokkimaan" lintulauta pippaloihin !?
Olenko nähnyt oiken, kun driftingissä auton kääntösäde loppuu niin etujarru polkaistaan vasurilla lukkoo jolloin auton etupää jatkaa tangentin suuntaan samalla hieman löysätään kaasua ja oikaistaan luistoa niin, että jälleen auton ohjaus palaa hanskaan? Taiteillaan yli- ja aliohjaavuuden rajoilla. Tietenkin tätä toimrnpidettä joutuu parhaimmillaan toistamaan mutkassa useammankin kerran. Vähän samajuttu kuin rata-ajossa jos perä meinaa karata alta, poikkeuksena rata-ajossa yleensä sen verran kovempi vauhti, että auto kuljettajineen poistuu karheikon puolelle tangentin suuntaisesti ja renkaat hieman savuten.
Lähetetty: 03 Elo 2005, 16:17
Kirjoittaja JXA-26
Kyllä tuo jarrulla kikkailu onnistuu silloin kun on rengastus aivan jotain muuta kuin jotain pingpongin höpöhöpö muovia. Kaikilla halppis siviilirenkailla on tuo paha taipumus jatkaa luistamistaan kun kerran on pito menetetty. Yllättävin kokemus oli pito slikseillä vesi sateessa ! Sladdailu oli helpompaa, ja pito parempi kuin huonoilla siviili renkailla.