Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Tämon hieno kuva ja oikia järjestys: Rekonen, Snabb ja Liukkonen.
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 31 Elo 2016, 13:32
Kirjoittaja Mexico65
Historic Grand Racessa ajettiin 20.-21. elokuuta 2016.
Aika-ajo 2.
1. kilpailu 3.
2. kilpailu 3.
Falconit vei nyt voitot ja 2 tilat. Onneksi Voittaja autossa on tuo minun tekemä kone, eli olen osallinen myös voittoon.
Jostain syystä ei oikein kulkenut, ei ollut oikein asenne kohdallaan. Vaikka ajoinkin uuden oman ennätykseni Ahvenistolle.
On se vaan vaikea rata, rajan löytyminen on vaikeata. Tornin mutkaan koitin löytää parempaa linjaa ja lisätä nopeutta niin eikö sitten ulkoiltu taas kerran. Mitään ei onneksi tapahtunut, säikäytti vaan vähäisen. Ahvenisto ei ole minun rata vaikka hieno onkin.
Auto lähtee viivalta hyvin paitsi 1 lähdössä jostain syystä ykkösellä kone vähän prötäsi. En sitten oikein ajossakaan luottanut autoon. Snabin ja Kesselin Falconit meni menojaan mutta Liukkosen Falconin pystyin hyvin pitämään takana samoin Välikosken Lotus Cortiinan.
Ilmeisesti sarja johto vielä minulla ja mahdollisuus uusia mestaruus jos Motoparkin kisa menee edes kohtuulisesti (24.-25.9. Motopark, Virtasalmi).
Historic Cup 2016 Päätös kisa Virtasalmi Motopark 24 - 25.9.2016.
Sateinen viikonloppu takana, ei paljoa kotiin viemistä.
Kolaroitu auto ja hajonnut kone.
Koneesta 1 ja 2 sylintereistä puristus paineet hukassa, oisko kansipahvi mennyt? Venttiili välykset OK, vedet ja öljyt ei ainakaan pahasti sekaisin, 2:n tulppa musta ja porsliini murtunut, muut tulpat OK.
Tästä syystä ei kisalähtöjä ajettu, vain vapaat harjoitukset, aika-ajot ja warm up jossa koneen tehot hävisi ja kone rupesi röpeltämään.
3 pistettä olisin tarvinnut Cup 2016 voittoon joka näin liukui Henry Snabbille ja Ford Falconille.
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 26 Syys 2016, 09:42
Kirjoittaja Mexico65
Ai, kenen kanssa kolaroin?
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 26 Syys 2016, 18:37
Kirjoittaja Homer65
Aina ei vaan onnistu . Osanotot täältä!! Nooh saatte sentään yhdessä pajoottaa...
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 28 Syys 2016, 10:24
Kirjoittaja Mexico65
kaara91 kirjoitti:No voi HIMSKATTI sentään. Nyt pitää selvittää syy, mistä toi pahvin kulahtaminen johtui.
Onneksi tuli vain pieni kolhu, joka ei varmaankaan vaikuta muuhun kuin hetkelliseen vee purkaukseen. Noitahan sattuu väkisin joskus, kun paljon ajaa. Tuskin tossa paljon kädenvääntöä korjauksen suhteen tulee. Kuitenkin varsinaisesta kisasta poisjääminen ja muutaman pisteen uupuminen kirkkaimmasta pokaalista harmittaa sivustaseuranneenakin ihan oikeesti, muuten hyvin mennyttä kisakautta.
Aikakaudella massapahvit ei myöskään oikein kestäneet, varsinkaan pitkiä kisoja 6 - 12h. Näin ollen Shelby siirtyi käyttämään O-rengas kupari kannen tiivisteitä joilla voitiin ajaa jopa Le Mans 24h. Yleisesti aikakaudella koneet meni täysi huoltoon noin 6 - 12 tunnin käytön jälkeen. Aikakauden koneet kesti hyvin kun 7000 rpm rajaa ei ylitetty.
Motoparkin "pitkällä" suoralla mennään pultti pohjassa aika pitkään, koneessa kierroksia noin 7100 - 7200, nopeus nousee käytetyillä välityksillä noin 225-230km/h. Minä ja Henkka ajettiin 3.89:1 peräruuvilla, Liukkonen 3.50:1 perällä ja Kesseli 4.11:1. Kesseli jäi pitkällä suoralla koska välitykset ei riittäneet eikä kone pyörinyt enempää.
Muutenkin tänä kesänä tuli kierrätettyä konetta ehkä turhan ylös eli yli 7000 rpm.
Jos kannen tiiviste on pettänyt eikä detonaatio ole sitä aiheuttanut niin joko kupari- tai MLS tiiviste tulee korvaamaan massatiivisteen. Voihan sillä olla jokin muukin vika!
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 03 Loka 2016, 17:39
Kirjoittaja Mexico65
Kun tämänvuoden 2016 kahinat Motoparkissa jäi kannentiivisteen rikkoutumisen takia väliin, eikä näin ollen incar videota syntynyt. Laitan siten linkin viimevuoden 2015 viimeiseen kisaan, samasta paikasta niin lukijoille jotenkin selviää myös Motoparkin radan luonne.
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 01 Marras 2016, 09:10
Kirjoittaja Mexico65
Mexico65 kirjoitti:
Koneesta 1 ja 2 sylintereistä puristus paineet hukassa, oisko kansipahvi mennyt? Venttiili välykset OK, vedet ja öljyt ei ainakaan pahasti sekaisin, 2:n tulppa musta ja porsliini murtunut, muut tulpat OK.
Joo, pahvi on pettänyt 1 - 2 sylinterien välistä. Muutoin koneen yläkerta näyttää olevan kunnossa.
Puretaan koko kone ja tehdään kansiin ja alakertaan perus kunnostus niin eiköhän tuolla taas pari kautta pärjää.
Kokeilen kuparitilkettä jos kestäisi paremmin. Edellyttää tasopintojen koneistuksen.
Re: Historic Race Cup 2016
Lähetetty: 05 Marras 2016, 01:19
Kirjoittaja porttari
Niinhän nuo Jyrin laittamat kuvat kannesta ja tiivisteestä näyttäisi juoruavan jo mahdollisista lisävuotokohdista ( ellei kuvat sitten jollain tapaa huijaa). Mutta asiaa taidetaan tutkia tässä lähiaikoina tarkemmin noilta osin. Vaikka vedenkierrossa olisikin puutteita, niin pakolämmöt kyllä voivat nousta radalla koviksikin, mikäli kaikki ei ole vaikkapa sytkän, nokan ajoituksen vs. puristussuhteen tms. kohdallaan.
LIekkirenkaan pyöreyden voi varmistaa työntömitalla. Saattaahan noissa ilmetä pientä soikeutta.
Ja tietysti jos se liian kova paine alakuolokohdan jälkeen ilmenee jostain syystä. Hattu rupeaa erkanemaan lohkosta. jolloin vuotoa alkaa esiintyä. Jospa se pannu ajetaan seuraavan kerran mottijarrussa kunnolla läkähdyksiin, niin päästään asian ytimeen nopeasti. Radalla nämä ja kaikki muutkin pannut ovat tiukilla ja kierros kierrosten jälkeen lämpö alkaa vallata pellin alusen ihan kunnolla.
Uudet pakosarjat ovat jelpanneet ala ja keskialuetta siinä määrin, että täytös on kovempi mitä aiemmin. Jo sekin voi aiheuttaa ed.
olevia vaurioita tiivistyksen suhteen. Ei olisi ensimmäinen kerta, mikäli näin olisi. Vaan hyvinhän tuolla on päästy tuuppaamaan useampi kausi sen kummempia ongelmia. Ja näistähän selvitään. Ensin tutkitaan ja vasta sitten hutkitaan