Kosmeettisen puuhailun ohessa tuli tehtyä normaalia muutakin talvihuoltoa. Vähän pelästyin kun ykköspytystä löytyi tämän näköinen tulppa
Siinä on tainnut vauriokin käydä lähellä kun kärki oli sulanut. Syynä lienee korkella käynyt ahtopaine ja tapahtumahetki todennäköisesti toissakesän Fomoco-day Ahvenistolla. Jo menomatkalla hämmästyin kun ahtopaineen varoitussummeri rääkäisi ohituksessa. Radalla ajellessa tekikin sitä sitten jo lähes koko ajan kevyelläkin kaasulla (ahtopaine yli 1,3 bar) ja mittari vahvisti saman. Kotona selvisi hukkaportin paineletkun haljenneen, eli portti oli ollut kiinni koko ajan... Silloin ei tullut sitä vaihdettua vaan pätkäistyä vanhasta risa kohta poikki ja takaisin. Nyt sitten vaihdoin sen kuten kaikki muutkin ahtopainesäädön letkut, kuten myös lähes kaikki muutkin irrallaan olleet kumiletkut. Myös ulkonäönkin vuoksi.
Runkopalkkien alle, syylärin ja apurungon väliin tulevat muoviset tuuliohjaimet / kurasuojat olivat tästä(kin) foksista kadonneet jättäen konehuoneen alareunoistaan varsin suojattomaksi. Leikkelin Thunderbirdin mallien mukaan roiskeläppäkumista alkuperäisiä vastaavat. Parantaa myös ulkonäköä kun pyöränkotelosta ei näy suoraan hassusti konehuoneen osia
Yksi näiden ensimmäisten 83-84 EFI-turbojen tyyppivika on halkeileva paisuntasäiliö, niin tässäkin, onneksi ei kovin pahasti. Haljennut tuolta kiinnityskorvakkeiden luota sallien kuitenkin edes osatäytön. Ford muutti materiaalia, mutta samalla myös mitoitusta 85-88 malleihin ja ne eivät tähän vanhempaan suoraan sovi. Sellainen olisi joutilaana tietenkin ollutkin. Siispä paikkailin tuota vanhaa liimamassalla ja putsasin sen pinttymistä. Uusia tai hyviä käytettyjä ei tietenkään saa kun kaikki tuppaavat olemaan halki...