tehokkain 71 mustang?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tapsa kirjoitti:Topiikki taitaa karata lapasista....
alunperin taisi olla vain KYSE 71 vuoden tehtaan virallisesti ilmoittamasta
tehokkaimmasta moottorista ??
kyllähan silti CAMMERI on varmasti on rankin mitä FORD tehdas
on hihnoiltaan joskus tuottanut.
Tosiaan olis mukava nähdä Raunokin dynoillossa :wink:
Mopo kun on lapasesta niin Cammeri on todellakin tehokkain moottori, mutta sitä ei ikinä saanut tehtaalta tilattua autoon. Dealerit myivät konetta kyllä halpaan ~2,500 USD kpl vrt. std. mussen hintaa esim. '65 vuonna. Cammeri puski 616 hv 4 kurkkuisella kaasarilla ja 658 hv 2*4 kurkkuisella kaasarilla. Legendan mukaan, konetta ei dynotettu kuin 7000 rpm asti, jolloin tehokäyrä oli vielä tuhdissa ylämäessä. 427 SOHC eli Cammeri oli tehtaan melkoinen taidonnäyte. 255 dohc indy kokemusten pohjalta suunniteltiin ultimate moottori, kannen yläpuolinen nokka-akseli ristiinpultattuun (runkolaakeripukit) 427 FE koneeseen. Tämä taitaa olla se kaikkein legendaarisin hemi-kantinen laitos. Tällä moottorilla ajettiin aikansa kovimmat ajat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
mexico
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 13:05
Auto: Mustang ht -65 351c blower
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja mexico »

pumpun malli on 8v-71. On kuulemma normaalia 8-71 matalampi? Kävin ruuvaamassa sen V8 detroitdieselin päältä romulassa. ilmeisesti tarvii tehdä suorasytytyksellä kun jakaja tulee tielle. Olen miettinyt tuon imusarjan tekemistä alumiinistä levytavarasta niin sais matalan vai mikä siinä ostosarjassa vaikuttaa kun pitää olla korkea? (jakaja?). liekkö kysyntää jos teettäis jossain valimossa useamman mallista? Näytti maksavan jenkeissä noin 650$. onko cj ja tavallisen blower imusarjassa jotain eroa? Itse en tiedä näistä koneista paljoa mutta olen hyvä oppimaan :) Niin vielä semmoinen asia kun tuli mieleen että se tehohan katsotaan mallisarjan tehokkaimmasta autosta. eli kaikki tehdas musset(ei pajojen tekemät) käyvät vertailu autoksi.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Imusarjoja yms ahtimiin liittyvä osia voit myös tiedustella
SCE- Speciality Engieeringistä
(helsinki)
puhelin 09-68242555
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

mexico kirjoitti:pumpun malli on 8v-71. On kuulemma normaalia 8-71 matalampi? Kävin ruuvaamassa sen V8 detroitdieselin päältä romulassa. ilmeisesti tarvii tehdä suorasytytyksellä kun jakaja tulee tielle. Olen miettinyt tuon imusarjan tekemistä alumiinistä levytavarasta niin sais matalan vai mikä siinä ostosarjassa vaikuttaa kun pitää olla korkea? (jakaja?). liekkö kysyntää jos teettäis jossain valimossa useamman mallista? Näytti maksavan jenkeissä noin 650$. onko cj ja tavallisen blower imusarjassa jotain eroa? Itse en tiedä näistä koneista paljoa mutta olen hyvä oppimaan :) Niin vielä semmoinen asia kun tuli mieleen että se tehohan katsotaan mallisarjan tehokkaimmasta autosta. eli kaikki tehdas musset(ei pajojen tekemät) käyvät vertailu autoksi.
no se tehokkain peli on joka tapauksessa se 71 mach1 scj 429 ram air. eli 375hv. noissa cobra jet kansissa on ihan erilaiset kanavat, sen takia imusarja erilainen. jakajalle saa myös sellaista välitettyä sivulle menevää akselia, muutamassa ahdetussa tullut vastaan, suorasytkä tietysti on "nykyaikaa". imusarjan korkeudella ei ole juuri merkitystä, kyllä se pumppu painaa kaman kansiin asti, kisavehkeissä korkeampi imusarja antaa enemmän tehoa mutta eikös tässä ole katupelistä kyse? katsastussetäkin inisee takuuvarmasti liian korkeasta tornista. ainakin B&M megabloweria sai jokin aika sitten "matalaa" mallia.
imusarjan voi hitsailla kyllä itsekin, vaikka modaamalla vanhaan vakiosarjaan laipan pumpulle, sitten voi vaikka vähän kohdistaa pumppua sivuun että saa tilaa jakajalle.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hmmm, jakajia saa tälläisiakin. Jos vielä et ole tutustunut, niin 385-koneille on oma loistava forum;

http://www.network54.com/Forum/85220

429/460 ahdinimusarjoille tuskin löytyy suuria markkinoita, ellei se ole todella matala ja tekee tehoa siinä kuin tehdaslainenkin. En usko korkeuden syynä olevan pelkästään jakajatekninen ongelma, kaikkien valmistajien imusarjat 429/460 koneille ovat verrattain korkeita. Eräällä ammattipeltisepällä oli itsetehty pumppuimusarja 454 letukan päällä. Vaihto tehdaslaiseen imusarjaan toi koneeseen selvää lisäpirteyttä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Käyhän mehiko tuolta lukemassa blower 429 jutuista.

http://www.network54.com/Forum/thread?f ... 1114332505

Mittaahan ahtimesi pituus ilman päätyjä ja korkeus asennustasosta yläpintaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
mexico
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 13:05
Auto: Mustang ht -65 351c blower
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja mexico »

ahtimen pituus 404mm ilman päätylevyjä ja korkeus 190mm. taijan rakennella itte sen imusarjan niin säästää 700€ ja saapahan kokemusta lisää. kyllä se imusarjan tilavuus tietenkin jotain merkitsee muuta en usko paljoa vaikuttavan ahdinkoneessa. katsastusmiehelle ei vaan kalpaa 30cm tötterö konepellistä läpi :(
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mexico kirjoitti:ahtimen pituus 404mm ilman päätylevyjä ja korkeus 190mm. taijan rakennella itte sen imusarjan niin säästää 700€ ja saapahan kokemusta lisää. kyllä se imusarjan tilavuus tietenkin jotain merkitsee muuta en usko paljoa vaikuttavan ahdinkoneessa. katsastusmiehelle ei vaan kalpaa 30cm tötterö konepellistä läpi :(
Ahdin on selkeästi 8/71 pituutensa puolesta (kunhan varmistin :wink: ). Tee toki itse imusarja, se saattaa onnistua hyvinkin. Kyllä kaverin oma tekemä imusarja toimi hyvin, mutta tehdaslainen toi tehoa ja vääntöä ihan eri lailla ja kone on std. bore 454 ja 8/71 ahdin - ajanut kisaa kombinaatiolla n. 10 vuotta. Korkeus on pienoinen ongelma, jota pystyy paikkaamaan ruiskulla. Ahdetun koneen toiminnan ja "helppouden" kannalta ruisku ja hyvä ohjausjärjestelmä on hyvä hankinta. Jos kaipaat yhteystietoja "pumppu-ukoille" niin multa saat niitä. Kaikille kaksimiehille tiedoksi, että pumppu-ukot eivät ole mitään perverssejä vaan ihan ahdin harrastajia :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: tehokkain 71 mustang?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Onko mexico vielä hengissä tai tunteeko joku ihmisen nimimerkin "mexico" takaa? Enkä nyt tarkoita rahtatohtori mexico65:sta. Voisiko joku lähettää minulle yv:llä 429 blower mexicon yhteystiedot tai vaikka soittaa tai viestittää:

nol nel nol- 190 5 nol nol 3.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin