Sivu 3/4

Lähetetty: 16 Elo 2006, 21:32
Kirjoittaja ROKI
Ei kukaan uskalla avata keskustelua, minä sitten alotan. Mulla on tuossa peltipaalissa c4 ja välitys on 2.8 ja rengas koko 15/60 sarjalainen, hyvin sopivat yksiin.

Lähetetty: 21 Elo 2006, 18:06
Kirjoittaja Mexico65
Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.

Lähetetty: 21 Elo 2006, 19:18
Kirjoittaja veekoo
15 225/60 edessa ja 245/60 takana. Tarttis talveksi vaihtaa koppurat pitaviin renkaisiin ja katselin, etta muut kuin 60 profiiliset on sellase 2-3x kalliimpia. Onko kokemuksia, milta tollaset 50 tai 55 profiilin kuminauhat tuntuisi ja nayttaisi earlyn alla? Tarvitseeko alusta noi rinkelit alle? Jotkut rapsakat toijot voisi taas aiheuttaa nitropurkin kaivelemista pussihousukerhossa.. :)

Lähetetty: 21 Elo 2006, 19:55
Kirjoittaja jaro55
Tulossa tohon 65:n 17x8 kiillotetut Bullitt-kopiot 235/45 renkailla... 8)

Lähetetty: 22 Elo 2006, 00:12
Kirjoittaja ROKI
Kävin tänään outokummusa ostattelemassa uusia renkaita, vaan piti tulla pois ilman renkaita. Kun erehdyin aprikoimaan siellä kumifirmassa että laittaisko 16 vai 17 tuumaset vai pitäisikö 15 tuumaset, tuumasivat kaverit yhteenääneen siellä että ei sovi tuollasen kasiikkoon mitkään hevoskärrynpyörät vaan noi 15 ovat sopivat, ei vaan ollut mieleistäni merkkiä tarjolla . Jotenka joensuuhun seraavaksi, samaan firmaan mistä ostin edelliset kumit 3 vuotta sitten.

Lähetetty: 22 Elo 2006, 00:17
Kirjoittaja ROKI
Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Näyttäis samoilta vanteilta mitkä on uudessa Callengerissa tai saman suuntaisilta ainakin.

Lähetetty: 22 Elo 2006, 21:37
Kirjoittaja Homer65
Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Ei sulla sattuis olemaan kunnollista kuvaa, autosta, noi 16" mopet alla? Pääsis vähän pöntössään hahmottaan ettei tulis liian tyyninkiä.
Mites toi perävälkkä 3.25/3.5 tommosten kiekkojen kanssa? Ajelithan itekkin, muistaakseni, C4.lla joskus aikanaan. Tuntuisko kolmepuolikas liian tiheeltä? Tähän kun ei kukaan, Rok1n lisäksi, uskalla ottaa sen enempi kantaa.
Make67 ajelit aiemmin, muistaakseni, C4.lla ja 3.5lla. Heittäisit jonkun mielipiteen.

Lähetetty: 22 Elo 2006, 22:15
Kirjoittaja Make67
Homer65 kirjoitti: Make67 ajelit aiemmin, muistaakseni, C4.lla ja 3.5lla. Heittäisit jonkun mielipiteen.
No juu, ajelin joo...vaan en enään 8) . Mulla oli C4 ja 3.55 välitys, jotenkin tuntu liian tiuhalta loota-välityskompolta. Renkaat oli ja on edelleen 15". Toisaalta kiihtyvyyttä oli kivasti enempi kuin alkuperäsellä 2.79:llä :shock: vaikka koneessa mitään tehoja ollu...eikä kyllä oo vieläkään :roll: !!! JOS olisin vielä ceenelosen kans tekemisissä niin ottaisin kompromissivälkän eli 3.25 lukolla. Tämäkin vain aivan omana mielipiteenä, oikeet harrastajat ottakoot enempi kantaa... :lol:

Lähetetty: 22 Elo 2006, 22:26
Kirjoittaja mussette
Omassa 16 tuumaset, C4 ja 3,25 välitys levylukolla. Enpä osaa moittia, kunhan löytyy paremmat iskarit taakse (nyt valkoiset KYB ja vähän pompottaa 5 lehtiset middle eyen kanssa).

Lähetetty: 22 Elo 2006, 22:38
Kirjoittaja Homer65
Kiitosta vaan kommenteista! Tukee kyllä omaa käsitystäni. Mulla on orkkisjouset ja oranssit säädettävät Konit.

Ps. koni on hevonen, mustang on hevo... :lol:

Lähetetty: 23 Elo 2006, 08:09
Kirjoittaja Mexico65
Mexico65 kirjoitti:Jatketaan minulla joko,
205/60 tai 225/60 x 15, 7" moparin peltivanteella, sopii erinomaisesti, tai
225/45 x 16, 8" moparin alut, joutuu käyttämään levityspaloja edessä. Tulee muuten ahdasta Global West (1964-1966 Mustang MNR-46 ) ylätukivarsien kanssa. Vakio perän leveys 65 ns. kapea. Jousitus edessä 720 lbs, takana 5 lehtiset käännetyillä silmillä, eli aika matala mutta hieman kova.
Ai miksi moparin vanteet? No kun tuli auton mukana.
Perskuta jäi tuo perä välitys mainitsematta, se on 3.50:1 ja lootana on 4 speed toploader.

Lähetetty: 29 Elo 2006, 17:20
Kirjoittaja 65HT
Takana:
225/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Sisäänpäin sopisi vielä noin 20 mm, ulospäin on renkaan levein kohta millilleen samassa linjassa lokasuojan pokkauksen kanssa.
Edessä:
215/60-15 rengas, 15x7 vanteella, jossa bs 4.00 inc
Aikalailla maksimikoko on. Sisäänpäin en uskaltaisi yhtään enempää ottaa. Lokasuojan etureunasta piti vähän pokkausta väännellä sisäänpäin ettei hankaa rengas kiinni lievästi rattia käännettäessä. Ulospäin tulee juuri samalle tasolle takarenkaiden kanssa.

Jospa näistä vinkkiä jollekin tuleviin hankintoihin. 8)

Niin tuolla kyseltiin myös C4/välitys/rengasyhdistelmiä. Itselläni välityksenä 3.4. 3000 rpm:llä kulkeen noin 105 km/h, joten ei tällä välityksellä viitsi pitkiä maantiepätkiä (110-120 km/h) päivittäin ajellä. n. 80 km/h on varsin passeli matkanopeus. Vaihdoin 2.8 välityksestä 3.4 ja ero oli valtava! Kuin olisi tullut kymmeniä hevosvoimia lisää ja kumikin palaa vallan eri tahtiin. Kaupungissa menisi tiheämpikin perä, mutta kuten sanottua ei sellaiselle joka paljon ajaa 100 km/h matkoja.

Lähetetty: 29 Elo 2006, 19:32
Kirjoittaja Homer65
JUUP! Nää viimeiset tiedot tukee hyvin tän hetken ajatuksia. Välkäksi suunnitteilla 3.25 ja renkaiksi 16"/225/50 seiska" vanteilla.

Lähetetty: 29 Elo 2006, 20:29
Kirjoittaja FBFIN65
205/60/15 4 kpl, vanne 15/6 , 289/c4 välitys ehkä 3.00 ? Suunnitteilla 3.25 lukolla ja vahvistettu c4, jos jollain niin TARJOTKAA
Elikkäs Homerin kanssa suht samoilla linjoilla,luulen ?

Lähetetty: 31 Elo 2006, 14:27
Kirjoittaja SR 70
-70:een Sportsroofiin sattui aika hyvin 16 x8" Torque Thrust,225-50 renkailla, renkaat on kyllä aavistuksen matalan näköiset joten seuraavat on vähän korkeammat,ainakin takana. Perä on ilmeisesti 3.00 ja C4/351 yhdistelmällä puskee satasta noin 2800 rpm. Noin matalat renkaat tuntee kyllä uria,samoin monttuisella tiellä on aika veikeä vietävä vaikka muut alustan palat on ok.