Sivu 3/7
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 28 Loka 2013, 22:37
Kirjoittaja Fastback
Make67 kirjoitti:Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin

Asiaa!! Uskaltaako kuutiotuumia ja odotettavia teholukemia raottaa? Täytyy jo nyt sitten sanoa, että onhan se 351w perustainen!!!! Jos ei ole niin vielä ehtinee vaikuttaa asiaan!!!
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 29 Loka 2013, 06:45
Kirjoittaja Make67
Fastback kirjoitti:Make67 kirjoitti:Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin

Asiaa!! Uskaltaako kuutiotuumia ja odotettavia teholukemia raottaa? Täytyy jo nyt sitten sanoa, että onhan se 351w perustainen!!!! Jos ei ole niin vielä ehtinee vaikuttaa asiaan!!!
Eipä tuota vielä viitsi suuremmin avata mutta kuten Kankkunen asian ilmaisee, en minäkään ala kitumaan...
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 29 Loka 2013, 08:37
Kirjoittaja Fastback
Make67 kirjoitti:
Eipä tuota vielä viitsi suuremmin avata mutta kuten Kankkunen asian ilmaisee, en minäkään ala kitumaan...

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 29 Loka 2013, 21:52
Kirjoittaja mutkanen
Loistavaa Make67, tehot irti vaan myllystä. Omasta mielestä ei niitä koskaan liikaa ole kunhan motin toiminta pysyy käytettävyydeltään järkevänä.
Eihän niitä kaikkia polleja tartte aina käyttää mutta onpahan sitten tarvittaessa jotain varastossa kun sille päälle sattuu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 29 Loka 2013, 23:14
Kirjoittaja Galaxie61
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 30 Loka 2013, 21:39
Kirjoittaja Boss 351
uusi on aina uusi. ensi kesäksi tehdään moottori Bossin 351 lohkosta jos tää vaikka rupeais kestää.
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 30 Loka 2013, 21:46
Kirjoittaja mutkanen
Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 30 Loka 2013, 22:03
Kirjoittaja Boss 351
myös tämä moottori tulee katu käyttöön . moottoriin tuli paljon uutta osaa koska haettiin tehoja 600 +
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 30 Loka 2013, 22:48
Kirjoittaja Antti66HT
Boss 351 kirjoitti:myös tämä moottori tulee katu käyttöön . moottoriin tuli paljon uutta osaa koska haettiin tehoja 600 +
Voitko vähän avata mitä uutta osaa tähän 600+ tehoiseen sbf:n on tulossa?
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 31 Loka 2013, 11:25
Kirjoittaja Ahti
mutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpm
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 31 Loka 2013, 13:39
Kirjoittaja Mexico65
Ahti kirjoitti:mutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpm
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehon jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7800 rpm

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 31 Loka 2013, 16:29
Kirjoittaja Ahti
Mexico65 kirjoitti:Ahti kirjoitti:mutkanen kirjoitti:Oma 351c "stroukki" tulee kans ihan katu käyttöön ja rakennettu niin että pitäis olla mukava kruisailla mutta myös potkua piisaa sitten jos haluttaa revitellä.
Sämpyn dyno anto pienten säätöjen jälkeen sellaset lukemat ku 560hp / 700N noin 6000 kierroksilla.
Lohko on alkuperänen mutta kaikki muu menikin sitten vaihtoon.
Ainakin dynon mukaan pitäis olla toimiva kaikilla kierros alueilla, ei ollut notkahduksia missään kohdin ja tyhjäkäyntikin erittäin siisti.
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehot jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7200 rpm
Aika matalilla kierroksilla antoi huipputehon jos on vapari. Mulla oli huipputeho n. 7800 rpm

Eiku ihmettelin vaan että 560hv/6000 rpm kuullostaa hieman oudolta yhtälöltä pikkulohkosta. Mut ehkä cleve sitten antaa alempaa ja enemmän. Mun 408 windsor antoi sen n. 600hv tosiaan vasta 7200 rpm.
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 31 Loka 2013, 16:40
Kirjoittaja jls
Oon joskus pitänyt 400 heppaista pikkulohkoa tehokkaana, mutta nyt tuntuu että +500 hv pikkulohkoja on pilvin pimein.
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 31 Loka 2013, 17:43
Kirjoittaja jsarkila
Joo,
Johan on kilpamoottoreita. Oma 289 on vanha rauta + rautakansi jenkeissä tehty, jossa kuitenkin
- vapari ->tupla 390 Holley / Weiand Tunnel Ram
- kympin puristavat Flat Keith Black männät
- Iskyn nokka-akseli (asteista ja nostoista en tiedä, mutta jonkin verran terhakas)
- Compin rullakeinut / Screw in studs (mallia en tiedä - kohtapuoliin katsotaan)
- 2,02 1,60 Manley teräsventtiilit pronssiohjureilla ja kairatut kannet (jousista en tiedä- kohtapuoliin katsotaan). On kuitenkin joku jenkki kairannut, että nuo venttiilit on saatu mahtumaan
- MSD sytytys
- long headers ja Flowmasterin putket
- veiveistä, kampurasta ja alakerrasta ei tietoa
6000 ja vähän päälle uskaltaa kierrättää ja oletus ja huhupuheet edelliseltä omistajalta että karvan yli 300 irtoaa, jopa 350 hp, jos tuon 6500 kiekaisee.
Eli nuo reilusti yli 7000 kiertävät kilpakoneet ja niiden tehot mäkin ymmärrän, mutta...onhan se hienoa, kun 500-600 HP saadaan vähemmälläkin...
Täytyy odotella aikoja parempia, mihin suuntaan omia moottori-ideoita jatkossa alkaa miettiä, että pääsee tälle keskustelupalstalle takaisin - eli yli 400 HP kerhoon

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Lähetetty: 31 Loka 2013, 18:18
Kirjoittaja Ahti
jls kirjoitti:Oon joskus pitänyt 400 heppaista pikkulohkoa tehokkaana, mutta nyt tuntuu että +500 hv pikkulohkoja on pilvin pimein.
Paljonko uskaltaa kierrättää vakiolohkolla olevaa 351w, vakio trukkilohkon laakerikoko? Ja tietysti vielä hydraulirolleri? 6000 vai hitusen yli?
Vakiolohko mullakin on.. Mun kokemuksien mukaan (vanhasta 347 koneesta) hydraulirollerin limiitti on n. 6300-6500 ja sittenkin pitää olla hyvät nostajat ja riittävästi jousipaineita.
Mun mielestä riivattuun koneeseen kuuluu mekaaninen rolleri. Vähän "rumempi" käyntiääni tyhjäkäynnillä mutta se onkin ainoa negatiivinen asia.
Jostain jenkkifoorumilta luin pari vuotta sitten että 351 vakiolohko kestää hyvillä osilla ja hyvin painotettuna 7000 "jatkuvaa käyttöä", hetkellisesti enemmänkin. Jatkuva käyttö on tietysti suhteellista.
Mulla on rajotin nyt 7400 rpm.