Sivu 3/6

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 14:50
Kirjoittaja Stimbe
Tiedän kenen kyydissä kaara on istunut ja se ei ole mikään "ajan kerran kesässä tarralapuilla auto" vaan kyseinen kaveri ajelee kesäisin sillä aina ku kerkii sekä töihinkin tulee kyseisellä autolla. Se on rakennettu myös alustaa ja jarruja unohtamatta.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 18:07
Kirjoittaja Galaxie61
:LMAO: :backtotopic:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 18:08
Kirjoittaja Fastback
kaara91 kirjoitti:Joo täytyy myöntää, että en näitä työntömitalla mitattavia moottoreita tunne sen tarkemmin. Työnkin puolesta tämmöiset iso lohkotkin riittää tehoiltaan viritettyinäkin vain oikean voimalaitoksen päätaulun merkki lamppuihin. :backtotopic:
Noniin, useampaa asiaan tulee kyllä niin asiantuntija lausuntoa, mutta pikku- ja isolohkon eroa ei tunneta??? Nyt olisi sitten opiskelun paikka että uskottavuus säilyy. Huoneen kokoisia maamoottoreita tai muitakaan varavoimaloita ei lasketa henkilöautokäyttöön, vai sellaisenko kyydissäkö istuskelit? :lol: Niin, että mikäs se 1000 hv isolohko mustang nyt sitten on? Kerrohan lisää, meikäläisen rekisterissä on + 50 isolohko Fordia ja siellä ei ole ihan montaa yli 1000 hv Fordia. Joo, näistä ei todellakaan huudella tai edes elvistellä kaverien autoilla joitten kyydissä ollaan istuttu tai kuultu niiden olemassa olosta.

Vai onko kyseessä taas joku modulari turboilla, tuollainen jokapäiväisessä käytössä ole 1000 hv Mustangi olisi upea lisäys rekisteriini ja hatunnostonarvoinen suoritus kuskille & omistajalle. Lisätietoja voi laittaa yv:nä jos muuten pelottaa.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 20:07
Kirjoittaja balez
Sama onko se iso vai pikkulohko.. millä rungolla makaa ja millanen koppa. Menkää ajamaan autoilla, vielä 8n kesää jäljellä :D ja pikkulohko taitaa olla sekin mistä täällä huudellaan.. näin olettaisin. Onnittelut tehokkaimasta isolohko foorttista suomenmaalla.. tosin onko siinä nyt sit mitään ihmeellistä, pääasia että homma rokkaa ja asia miellyttää tekijäänsä :D :backtotopic:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 20:49
Kirjoittaja Fastback
balez kirjoitti:Sama onko se iso vai pikkulohko.. millä rungolla makaa ja millanen koppa. Menkää ajamaan autoilla, vielä 8n kesää jäljellä :D ja pikkulohko taitaa olla sekin mistä täällä huudellaan.. näin olettaisin. Onnittelut tehokkaimasta isolohko foorttista suomenmaalla.. tosin onko siinä nyt sit mitään ihmeellistä, pääasia että homma rokkaa ja asia miellyttää tekijäänsä :D :backtotopic:
agree! Asiat tappelee ei ihmiset, nyt koneet karjumaan! Futurage sanoo aina, että pääasia että voima tehdään Fordilla, Pizzamake sanoo aina että pääasia ettei pää ole lasia. 100 % samaa mieltä, siltikin toki edellytän että puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. 600 hv isolohko ei minua hätkäytä, niitä on paljon, 600 hv vapari pikkulohko hätkäyttää, ei tule niin helposti mitä isoveljestään. Modularit ovat sitten ihan omia eläimiään, niitä on tuplaturboilla pirkanmaalla ja pohjanmaalla - niistäkään ei parane huudella enenpää jos omistajansa ei halua. Asiaa sanoisin.

------------
edit:
Vilhon eli Futuragen tarttaamassa topicin otsikko on "suomen tehokkain Ford katuislohko". Ford katuisolohko, tämä katuisolohko on vähän kuin katsojan silmässä eli yhtä monta määritelmää katumotille kuin määrittäjääkin. Tosiasia on, että tämä kone on menossa katuautoon. Voisin nimetä tältä istumalta esim. 1100 hv vapari-isolohkon suomenniemeltä ilman ilokaasua tai paineistusta, mun mielestä se ei tosin vie thunderia sport65:n moottorilta, koska se kone on seissyt autotallissa kohta 15 vuotta käyttämättä ja varmasti seisoo vielä 7-8 vuotta kunnes jälkikasvu tulee "oikeaan ikään", että koneistot elvytetään FHRA stripille. Tehot siitä on penkitetty aktiivikisa uransa aikana joskus 15 vuotta sitten. Varmasti rajuimmat Ford tehot tässä maassa työntää Hietasen Jarin mofidied pullerin Fordin motti, +2000 hv. Hietasen vanha vakiolohkoinen 429 työnsi rautakansilla 1731 hv Santalan dynossa. Kai sekin on jonkun mittapuun mukaan katukuntoinen. En vaan ihan heti keksi mihin kylillä tarvitaan noin paljon möyhyä, hauskaa se tosin on vetää burnis +100 kmh nopeuksista, puhumattakaan ajella tyhjäkäynnillä kylillä. Aah, tässä alkaa oikein taas lämmetä hiperf touhuihin. Tarttis varmaa päivittää ilonaiheet osioon tai jotain.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 21 Loka 2013, 21:01
Kirjoittaja Topias74
Niin, ja ainakin omalla kohdalla kun auto on liian uusi monien mielestä, pitää saada koneesta mahdollisimman paljon irti, ja pitää myös mennä päästöistä läpi mukisematta, siinä monellekin haastetta! Pikkulohko tai isolohko 600 heppaa tai jotain, meniskö päästöistä läpi? EI tarvii mennäkään joo tiedän, kun on vanhempi auto alla. Elämä on niitä valintoja, itsehän tieni valitsin! Kun sais edes sen 500 vapari kaakkia joka menee leimasta heittämällä! Siinä haastetta kerrakseen. :wink:

Onnea vaan voimanpesälle! :)

P.S. voihan joku aloittaa topiikin Suomen tehokkain vapari pikkulohko! :wink:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 08:17
Kirjoittaja Fastback
kaara91 kirjoitti: Rahalla saa ja tiedän että tehokkaat isolohkot on tuplasti kalliimpia. Tehokkaan isolohkon pelkän moottorin hinnalla saa suomessa yhden 8 pyttysen mustangin. Anteeksi Fastback. Tulipahan yhdelle taulapäälle taas pidettyä ison oppitunti. Jos ei kysymällä tai viisastelemalla tule oppia, niin ainakin härnäämällä saa oikeaa tietoa. :backtotopic:
Ismo, olen tottunut että perustelet asiasi perinpohjaisesti teoreettisesti että käytännön kautta, selkeästi huomaa, että jos joku asia on outo niin selvität asian itsellesi perinpohjaisesti. Tästä syystä ihmettelen ettet ole selvittänyt iso- ja pikkulohkon eroja, sillä olen tottunut että sinä jos joku selvittää asiat. Nyt olen liikkeellä aika kevyin perusteluin tai olettamuksin. On turhaa lähteä marttyyrilinjalle jos joku asia ei miellytä.

En ihan ymmärrä mitä yrität perustella lausunnoillasi kuten, että tehokkaat isolohkot ovat tuplasti kalliimpia. Hmmm, kannattaisi varmaan tarkastaa mistä osia ostaa tai hintoja kyselet. Mahtaako linkkisi 461 cid moottorin saavan kuudella tonnilla? 6 tonnia on nettiauton edullisin V8 mustangi, veikkaisin että 461 cid mottisi maksaa 14-18 tonnin välillä. Ykkösellä alkavaan nelinumeroiseen lukemaan riittää esim. ’70 vm 429, vakioveivit arp pultein, cometic tai kuparipahvit ja siihen ahtoa. Kallein osa tuossa kombossa oli tarpeeksi isot turbot – tällainenkin on tehty kotimaassa. Hintaluokka jäi alle tuon V8 mustangin.

Hienoa huomata että sport65:n motti herättää tunteita puoleen jos toiseen.

Osaan minäkin laittaa hymiöitä.

:backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic: :asking02: :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 08:18
Kirjoittaja Fastback
jos pitäis vähän keventää, niin "ooppeli kuskit on paskoja"!!!! Ei tartte leipoa tätä samaa pitkoa...

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 08:39
Kirjoittaja Mexico65
Hienoa, että Sport 65 on saanut koneen kasaan ja toimimaan.
Ensikesänä etutassut nousee.

En oikein jaksa ymmärtää tuota iso- / pikkulohko höpinää. Moottoreita molemmat.

Liika on liikaa, varttimaili ajoon tehoja saa olla paljon, radalle kapeilla kuviorenkailla 500 hp on tarpeeksi tai jo liikaa.
Nakkikioskille riittää, kunhan edes toinen pyörä pyörii ja tuottaa sopivat höyryt.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 10:04
Kirjoittaja Galaxie61
mites se menikään. kivat katella ja hipelöidä, mutta kyyti on samanlainen. silikoonititssit / isolohko. :LMAO:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 13:42
Kirjoittaja Antti66HT
Näin pikkulohko miehenä voi todeta:" Valitettavasti tuo puoli tuumaa(tai 0,2"), kertaantuu kannen hengityskykyyn ja kanavien mitoitukseen. Venttiilikin tykkää kun ei ole ihan seinässä kiinni. (Ja juu voi niitä laittaa vähän vinoon...)

Hienot on luvut taulussa, ja ensi kesänä tuo täytyy natikoissa haastaa, vaikka tappio on varma ;)

edit: Niin siis tommosen 460:n vakio lohkon voi pikaisen googletuksen tiedolla porata 4,6 tuumaan...

a

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 14:56
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:jos pitäis vähän keventää, niin "ooppeli kuskit on paskoja"!!!! Ei tartte leipoa tätä samaa pitkoa...
Joo ja Corollallakin ajetaan 7 sekunnin aikoja nelikoilla. Ei siihenkään isoja moottoreita tarvita. Sen verran tehokkaita kuitenkin, ettei ehdi tulla uni matkalla. En tiedä kuskeista, mutta ooppelit on ainakin paskoja.
Tuolla tekstissäni kyllä tarkoitin 30-50t euron mustangia. En mitään latolöytöä. Racing isolohkokin maksaa jo 4t€. Tuskin ne 1000hp vakiolohkosta ottaa rikkoutumatta. Samaa paskaa kuin vakiot pikkulohkot, ilman koko koneen osien vaihtoa.
Eihän tänne foorumille saa muutoin möyhyä, ellei itse heittäydy välillä tosi tyhmäksi. Joillekin tuo vajaa puolituumaa vaan muuttaa männän halkaisijassa maailman ylösalaisin.
1. ottaapas enemmänkin. :nenu:

2. kuten sinä ?

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 18:20
Kirjoittaja Galaxie61
mikä nyt oikeesti harmittaa tossa vajaassa ½ tuumassa. :asking02:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 19:57
Kirjoittaja Homer65
Duuninpuolest ajelen päivät pitkät OOPPELIA, olen siis paska kuski :asking02: no... kaikkihan sen tietää muutenkin :lol:
Muuten olen Mexicon kanssa samalla linjalla!!

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 22 Loka 2013, 22:36
Kirjoittaja Sport 65
kaara91 kirjoitti: Rahalla saa ja tiedän että tehokkaat isolohkot on tuplasti kalliimpia. Saati sitten verraten edelliseen kenen lompakko kestää jatkuvaa voimansiirto osien vaihtoa ja ostamista.
Mikä kenellekkin on tehokas, niin se on tietysti makuasia, mutta tossa yksi esimerkki isolohkosta. Total cost 10322.82$
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... ewall.html

Tämä linkkihän se piti laittaa, tämä on periaatteessa aika lähellä tota mun mottia. 9644$/775hp
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... rd_engine/

Koska isolohkot ovat tuplasti kallimpia, niin voit tuoda tuosta puoleen hintaan yhden saman tehoisen pikkulohkon osat tohon pihaan, voi olla ahdettukin.
Jos voimansiirto hajoaa kolmesti kesässä, niin pitäisikö asialle tehdä jotain vähän radikaalimpaa.