Sivu 3/3
Lähetetty: 21 Loka 2004, 16:42
Kirjoittaja Jukka
Jukka kirjoitti:JYK-90 kirjoitti:Jukka!
Jos sulla on jo tehtynä Shelby-muutos sapluunat, niin lainaisitko ko kapistuksia? Itselläni on menossa koko alustan uudelleen "rustaus" ja laiska kun olen, en viitsisi alkaa sapluunoita itse vääntämään. Auto on Tampereella, joten etäisyys tuottane ongelmia!
Ilman muuta lainaan.
Täytyy vain etsiä sapluuna jostain ensin.
Palaan asiaan heti kun sapluunan löydän.
Löytyi.
Lähetin YV:n aiheesta.
Lähetetty: 03 Elo 2005, 16:12
Kirjoittaja Mexico65
speedy kirjoitti:Hoo! ootteko kukaan laittaneet shelby quick steering kittiä? olipa yllättävän edullista shelby muutos palikkaa
http://www.shelbyparts.com
Olipa jäänyt huomaamatta
Jep, minulla kyseinen kitti 65 fb:ssä jo vuodesta 94 lähtien.
Pätevä värkki varsinkin 16:1 simpukan kanssa. En yhtään ihmettele miksi 65 Shelbyihin asennetti se.
Nyt olen tekemässä muutosta apusimpukkaan. Vaihdan epämääräisen kumipuslan laakeritoimiseksi, jos saisi vielä vähän enemmän tarkuuta tuohon ohjaukseen. Samalla laitetaan paikoilleen myös bump steer kitti kuin myös takajousiin alumiini puslat.
Tuleekohan liian kova.
Slaalomin viimeinen osakilpailu vielä edessä

Lähetetty: 04 Elo 2005, 13:38
Kirjoittaja jaro55
Mitäs toi quick steering kit sisältää?
Lähetetty: 04 Elo 2005, 14:45
Kirjoittaja Mexico65
jaro55 kirjoitti:Mitäs toi quick steering kit sisältää?
Quick Steer Kit
This road race, quick steer kit consists of a high quality forged steel idler arm and pitman arm. These were first introduced on the original Shelby GT350s. This will fit any 1965-66 Mustang steering box with a 1” sector shaft. This will enhance your car’s handling with increased road feel and response time while reducing the need for excessive steering input. A must for any early Mustang set up for handling. Optional roller bearing kit reduces steering effort while adding service life to the idler arm.
Täältä löydätte jotain muutakin kivaa oikeisiin Shelbyihin, niin ja miksi ei myös vähemmän oikeisiin tai jopa tavallisiin Mustangeihin.
http://www.cobraautomotive.com/index.htm
Lähetetty: 08 Elo 2005, 20:51
Kirjoittaja 66poni
Tänään sitten viimein vein Mussen oikein asiantuntijalle ohjauskulmien säätöön. Muut arvot olivat kohdallaan, mutta aurausta oli noin 3 mm liikaa. Se teki autosta aika levottoman uraisilla teillä. No, säädön jälkeen ratti tuli suoraan ja auto kulkee nyt kuin kiskoilla, ainakin entiseen verrattuna. Säädöt tehtiin owner`s manualin arvoihin, vaikka renkaat ovatkin nykyaikaiset. Tällä Mussella kun ei ajeta kilpaa, mitä nyt joskus liikennevaloista vähän ripeämmin kiihdytetään...

Lähetetty: 09 Elo 2005, 09:50
Kirjoittaja janne260
64puolikas kirjoitti:Tänään sitten viimein vein Mussen oikein asiantuntijalle ohjauskulmien säätöön. Muut arvot olivat kohdallaan, mutta aurausta oli noin 3 mm liikaa. Se teki autosta aika levottoman uraisilla teillä. No, säädön jälkeen ratti tuli suoraan ja auto kulkee nyt kuin kiskoilla, ainakin entiseen verrattuna. Säädöt tehtiin owner`s manualin arvoihin, vaikka renkaat ovatkin nykyaikaiset. Tällä Mussella kun ei ajeta kilpaa, mitä nyt joskus liikennevaloista vähän ripeämmin kiihdytetään...

Samat hommat teetätin tuossa pari kuukautta sitten ja on ollut yks parhaista 80 euron sijoituksista pitkään aikaan.
Lähetetty: 14 Elo 2005, 23:06
Kirjoittaja ROKI
jaro55 kirjoitti:Eli suositteletteko tuon shelby-muutoksen tekemistä vaikka mustilla ei rataa tultaisikaan kurvailemaan.Tradepartsin JJ ei pitänyt sen tekemistä aiheellisena jos auto vaan "normaali" kesäajossa.
JJ on kyllä oikeassa, ei normaali katu kinneri tarvitse mitään selpi virityksiä, mulla on itse säätämäni kulmat ja kulkee erittäin vakaasti. Turha touhu ja ajan haaskausta koko höyrötys, tietenkin jokainen ruuvaa kotteronsa sellaiseksi kuin haluaa.
Lähetetty: 15 Elo 2005, 08:17
Kirjoittaja JYK-90
Tein omaan autooni Shelby-muutoksen (Jukan sapluunalla) viime talvena ja enpä ole katunut. Auto on ajettavuudeltaan aivan eri luokkaa kuin aikaisemmin. Vaihdoin toki samalla myös uudet uretaanipuslat, jäykemmät jouset ja paksummat kallistuksenvakaajat sekä eteen että taakse. Vaikea sanoa näiden muutosten jälkeen mikä on vaikuttanut minkäkin verran, mutta yksistään jo ulkonäöllinen muutos ylätukivarren laskemisesta on ollut tekemisen arvoinen!
Käytin auton vielä ohjauskulmien säädössä Hepo-Autossa Tampereella jossa aikaa säätöön kului neljä tuntia!!. Kulmat tulivat kuitenkin juuri niihin arvoihin jotka Corrallissa on suositeltu Shelby-muutoksen jälkeen laitettavaksi ja sen jälkeen autosta tuli entistä nautittavampi ajaa.
Lähetetty: 15 Elo 2005, 08:47
Kirjoittaja Make67
Yhdyn täysin edelliseen, aivan samat muutokset tehneenä, auto vain -67. Ajettavuus/ulkonäkö parani "lokaritmisesti"

???
Lähetetty: 12 Elo 2006, 07:58
Kirjoittaja 66poni
Nostetaas tätä aihetta vähän, kun tuli ajankohtaiseksi. Sattui nimittäin niin, että 64½ vaihtui 65:ksi tässä äskettäin (pitää varmaan tuo nimimerkkikin muuttaa lähiaikoina, tietääkö joku miten se tehdään?). Tämä uusi hankinta osoittautui tien päällä aika levottomaksi, varsinkin mutkaisella asfalttitiellä "haukkasi" kurveissa oikein jännittävästi...kurkkasin sitten aurauskulmia noin kotikonstein ja haritusta löytyi semmoinen reilu puoli tuumaa. Raidetankojen säätöruuvit ja holkit olivat niin jumissa, että ainakaan 10 vuoteen niitä ei ollut pidelty. Nyt varmaan edellinen omistaja kertoo kaikille, kuinka huonoja ajettavia jenkkiautot ovat, eihän niillä meinaa pysyä millään tiellä ja renkaitakin ne syövät ihan sikana...

Lähetetty: 12 Elo 2006, 22:31
Kirjoittaja ROKI
64puolikas kirjoitti:Nostetaas tätä aihetta vähän, kun tuli ajankohtaiseksi. Sattui nimittäin niin, että 64½ vaihtui 65:ksi tässä äskettäin (pitää varmaan tuo nimimerkkikin muuttaa lähiaikoina, tietääkö joku miten se tehdään?). Tämä uusi hankinta osoittautui tien päällä aika levottomaksi, varsinkin mutkaisella asfalttitiellä "haukkasi" kurveissa oikein jännittävästi...kurkkasin sitten aurauskulmia noin kotikonstein ja haritusta löytyi semmoinen reilu puoli tuumaa. Raidetankojen säätöruuvit ja holkit olivat niin jumissa, että ainakaan 10 vuoteen niitä ei ollut pidelty. Nyt varmaan edellinen omistaja kertoo kaikille, kuinka huonoja ajettavia jenkkiautot ovat, eihän niillä meinaa pysyä millään tiellä ja renkaitakin ne syövät ihan sikana...

Sehän ei ole ollenkaan vaikea operaatio tehdä, eikää se ole mikään shelbyn kehittämä juttu, shelby on vain saanut kunnian tästäkin asiasta. ARNING on sen kehittänyt kunnia kuuluu sinne, shelpy on vai nikkari joka lisää valmiiseen autoon omat hilepileensä, samoin kuin muutkin virittäjät. ANTEEKSI taas kun poikkesin asiasta mutta kun tämä on totus

.
Lähetetty: 31 Elo 2006, 20:21
Kirjoittaja Mexico65
Ennen Botniaringin ratapäivää mitattiin autosta auraus ja se oli noin 5mm harituksella. Annettiin olla siinä kun auto tuntui jo keväällä nopealta. Ilmankos auto kääntyy mutkiin niin nöyrästi. Tosin urista auto kimpoilee aika herkästi. Takavakaajaa ei edelleenkään löydy autosta tuntui tuo jotenkin kääntyvän ilman sitäkin.
En suosittele edes kokeilemaan etupään haritusta, mieluummin 2-4 mm auraukselle.