Mitä vikaa noissa WIX:n suodattimissa on?
Nehän sisältää kaiken tarvittavan.
By-Pass Valve Setting-PSI: 8-11
Anti-Drain Back Valve: Yes
Burst Pressure-PSI: 290
jne.
Jos tuo suodatin poksahtaa niin jossain muualla on vika kuin suodattimessa. Ei Fordin FE koneissakaan kylm-änä öljynpaineet nouse yli 290 psi.
Jos nousee niin rallimalin WIX.
Molempia WIX suodatimia olen käyttänyt.
M-Filtterin minimi paineenkesto 290 psi (20 bar). M-Filtterissä nuo samat härpätimet kuin yleensä nykyään kaikissa filttereissä.
Moottorin öljyn bypass venttiili
Re: Moottorin öljyn bypass venttiili
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Moottorin öljyn bypass venttiili
Toiveesi toteutui. Ei moottorille anneta kylmänä 7800 rpm - yritin varmaan sanoa, että kun se ensin lyödään kylmänä tulille niin paineet tosi korkeat - ehkä vaurioituu putsari tai ei - sitten käyntilämpötilassa annetaan maaliviivalla 7800 rpm ja niillä jengoilla on taas neula korkealla mittarissa. Moottori pitää ehdottomasti päästää käyntilämpötilään, ei kylmää konetta saa eikä kuulu rangaista - tulee aina tuhoa ennemmin tai myöhemmin. Yhtäläisesti kylmä miedompikin mylly hiflow pumpulla ja jäykillä öljyillä nostaa paineet tappiin.Pertti kirjoitti:Tässä ollaan vissiin kilpa-ajajien väittelyä seuraamassa, ainakin kierroksista päätellen.Fastback kirjoitti:Jou jou joulu, sanotaanko ettei tarvitse olla kuin vähän kiukkuisempi kiulu, joka lyödään tuosta +10 asteesta käyntiin. Siellä on vähän racemmat ölperit sisässä niin öljynpaine on kylmänä kohtuu korkea. Sitten kun se motti saa 7800 rpm liikkuvilleen niin painetta on taas kanavistossa, siitä sitten startissa viottunut putsari sanoo morjes...
Ymmärrän, että kylmällä moottorilla paine on korkeampi, mutta ymmärränkö oikein, että sille kylmälle moottorille annetaan kierroksia 7800rpm. Toivottavasta ymmärrän väärin.
Tuon lainatun perässä pitäisi pitäisi meitä taviksia varten lukea "älä yritä tätä kotona".Jos tuollaista malmimäärää pyöritetään lähelle 8000kierrosta vakio palikoilla, minusta tuntuu, että silloin on ainakin pidemmän päälle sama mikä suodatin koneessa on. Tarkoitan siis, että viritetyt moottorit ovat viritettyjä ja vakiot vakioita, niiden ominaisuuksia ja käyttötarkoitusta ei pitäisi sekoittaa toisiinsa.
Maailmassa vallitsee valinnanvapaus ja joku tekee päätöksensä tämänkin debaatin perusteella. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa absoluuttista totuutta, vaan jokainen ottaa täältä mieleisensä mallin. Jos joku haluaa aukaistavan ja pestävän suodattimen kun se näyttää hienolta, niin se on ostopäätös. Jos joku haluaa Fram Goldin niin se on ostopäätös - helppoa kuin heinänteko. Jos kaikki tekisi kuinka minä haluaisin, niin ajaisivat kireillä isolohkoilla ja race suodattimilla!!!

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Moottorin öljyn bypass venttiili
Uskompa että Mexico on perehtynyt näihin putsari ja öljynkierto asioihin sen verran että tietää mitä puhuu. Eipähän tuo M-Filtteri porsinut viime talvena, kun tahkosin juuri ladatulla akulla käyntiin 10- asteen pakkasesta. Seisoi tilan puutteen takia viikon pressutallissa, 10w40 litkut motissa käyntiin lähti ja mittari oli tapissaan kotvan aikaa, suuri tuottoinen pumppu tahkosi öljyä. Kalinat sen mukaiset kun eihän se pysy käynissä kuin reilulla kaasulla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Moottorin öljyn bypass venttiili
Tuo putsari testihän oli muistaakseni tekniikanmaailmassa jossakin vaiheessa. Kiitos vain tarjouksesta mutta saat pitää putsarisi, saan niitä nyt sen verran halvalla ett voi vaihtaa vaikka viikoittain. Nykyisessä duunissani niitä on hyllyssa eri malleja noin 150 kpl, on fixiä, frammia, m-filtteriä, ja viellä muutama merkkikohtainen putsarimalli, suttari ongelmat on niiltä osin kunnossa. Tuo fordin putsari maksoi tosiaan joensuun fordilla tuon 17e 2vuotta sitten.Fastback kirjoitti:Rooki kulta Rooki kulta, herää jo, herää jo, mielipide on sulla, mielipide on sulla... no niin se siittä Jaakko ja laulusta. Tuota jos ei ole laboratooriossa testattu, niin et voi sanoa noin. Mutta silti se asia mitä lähdin kirjoittamaan ennenkuin juolahti tuo rakastettu ja vihattu joululaulu mieleen, niin kun ensikertaa tarttet suodatinta, niin jos oot maisemissa ni myyn sulle kyllä 2-3 kpl FL-1A stanu malleja tuolla 17€ hinnalla - kappalemäärä riippuu olenko hyvällä vai erittäin hyvällä tuulellaROKI kirjoitti:Viimmeksi kun erehdyin ostamaan FL1, se maksoi fordilla 17e. Samalla summalla saan 2 M-Filtteriä eikä muuten ole yhtään huonompi kuin tuo valkoinen. Ja saahan senkin valkoiseksi helposti kali kali maalilla.En kyl lähettele mihinkään mut jos ajat ohi Aurasta tai tuut Ford Natseihin tms.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302