T5 vaijerikytkin hydrauliseksi
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi
Fordnatikoihin pääsyssä tällä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, onhan siellä nähty 50 luvun alun buickikin BBF koneella. Se on se sydän tärkein 
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi
Ei ollut nyt kaara tämä(kään) vastaus sinulle suunnattu.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi
Iso kissa suorastaan kutsutaan natikoihin, olisi se sääli ettei kukaan "erilainen" korimalli uhkaisi Ford Champion titteliä!!! Joo-o, se on hyvä alku että on hyvät vauhtipyörät - se on tosiaan hyvä alku. Minä taidan olla sen verran itserakas ihminen, että haluan suojata itseni, kävelykykyni, lisääntymiskykyni sekä muut kanssaharrastajat mahdolliselta kytkin räjähdykseltä. Meikäläisen teräksisen räjähdyskopan sisässä on ihan kohtuu kallista SFI hyväksyttyä kamaa, tästäkin huolimatta annan painoarvoa omalle turvallisuudelle ja annan painoa autolle. Painaviahan nuo SFI kopat ovat, tai ainakaan vielä en ole törmännyt MEGA paksuihin SFI alu kytkinkoppiin tai sitten on vaan niin budjetin ulottumattomissa. Toivotaan tottakai ettei kenelläkään kytkin porsi, mutta never know, eikä se kytkin mossahda punaisessa darrassakaan lähdössä vaan reilusti lähdön jälkeen.
Ei me voida ottaa sitä linjaa, että voimansiirto täytyy olla SFI hyväksyttyä kalikkaa, eihän siellä ajaisin kuin 5-10 autoa mitkä täyttävät nuo kriteerit - ne ovat FIA alaisia touhuja kuten FHRA kisat. Edelleen pidän tosin hyvänä FHRA sääntökirjaa tukena oman auton rakentamiselle, siellä on mm. ajat varttimailin aikoja silmällä pitäen, että mitä turvavarusteita pitää autossa olla jos puhkaiset esim. 11,99s ajan jne.
Ei me voida ottaa sitä linjaa, että voimansiirto täytyy olla SFI hyväksyttyä kalikkaa, eihän siellä ajaisin kuin 5-10 autoa mitkä täyttävät nuo kriteerit - ne ovat FIA alaisia touhuja kuten FHRA kisat. Edelleen pidän tosin hyvänä FHRA sääntökirjaa tukena oman auton rakentamiselle, siellä on mm. ajat varttimailin aikoja silmällä pitäen, että mitä turvavarusteita pitää autossa olla jos puhkaiset esim. 11,99s ajan jne.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: T5 vaijerikytkin hydrauliseksi
http://dazed.home.bresnan.net/dazecars.html
Tuolta tuli työsylinteri ja bracketti. Ihan samaa kamaa mitä aiempi mustangdepotin myymä mutta about puolet halvempi. Herra Scovel otti rahtia 60taalaa, mustangdepotti yli 200 taalaa, sylkkysarjan hinnassakin oli melkein sata taalaa eroa.
Loistoheppu ja palvelu. suosittelen.
Tuolta tuli työsylinteri ja bracketti. Ihan samaa kamaa mitä aiempi mustangdepotin myymä mutta about puolet halvempi. Herra Scovel otti rahtia 60taalaa, mustangdepotti yli 200 taalaa, sylkkysarjan hinnassakin oli melkein sata taalaa eroa.
Loistoheppu ja palvelu. suosittelen.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed