Sivu 3/22
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 09:12
Kirjoittaja kariboy
Ei mutta tuo Rokin idea vois olla mielenkiintoinen, kiihdytyskisa jossa lähdetään samalta viivalta rinnakkain, tietenkin t u r v a v ä l i t autojen välillä.
Voi sitä kumin katkua ja moottoreiden sinfoniaa

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 09:15
Kirjoittaja GT-350
Tämä TAAS kuvaa hyvin viimeaikaista kirjoittelua täällä; yksi kysyy ihan järkeviä, saa NELJÄ vastausta ja 29 MUUTA viestiä, jotka eivät vastaa kysymykseen. Sori että laitoin tämän 30:nen MUU-viestin mutta voisko näille sotijoille ylläpito perustaa oman SOTA-palstan vaikka jonnekin muualle kuin tekniikkaan tai yst. linkki jollekin ihan muulle palstalle?
Katsokaapa vain muitakin viestiketjuja viime ajoilta, juttu lähtee viivalta kuin pikkuisomediumlohko autotallista.
Pelastankin tämän viestin VASTAUKSEKSI alkup. kysymykseen; vakio-289:llä (4V)/65 Musse dynottiin 200HP vetolevyssä, 300Nm vääntöä viime vuonna Dynodayssä. Samoin muistan, että eräs 289/4V/TriY/GT40-kansi/trukkinokka -kokoonpano työnsi ulos 220hp. Pari muutakin suht vakiota kokoonpanoa on dynottu välillä 230-250hp. Eräs tietäjä aikanaan sanoi, että vakiokannet loppuu 250hp:hen (ilman power addereita tietenkin) ja totta taisi puhua...
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 09:45
Kirjoittaja Dervish
Homer65 kirjoitti:Dervish kirjoitti:Viimesin tempasu oli 289 heppaa takarenkailta ja vääntöä sellaset 439 nyyttonia. Ihan tappiin ei huudatettu kun alkoi jyrisemään, liekö renkaat vai kardaani..
Mitäs kardaanin tasapainotus muuten kustantaa ?Vai tilaanko FRPP alumiinisen uuden ?
Ah, perskales, oonha mä ton lukenu mutta en sisästäny, pahoittelen ja otan opikseni =) Ei paha hinta.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 10:53
Kirjoittaja 65HT
Kiitos Ponylle sympatioista: "Tämä TAAS kuvaa hyvin viimeaikaista kirjoittelua täällä; yksi kysyy ihan järkeviä, saa NELJÄ vastausta ja 29 MUUTA viestiä, jotka eivät vastaa kysymykseen."
Innolla odotin erilaisia kombinaatioita ja todellisia tuloksia, mutta vähän muuhun on jutut kääntyneet. Mukava tosin on lukea muiden kiistelyä, tosin isolohko/pikkulohko alkaa olla niin ikuisuuskysymys ettei jaksa innostua. Vaan jospa tähän keskusteluun vielä muutamia "oikeitakin" vastauksia tulisi...
Oli kirjoitettu, että vakiokannet loppuu 250 hp:aan. Onko näin?
Oma kokoonpano on: 289 vakiokansilla, 600 vakuumi, Performer RPM, TRW:n takomännät (puristuksista ei tietoa, muttei ainakaan vakiota matalammat), lievästi kireämpi nokka, rosteriventtiilit, rullajakopää, vakiovalupakosarjat, 2 tuumat tuplaputket h-putkella, ignitor, sähköflektikin on vaihdettu. Tulossa on vielä shortyt, koska pakosarjathan tässä eniten ahdistaa. Näillä päästänee sinne 250 hp:n tietämiin. Onko kansiin kajoaminen seuraava "järkevä" teko? Mitä luulette onko porttauksella saavutettavissa millainen hyöty tässä kokoonpanossa? Vai alukannetko on vaihdettava? Ovat vaan niin kalliit...
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 11:28
Kirjoittaja Mexico65
65HT kirjoitti:
Oli kirjoitettu, että vakiokannet loppuu 250 hp:aan. Onko näin?
Mitä luulette onko porttauksella saavutettavissa millainen hyöty tässä kokoonpanossa? Vai alukannetko on vaihdettava? Ovat vaan niin kalliit...
Ei kai ne vakio kannet aivan 250 hp lopu. Olihan HiPo koneen kansien kanavat ymmärtääkseni täysin samanlaiset kuin vakio 2V tai 4V kansissa.
Puristukset ovat HiPo:ssa hieman korkeammat, mutta sen pienen eron voi korjata männillä.
Viitaten "302 moottoriin" niin ilmeisesti myös rautakansista saa hieman vakioa paremmin virtaavat ja savalla hieman 250 hp:tä enemmän. Sama pätee mielestäni "5.0 moottoriin" koska
VAKIO sisuskaluilla päästää helposti 250 hp tasolle. Onhan kummassakin koneessa portatut Fordi vakio rautakannet, toisessa enemmä ja toisessa vähemmän portatut. Molempien koneiden tehoja saisi vielä mukavasti nostettua paremmilla nokka-akseleilla.
On ymmärrettävää ,ettei kaikki ole halukkaita kertomaan julkisesti saavuttamiaan tuloksia tai sitten tuloksia ei ole mitattu ja näinollen niistä on vaikea kertoa faktaa.
Onko minulla jotan ISOlohkoja vastaan ei kai? Olenhan jollainlailla ainakin henkisesti jos en jopa teknisesti avustamassa joidenkin ISOlohko projektien etenemistä. Antaa vain kuutiotuumien puhua.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 13:52
Kirjoittaja Fastback
Ohoh, täällähän on sutinaa

Juu, näistä on ennenkin keskusteltu ja olen Speedyn kanssa samoilla linjoilla, että early '64 1/2 - '66 musseen ainoa moottori on pikkulohko. Mullakin on '65 Fastbackissa bonestock 289 2V moottori ja manuaali jatkona. Hyvin se möyhyää ja silloin kun se oli aktiivi käytössä niin ei mennyt mitkään kinnerit ohitse. Vanha hoppa pysyy tuollaisena, ehkä T5 tai joku Tremec voisi tulla vaihteistoksi. Pientä koppaa pikkulohko kyllä kuljettaa ja onhan niita ahtohuhuja kuulunut Haapajärveltä ja Ford-Korpelallakin on melkoista pikkulohko tykistöä.
Toista autoa kun aloin etsimään niin siinä oli vain yksi päämäärä, alusta isolohkolle. Sopivaa '70-'71 Torinoa kun ei löytynyt, niin päädyin takaisin juurilleni Mustangiin. Johan sitä visiotani haukuttiin dinosaurukseksi ja vaikka miksi. Parasta oli että kovimman haukkujat olivat Cleveland miehiä. Eivät tainneet pojat tietää että 429/460 on käytännössä venytetty Cleveland, mutta tosin paremmalla öljynkierrolla.
Parasta projektissa on ollut uusien tuttavuuksien määrä, paljon hyviä tuttavuuksia, jopa pohjoismaita myöden.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 14:31
Kirjoittaja PeteP
joitakin tuntuu kiusaavan jos hieman otsikosta poiketaan, eikai tää näin vakavahenkistä voi olla? mutta onneksi meillä on täällä ainakin yksi pelastaja, vai mitä pony

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 24 Helmi 2005, 09:32
Kirjoittaja Kimi
Testattu kone. alustana 68 foordi:
302-4V
alkuperäiset, hieman pyöristetyt kannet
Performer RPM imusarja
Speed Demon 650 tuplapumppu
Xtreme energy XE262H-10 nokka
1.6 rullakeinut
Tri-y:t hieman ahdistavilla pakoputkilla
Lopputulouma: 195,0 kW @ 5050 rpm ja max vääntö 404 Nm @ 3840 rpm.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 24 Helmi 2005, 10:34
Kirjoittaja Ahti
Pärtsäri kirjoitti: 
Mutta onhan isolohkossa tyyliä, se idea on varmaan vähän niin kun isot tissit naisella. Ei ne ole käytännölliset, mutta lähes kaikki niitä kumminkin hinkuu.


Juuri näin!
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 25 Helmi 2005, 09:41
Kirjoittaja Mussemaan
musse67 kirjoitti:Kuin myös.

eiköhän se pidä käyttää penkissä säädettävänä, niin selviää samalla mitä nykyinen kombinaatio tuottaa ja mikä paikka porsii ensimmäisenä. Koitetaan nyt ensin niputtaa näyttelykuntoon...
Etkös tosiaan käyttänyt autoa tehodynossa PonyPartyissa Kalajoella 2004?
Kyllähän me ainakin varttimailia kellotettiin siellä "suoralla".
Heikkilän Simo oli muuten ostanut täydelliset holleyn suutin -ja PW sarjat.
Eli jos seos on pielessä, niin periaatteessa apu löytyy heti jos viitsii vaan vähän pruuvailla.
Vaikka ei ne suuttimet janin "kaasariin" passaiskaan

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 25 Helmi 2005, 11:25
Kirjoittaja akiiskin
No, tämä näihin uudempiin liittyen.
1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back
mitattiin 351 hp pyöriltä.
Arto
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 25 Helmi 2005, 20:42
Kirjoittaja musse67
Mussemaan kirjoitti:Etkös tosiaan käyttänyt autoa tehodynossa PonyPartyissa Kalajoella 2004?
Kyllähän me ainakin varttimailia kellotettiin siellä "suoralla".
Heikkilän Simo oli muuten ostanut täydelliset holleyn suutin -ja PW sarjat.
Eli jos seos on pielessä, niin periaatteessa apu löytyy heti jos viitsii vaan vähän pruuvailla.
Vaikka ei ne suuttimet janin "kaasariin" passaiskaan

Vähän nyt harmittaa että ei tullu sillon käytettyä. ois ollu hyvä verrata minkä verran ahdin auttaa asiaa. Mutta nyt on käytävä dynottaan, katastussetä varmaan vaatii lappusta ja että saa megaruutan säätöihin. Eikös sielä Kalajoen suunnalla oo useempaanki autoon megasquirtteja asenneltu?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 26 Helmi 2005, 00:18
Kirjoittaja ROKI
Remmihän on turvallisempi tapa ottaa hepoja myllystä, ei tarvii niin kovin vinguttaa ei varmaankaan halvimpia konsteja, mut eikös ahtimen laitto rinnasteta moottorin vaihtoon pykäläpellejen puolesta. Muistelin että oli aikamoinen polemiikki kaverin 65HT:n kanssa, katastus setä laski maksimi tehon sille 302 pannulle mitä ei saanut ylittää, ei olis tullu leimaa olikohan 326.5hp onneks ahdin oli loso, Oulun teknillisen autolapratorion dyno antoi tuloksen 299hp 5200rpm kiekoilla, olis ollu vara polkea 6000 mutta jätimme silläkertaa siihen, kun piti viellä päästä takaisin viinijärvelle. Mutta se rääkki kypsytti C4 tomaatin ei päässy kaveri lieksaan, kun lotju poikasi ise pata oli kyllä hyvillä palikoilla kasattu ja tasapainoitettu, nyt se peli on jossain eteläsuomessa. Muuten siellä ajoivat välikoppa eskortin tehot, nelari pata 299hp aika kiukkuinen vapaasti henkivä pata. Normaali 2litrasen lohkolla ei kossu viritys siinä oli poijjat osanneet hommansa.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 26 Helmi 2005, 05:45
Kirjoittaja Mussemaan
musse67 kirjoitti: Mutta nyt on käytävä dynottaan, katastussetä varmaan vaatii lappusta ja että saa megaruutan säätöihin. Eikös sielä Kalajoen suunnalla oo useempaanki autoon megasquirtteja asenneltu?
Olen jotain tosiaan epämääräistä juttua kuullut, että kalajoella eräs tyyppi olisi megasquirttien kanssa pelannut -toistaiseksi huonoin tuloksin.
Sama huhu kertoili tutkimuksissa purkin sisältä löytyneen mm. "kiinalaisia tinauksia/räpellyksiä", eli laatu ei ilmeisesti olisi aivan lähelläkään kymppiä.
Noh, halvallahan ei voi saada aivan priimaa.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 05 Maalis 2005, 16:23
Kirjoittaja Fastback
akiiskin kirjoitti:1999 4.6 GT
KN filtteri
Allen Engine ahdin 9 PSI (todellinen paine mitattu imusarjasta 8.1 PSI)
Magnaflow putket cat-back
mitattiin 351 hp pyöriltä.
Arto
Hmm, mites ahtojen maltillinen nosto, vaatisiko alakerralle jotain muutoksia?