Sivu 20/22

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 27 Marras 2014, 13:43
Kirjoittaja Mexico65
Galaxie61 kirjoitti:
porttari kirjoitti:Niinkö meinaat ettei tuon tehon päälle pääsisi, kun laittaisi vaikkapa ruiskun läppärunkoineen, riittävän äreän rullakepin vippoineen, korkean rutun hyvine polttoaineineen jne jne? Taisi vissiinkin olla kuuskytluvun puolenvälin tienoilla käytössä laahurinokat jne? Jos nyt historic koneistakin jo tulee pikkasen päälle 400 hummaa 289 koneesta, niin kait sitä enemmän pitää saada jos ei ole rajoituksia osien käytön suhteen laisinkaan jarruttamassa. Kierroksia kehiin reilusti.

Jotenkin annan itseni ymmärtää näin, että n. 7500rpm pitäisi aika liki toteutua 100hp/L.
en meinaa ja hattua nostan kun joku tuon tosissaan kokeilee.
Älä hullua yllytä...

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 27 Marras 2014, 13:53
Kirjoittaja Galaxie61
Mexico65 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:
porttari kirjoitti:Niinkö meinaat ettei tuon tehon päälle pääsisi, kun laittaisi vaikkapa ruiskun läppärunkoineen, riittävän äreän rullakepin vippoineen, korkean rutun hyvine polttoaineineen jne jne? Taisi vissiinkin olla kuuskytluvun puolenvälin tienoilla käytössä laahurinokat jne? Jos nyt historic koneistakin jo tulee pikkasen päälle 400 hummaa 289 koneesta, niin kait sitä enemmän pitää saada jos ei ole rajoituksia osien käytön suhteen laisinkaan jarruttamassa. Kierroksia kehiin reilusti.

Jotenkin annan itseni ymmärtää näin, että n. 7500rpm pitäisi aika liki toteutua 100hp/L.
en meinaa ja hattua nostan kun joku tuon tosissaan kokeilee.
Älä hullua yllytä...
mielellään yllytän jos koneella voi vielä ajaakkin muuten kun kaasu pohjassa :idea:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 27 Marras 2014, 21:45
Kirjoittaja Fastback
mave kirjoitti:Fastback, Menikö ahdin mihin? Otetaan ilman muuta kisa natikois jos kaikki natsaa. Siellä vissiin ajetaan sportman lampulla? Mä oon tunnettu punavaloista ton kanssa..
Toi oma 343cid /529hv/7100rpm, oli tämmönen motti mitä vaan pikkuhiljaa kehitettiin eteen päin; ihan eri asia olis ollut lähteä tyhjästä ja valita kaikki osat sopivaksi. Esimerkiksi victor jr kannet oli mulla jo vuonna 1999, ekan kerran stripille kun menin noitten kanssa ajoin 12.1/186 porissa.
Jos nykyyän lähtis tyhjästä tekeen vapari pikkulohkoa niin paljon sais kyllä tehoa helpolla.
500-600hp moottori on ihan helppo juttu meidän 302 pohjasille.
Itellä oli tarkotus tehdä ton 530hv vaparin jälkeen 363cid 720-740hv pikkulohko, mut ahdin vei kesken projektin mennessä. Osat mäntiä lukuun ottamatta oli jo, Kaasari oli 1050cfm dominaattori, super victor imusarja, 225 R trickflow kannet, Joltain nokkagurulta Jay joku oli nokka missä nostoa .800" asteita 050" luokkaa 280, isot 2" primääri sarjat yms ongelmaksi tuli männä. Olisin halunnut 13.5-14 puristukseksi, kaikki mäntä valmistajat oli sitä mieltä että tarvittavilla vent koloilla ei pysty tekemään semmosta mäntää. Vain n.. tasan 12 olis päässy ja se taas olisi ollut kyseiselle nokalle turhan vähän että motti olis toidin minu hienosti.
Osat meni muualle ja mulle tuli procharger.
Ahdin meni Foordiin onneksi, mutta enempää en kerro kun lupasin pitää ostajan anonyymiteetin. Joo, pitkä lamppu on natikoissa käytössä, siinä alkaa kyl hätäisempi hermostuun. Sulla on kyl reaktio etupuolellas, sillä mulla oli kaikki lähdöt n. 1s lampulla... :mrgreen: Tarttis vissiin nostaa kytkytintä aiemmin. Ihmettelen kyl suuresti ettet kairannut näitä näköisiä entrylevel trickflow kansias... sieltä voisi tulla helpolla vähän paukkua lisää. Hienoa nähdä että vihreä maverick palautui uholle, se nosti tassuja hienosti vanhalla etupään jousituksella.

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 30 Marras 2014, 18:07
Kirjoittaja ikk
Tässä vertailukohdaksi vakio -66 289:

Kuva

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 19:10
Kirjoittaja mave


Tossa vielä video miten suomen tehokkain pikkulohko ford laulo, niin kauan kun laulo..(motti kyllä kunnossa vieläkin, auto ei)

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 25 Joulu 2014, 18:43
Kirjoittaja pokkus
Tuollaisia lukemia on mitattu omasta autosta. Strategiset lukemat takapyöriltä mitattuna: 406hp ja 521Nm.

Kuva

Kuvaajassa vakion lukemat punaisella ja muutoksien jälkeiset lukemat sinisellä. Jos käytetään 13 prosenttia tehohäviöihin, niin nuo takapyörän lukemat vastaavat moottorilta noin 470 hp ja 600 Nm arvoja.

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 25 Joulu 2014, 20:02
Kirjoittaja Topias74
Eikös tuon kuvan perusteella 370Hv? Vai miten tuota pitää lukea? Eihän tuossa kyllä näy paljonko nousee 5500rpm jälkeen! :roll:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 25 Joulu 2014, 20:46
Kirjoittaja pokkus
Topias74 kirjoitti:Eikös tuon kuvan perusteella 370Hv? Vai miten tuota pitää lukea? Eihän tuossa kyllä näy paljonko nousee 5500rpm jälkeen! :roll:
Näkyikö sulla koko kuva vai vaan osa siitä?

Tuossa linkkinä sama kuva:
https://lh4.googleusercontent.com/-_Sd2 ... 0After.jpg

Edit: taitaapa foorumisofta typerästi leikata "liian isot" kuvat pienemmäksi ja jättää osan näyttämättä...

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 25 Joulu 2014, 21:49
Kirjoittaja Fastback
370hv vakiona jos Topias katsoo punaista kuvaajaa. Muutosten jälkeen plus 400hv. Suunta on oikea.

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Joulu 2014, 08:04
Kirjoittaja Topias74
Joo, mulla näkyi vain johonkin 5700rpm asti. Mutta tolla sun laittamalla linkillä näkyi kokonaan.

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Joulu 2014, 11:03
Kirjoittaja starsky
pokkus kirjoitti:Edit: taitaapa foorumisofta typerästi leikata "liian isot" kuvat pienemmäksi ja jättää osan näyttämättä...
Noissa ulkoisina linkkeinä laitetuissa kuvissa kuvan saa näkyviin kokonaan yleensä zoomaamalla selainikkunan sisältöä (pienemmäksi). Esim. IE-selaimessa voi zoomailla CTRL+hiiren rulla ja takaisin oletusnäkymään CTRL+0 (valikoista tietysti pääsee myös. mutta hieman hitaammin).

Tietysti myös kopsimalla tuon kuvan osoitteen selaimen osoiteriville...

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Joulu 2014, 21:35
Kirjoittaja tomeri
Katos vaan. ctrl + ja ctrl - toimii kanssa zoomaukseen (ja se ctrl 0 normikokoon paluuseen).

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 26 Joulu 2014, 22:18
Kirjoittaja pokkus
Fastback kirjoitti:370hv vakiona jos Topias katsoo punaista kuvaajaa. Muutosten jälkeen plus 400hv. Suunta on oikea.
Aika pikkumuutoksilla nuo lisätehot on tullut (Bama tune ja CAI) ja ahdintahan tuo seuraavaksi oikeasti kaipaisi jos haluaisi saada jotain merkittävää eroa enää aikaiseksi. Tuolla vaan rokotetaan Suomeen tuonnissa sen verran pahasti, ettei taida kannattaa...

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 27 Joulu 2014, 13:20
Kirjoittaja Pasi k
Terves!
Olis tuommonen rakennelma.

351w
AFR 185 kannet
silv-o-lite männät
~10.8 puristus
CC 280h nokka
Performer RPM imusarja
Edelin 750 kaasari
Hedmannin pellisarja

Mietiskelin että saakohan tuolla nokalla parhaan hyödyn irti muista hiluista? :?

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Lähetetty: 27 Joulu 2014, 14:08
Kirjoittaja Topias74
Jos mahdollista niin varmaan joku uudempi XE olis parempi ja tietysti vielä rullanokka olis vieläkin parempi! Mulla sama nokka menossa Budjetti 302:sen sisuksiin, vanha nokkamallihan se jo on, parempia on jo paljon tarjolla.