Sivu 16/16

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 16 Touko 2018, 14:20
Kirjoittaja Topias74
JaniV kirjoitti: 22 Maalis 2018, 13:39
Mexico65 kirjoitti: 22 Maalis 2018, 08:01 Tähän kannatta todella laittaa tiedoksi renkaan käyttö tarkoitus, ja mihin käyttö pääasiallisesti kohdistuu vai vaihdetaanko renkaita käyttö tarkoituksen mukaan.

-radalle
- ratapäiville
- slalom
-1/4 mile kiihdytys
- edellä mainittuihin yleisrengas (ratapäivät, slalom, 1/4 mile, varauksin myös radalle).
- normikäyttö (maantie, kaupunki)
- ulkonäkö

kahteen ensimmäiseen pitää jo hieman valita, vartille (katulaillinen) löytyy muutamia vaihtoehtoja, normikäyttö ja ulkonäkö musta ja pyöreä.
Ihan normaali kaupunki/maantie ajoon tulisi ja tietysti ulkonäkö. Kyseessä avo malli.

Tämä löytyikin tuolta keskustelun syövereistä, eteen 255/45/18 ja taakse 285/40/18. Sopisiko tämä setti avo-autoon ulkonäöllisesti?
Laita eteen 255-40-18, se 45 sarjalainen voi olla vähän iso. Mulla edessä 245-40-18 ja takana 275-40-18. Olis pitäny eteen ottaa se 255 olis käyny vanteelle paremmin.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 16 Touko 2018, 14:58
Kirjoittaja ToniH
Mulla on 18x10" ja 18x9" vanteet. Renkaat ovat 285-35-18 ja 255-40-18, jotka ovat halkaisijaltaan hyvin lähellä toisiaan (26 vs 25.9").

Mun käyttö lähinnä katuajoa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

Kymppituumaiseen vanteeseen 255 aikalailla minimileveys.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 16 Touko 2018, 18:05
Kirjoittaja Heinaee
Onkohan mulla auto vähän liian matala kun edessä 235/40r18 ja meinaa ottaa radalla ja slalomissa kaarteen osumaa. "Japsi muovikaaren" sisäreuna vähän hioutunut. Vähän turhan paljon venyäkin mun makuun 9,5" vanteilla et20.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 16 Touko 2018, 19:41
Kirjoittaja ToniH
Joo, 235 on vähän liian kapea 9.5" vanteelle.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 18 Touko 2018, 17:55
Kirjoittaja Arto65FB
Mexico65 kirjoitti: 16 Touko 2018, 10:31
Arto65FB kirjoitti: 15 Touko 2018, 18:09 Onko kellään ollut Nankang NS-2R rengasta ratakäytössä? Tosin koko, jota ajattelen, maksaa 149e, jolloin Bridgestonen S-02 olisi testattu kumi.
On kokemusta, mustat ja pyöreät.
Endurance Saloon rengas kaudelle 2018.
Testattu Botniaringin kisassa, ovat edellisiä nopeammat ja kestävämmät. Yleisesti saanut hyväksynnän hyvänä endurance renkaana.
Eli sopinee hyvin myös Mustangin alle.

rengas-online.com
Nankang Sportnex NS-2R
225/45 ZR16 89W
116,06 €

vannetukku.fi
Nankang NS-2R Racing Medium 180 225/45-17 W
119.95EUR
Toi on hyvä tietää. Jos noi S-02:set saisi joskus ajettua loppuun.

Mä sanoinkin Lahden näyttelyssä Vannetukun kaverille 225/45/16 149,95 on väärin hinnoiteltu.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 18 Touko 2018, 21:14
Kirjoittaja Homer65
Toi hinnoittelu on yleensäkin melkoista arpapeliä. Heittelee melkoisesti vannekoosta, leveydestä ja korkeudesta riippuen! Aina pitää vertailla mikä koko on järkevän hintainen.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 18 Touko 2018, 22:11
Kirjoittaja ToniH
Ja rengasonlinessa ja monessa muussa verkkokaupassa hinta nousee, jos käyt kattomassa samoja renkaita useamman kerran. Kannattaa siis kattella niitä vaikka duunikoneesta ja hoitaa tilaus kotikoneesta. Tai käyttää VPN:ää ja vaihtaa serveriä ennen tilausta.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Lähetetty: 30 Tammi 2019, 16:04
Kirjoittaja Mexico65
"I use these strictly for autocross and they are amazing. These provide much more grip than the Nitto NT-01's I had previously. The Nitto's were very difficult to get heat in even on 85 plus days but they had great wear and would make a good track tire. The Hankook's are fantastic and a lot less money than the Hoosiers. For the first time I was having trouble staying in my seat the grip is amazing."

Eli tuosta renkaat autocross / slalom.

Racetrack & Autocross Only
Hankook Ventus Z214

Most sizes of the Ventus Z214 are available in two high-grip tread compounds, with the C51/Medium compound focused on track use and the C71/Soft compound tuned for autocross competition. Each tire's tread compound is identified by a colored sticker and is permanently branded on its sidewall.