Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
musse67 kirjoitti:Viime penkityksen jälkeen vaihtui 95:een BBK:n pitkät peltisarjat ja kattien tilalla testattiin pikku vaimentimia, niin huipputehot oli noussut edellisestä noin 17hp ja maksimivääntö noin 9Nm. Eli moottoritehot nyt 357hp ja 498Nm. Mutta mukavinta oli 3000 kierroksen ja hieman sen allapuolelle tullut 30Nm väännön lisäys.
Millaiset pakosarjat oli edellisessä penkityksessä?
Pikku vaimentimet?
Vanhat oli MAC:in lyhyet peltisatsit. Vaimentajat on halvat summitin resonanssipöntöt. Olihan siinä vielä sen verran muutosta edelliseen että H-putken tilalle vaihtui X.
Hienoa Homer mites laatikko ja vetarit ens kesänä kestää ?
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 10 Loka 2008, 20:10
Kirjoittaja Homer65
FBFIN65 kirjoitti:Hienoa Homer mites laatikko ja vetarit ens kesänä kestää ?
Pelkohan on, että HUANOSTI!!
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 10 Loka 2008, 22:27
Kirjoittaja 65HT
Homer65 kirjoitti:Pikku stroukki 302/327.
Max teho 407hp/6200rpm
Loistavaa! Vielä jos laitat koneen speksit kehiin.
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 13 Loka 2008, 19:44
Kirjoittaja Sport 65
Jarrutus tapahtunut jo pari kuukautta sitten, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tehoa löytyi renkaalta 371 hv, oiskonoin 420 koneesta, kierrosten ollessa arviolta lähellä 7000. Väännösta ei hakuakaan. Tarkkaa kierroslukua ei saatu koska sytkä sekoitti jostain syystä kierroslukutiedon. Kaikinpuolin loistava rallimoottori. Victori Jr siirsi huipputehon ehkä hiukan turhan korkealle, mutta kaikkeenhan tottuu. Weiandilla max. teho taisi olla hiukan yli kuuden tuhannen ja alavääntö ehkä hiukan parempi. Moottori saataisi olla myytävä jos kiinnostusta löytyy.
Moottori on muuten seuraavalla kokoonpanolla, paitsi imusarjana kokeiltiin Victor Jr:ää. Moottorin suunnittelu ja kasaus alunperin Made by Mexico.
289 lohko 0.030" ylikoko, alakertaan ryhtirauta (mallia Tuumacid http://www.tuumacid.com/), 302 kampiakseli 0.010 alikoko kaikkia kaulat, Scat I beam veivit 3/8 pultella. Wiseco Pro-Tru tasalaki männät, CompCams custom nokka 286/286 nosto 0.555 imu/pako hydra rolleri (ilmeisen hyvä valinta varauksin), AFR 185 58cc kannet, Jesellin keinuvivusto 1.7 imu 1.6 pako, riittävän jäykät ventiilijouset, Weiand Exelator imusarja (ei todellakaan hyvä valinta), Holley 650 db muunneltu, 1" speiseri, Cranen optinen jakaja ja Hi6 poxi, Hooker SuperCombi sarjat.
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 13 Loka 2008, 22:47
Kirjoittaja 65HT
Eikun paranee vaan! Loistavaa!
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 28 Tammi 2009, 23:30
Kirjoittaja Hollow Head
Y-lohkosta vain 329.5 hp / 4900 rpm ja 630.3 Nm / 2600 rpm Sämpyn dynossa 13.12.2008. Max 0.7 bar ahdoilla ja 33 asteen ennakolla Shellin Formula bensalla. Hitto kun osaisin laittaa tähän liitteeksi sen dyno sheetin niin saisitte nauraa . Liian pieni ahdin aiheutti ahdistusta ja vääntökäyrä laski kuin lehmän häntä. Ei se tosin missään vaiheessa tippunut alle 441.3 Nm:än (2600 -5200 rpm välillä)
ja lisää kommentteja
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 18 Touko 2009, 10:49
Kirjoittaja puuhapetri
Kohta lähtö Hariselle selvittään mikkä on koneessa lähtotehot. Perstuntumalla ehkä 270hp. Automaatti vähän haittanee arvailuja mutta kohtahan selkiää. Pääasiassa katotaan onko säädöt kohdallaan. Äänien perusteella voi aina kyselijöille heittää että "joku rontti viissataa" :p . Käy tota tyhjäkäyntiäkin niin vapisemalla.
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 26 Touko 2009, 12:02
Kirjoittaja puuhapetri
Jee,jee. Huikeat 261hp/415nm tuli koneelta. Koko kierrosalueen kävi laihalla ja Harinen suositteli pykälää isompia pääsuuttimia. Kaasari on joku Carter AFB. Löytyyköhän tohon tampereelta päin joltain osia hyllystä ja ehkä vähän tietotaitookin.
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 26 Helmi 2010, 22:12
Kirjoittaja jeppe
408 cleveland
.030 ylikoko
männät probe srs -16 monttu
kampi scat tako 4" isku kanget H profiili 6"
kannet edelin rpm vähän siistityt
imusarja edel rpm aircap
demon 750 tuplapumppu
nokka comp cams mekaaninen rulla magnum 288 .050 asteet 244 nostoa 0.623
pakosarjat hedman 1 3/4 primääri 3" kollektori
vipat grane goldit
eilen kivinummella mitattu 521hp 6000 rpm 524ft-lbs 4600 rpm. 405 hp menee rikki 4200 rpm ja 504 ft-lbs 3800 rpm. kierrätettiin 6500 sielä 512hp ja 420ft-lbs
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 27 Helmi 2010, 17:20
Kirjoittaja Make67
jeppe kirjoitti:408 cleveland
.030 ylikoko
männät probe srs -16 monttu
kampi scat tako 4" isku kanget H profiili 6"
kannet edelin rpm vähän siistityt
imusarja edel rpm aircap
demon 750 tuplapumppu
nokka comp cams mekaaninen rulla magnum 288 .050 asteet 244 nostoa 0.623
pakosarjat hedman 1 3/4 primääri 3" kollektori
vipat grane goldit
eilen kivinummella mitattu 521hp 6000 rpm 524ft-lbs 4600 rpm. 405 hp menee rikki 4200 rpm ja 504 ft-lbs 3800 rpm. kierrätettiin 6500 sielä 512hp ja 420ft-lbs