Sivu 12/15

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 21:21
Kirjoittaja arrakis
balez kirjoitti:jep..parhaat kuvat autosta saa kun ottaa itte.. ei tuu pahamieli..-80 ja -90 lukujen vehkeet ei vaan tartu kameroihin. Väliinputoajia sattuvat olemaan :D
Foksi nyt sattuu olemaan "ruma" mutta jotenkin sairaalla tavalla samalla hemmetin törkeän näköinen laite ja aivan mielettömän hauska ajaa.. 8) jokainen ottaa kuvia mistä tykkää jne.. fordi päivillä ihmettelen lähinnä sitä, että porukka todella ujoja tulemaan juttelemaan, itse saa mennä ja ujuttaa ittensä vähän takaata väkisin mukaan.. :) en yleistä mutta kumminkin.. itse tykkään ainakin udella autoista ja turista omasta jos se jotakuta kiinnostaa mutta heti kun joku tulee ja sanot moi niin pannaan kädet taskuun ja alkaa hiljaisuus ja poistuminen takavasemmalle :D ehkä tilanne muuttuu kun pääsee piireihin mukaan.. :)

nationalsit oli kyllä hienosti järjestetty.. 8)
Tämä sama toiminta korpesi minua hieman ensimmäisinä vuosina, mutta nyt alkaa helpottaa. :) Eli siis jutuntynkää ei meinannut saada millään aikaan.

Jep, foxit on tavallaan aika rumia, mutta kun oma harrastus jossain kohtaa pääsee vähän pidemmälle, niin osaa katsoa ns. ulkokuorta syvemmälle ja havannoida yksityiskohtiakin, varsinkin jos autoon on niitä roppakaupalla tehty. Ei herneitä nenään, mutta harva tästä jengistä niitä osaa katsoa ja arvostaa. Onneksi poikkeuksiakin löytyy, mistä kertoo osaltaan valinta TOP 10:iin.

Omasta olisi kiinnostanut nimenomaan kuvat stripiltä. Kun itse on ratissa, niin niitä kuvia on vaikea ottaa. :wink:

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 21:39
Kirjoittaja Ville K
Toivottavasti se foksien arvostus alkaa nousemaan, autossahan ei varsinaisesti ole mitään vikaa, hyvinkin tyypillinen 80 luvun auto... Itse tiedän useammankin eurovoortiharrastajan, jotka kyttää jatkuvasti nettiauton foksitarjontaa, ja pitävät juuri foksia seuraavana harrasteautonaan..

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 22:55
Kirjoittaja Sport 65
Futurage kirjoitti:Kiitos Kimmo -olipahan hienoa olla -65 ratamustangin kyydissä. On niissä kaarrenopeuksissa vähän eroa kun ajaa Futuralla 6 x15 lonksuvilla Weldeillä joissa 195 65 15 renkaat tai sit sun kyydissä.
Nuorempi naispuolinen Siiverssi ei kuulemma "pelännyt yhtään" kyydissäsi mutta Caroliina onkin saanut pienestä pitäen koulutuksen asiaan...jo pienenä se pyysi aina mua kiihdyttämään Futuralla jos ajettiin sen mielestä liian pitkään rauhallisesti...onko Helmisen koulutus jo aloitettu :D
Poikakaverinsa Aleksi myönsi että Jannen oranssin -69:n kyydissä hirvitti jonkin verran, sekä dragissä että radalla :D

Hyvin toi sun auto kyllä kulkee.Harva auto kulkee yhdessä ainoassa ja ekassa lähdössä noin hyvin.194 loppunopeus on kovaa luokkaa, saati sit jos olisit vetänyt muutaman lisälähdön.
Hietavirran Ahdin ( ei , sillä on vapari...) Falconissa on muuten 8" perä että kyllä ne aika hyvin kestää - jos se on auton alkuperäinen niin se on sitä vahvempaa valua joka tuli -66, sulla heikompaa. Kyllä sun tarvii varmaan toi woiman siirto päivittää.
Eipä mithän, sehän on ihan mukavaa kun joku uskaltautuu kyytiin ja olihan se työntöapu tarpeen siellä pääsuoran päässä.
Helminen on ollut pari pari kertaa pikapin kyydissä, ilme menee varsin erikoiseksi kun antaa vähän saapasta, ensin suu auki ja sitten naurua päälle. :D
On ilmeisesti myös Caroliinan koulutus onnistunut. :lol: Kyllähän toi Alastaro on mahtava paikka ajella, ei haittaa jos menee hiukan mutkat munille. Nytkin noi turva-alueet tuli kyllä tarpeeseen, jos tuo pääsuoran pikkusladi olisi käynyt Ahvenistolla, niin sitä ei olisi korjannut kuin peltiseppä.

Hyvinhän se 8" reppu sitten kestää jos sillä kymppejä voi ajella.

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 23:05
Kirjoittaja Sport 65
vesaahc kirjoitti:kiitos järjestäjille ja osallistujille sekä koko mökkeily tiimille.

hyvin meni vikonlopun tärinät.
slaalom: oltais saatu ajallisesti tiukka kärki öörli-modeihin, jos sport65 ei olis pessyt niin selvästi koko porukkaa. (ja mulle sanoi ettei taida edes osallistua slaalaukseen kun ei saa autoa kääntymään...tais olla kisa taktiikkaa...)
Ei ole vielä kisataktiikka vielä tuolla tasolla. :D Näytti vaan ne kurvit niin tiukoilta, että hiukan epäilytti, mutta turhaan. Tossa ei oikeesti käänny ratti kun kierroksen suuntaansa, ottaa raidetangot hammastankoon kiinni.

Shaalom meni kyllä kyllä hyvin, mulla oli salainen ase, mutta ei passaa paljastaa. :shock:

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 17 Heinä 2012, 23:10
Kirjoittaja Sport 65
Ahti kirjoitti:La päivän voisi kiteyttää: vaikeuksien kautta voittoon.


Ekalla vedolla otin tosi rauhallisen lähdön ja rata tuntuikin tosi liukkaalta mutta aika kuitenkin lupaava 11.51. Seuraavaan lähtöön otin jo vähän kierroksia enemmän ja aika parani 11.14.
Kaksi seuraavaa vetoakin olivat lähes identtisiä matalia 11 ja nopeutta 198-199, joten ajattelin että vedän vielä yhden vedon mutta tällä kertaa ruuvasin putket irti sarjoista.
Aika 10.97 ja nopeutta 202,82 eli tavoite tälle kesälle saavutettiin ja samalla tuli todistettua se että ainakin minun kohdallinen putkien irroittamisella tuli n. 4km/h lisää loppunopeutta mikä on mielestäni aika paljon. Mitään muita muutoksia ei tehty.

Jatkosuunnitelmat Falconin kohdalla ovat nyt täysin auki. Saattaa olla että auto tulee rullaavana myyntiin ja tekniikka siirrtetään toiseen autoon.
Nyt ollaan siinä pisteessä että vakioalusta ja -voimansiirto (pl- vaihteisto ja turbiini) ei oikein enää riitä. Ihmeen vahvoja on kyllä nuo -68 vuoden voimansiirron ja alustan komponentit :roll: Mulla on tosiaan alkuperäiset kardaani ja vetoakselit ja alusta täysin vakio, ainostaan lehtijousipakkoihin on pultattu traction barsit kiinni.
Tuollainen "uudempi" perämurikka olisi mullekin poikaa, jos tuollaisia vetoja kerran kestää.
Oliko sulla minkälaiset kumit ja paljonko oli 60 jalkaset?

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 18 Heinä 2012, 18:40
Kirjoittaja hannu
muuallakin vietetty natikoita tänä vuonna ;)

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 18 Heinä 2012, 22:03
Kirjoittaja SiX
FoxyLady91 kirjoitti:Arrakis:
Nyt oon kattonut molemmat meidän videokamerat ja ei osunut sun autoa noihin kameroihin pahoitteluni. Ensi kerralla et kyllä mee ohi mun kameran.
Six:
Saankos youtubeen laittaa varttimailin lähtösi?
Stimbe:
Saankos laittaa sinun varttimailin lähtösi youtubeen? Vielä kerran kiitos kyydistä :tuuletus:
Juu saa

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 18 Heinä 2012, 22:06
Kirjoittaja arrakis
FoxyLady91 kirjoitti:Arrakis:
Nyt oon kattonut molemmat meidän videokamerat ja ei osunut sun autoa noihin kameroihin pahoitteluni. Ensi kerralla et kyllä mee ohi mun kameran.
Kiitos, kun tarkistit.

Ens kerralla sitten. 8)

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 18 Heinä 2012, 23:26
Kirjoittaja balez
FoxyLady91 kirjoitti:Arrakis:
Nyt oon kattonut molemmat meidän videokamerat ja ei osunut sun autoa noihin kameroihin pahoitteluni. Ensi kerralla et kyllä mee ohi mun kameran.
Six:
Saankos youtubeen laittaa varttimailin lähtösi?
Stimbe:
Saankos laittaa sinun varttimailin lähtösi youtubeen? Vielä kerran kiitos kyydistä :tuuletus:
saa laittaa stimben videon.. tarveisin velipoika pate

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 11:59
Kirjoittaja turkååsi
Mexico65 kirjoitti: Petterin 67 HT oli vihdoin saatu iskuun ja auto toimi erinomaisesti niin koneen kuin alustan osalta.
Rata-ajon viimehetkillä "tiimi" päätti vaihtaa 67:n alle toiset renkaat kuskilta kysymättä.
Juuri ennen sadetta saatiin Petteri käskettyä radalle uusilla renkailla ja uskomaton suoritus oli valmis.
67 HT, FE rauta moottori rata-ajon nopein! (Oli tuo auto erittäin nopea myös toisilla renkailla).
Onnittelut Petterille hienoista suorituksista ja hienosta autosta!
Enpä voi kehua aktiivisudella tänne kirjoittelun suhteen, mutta nyt on hyvä syy. Olo on Natikoiden jälkeen erittäin onnellinen pitkästä aikaa.
Kuten joku ehkä muistaa niin vuonna 2009 järjestin ikioman burniskisan pääsuoralla. Toiset polttaa renkaita, minä moottoreita, mutta luulin että savun määrä olisi se ratkaiseva kriteeri. Valitettavasti tuomaristo ei sitä noteerannut, joten meni kallis investointi hukkaan. Sai olla minun viimeinen burniskisa :shock: (toistaiseksi...).

Sen jälkeen autoon on sitten hommattu uusi moottori - kuten Jyri kirjoitti, rautalohkoinen FE perinteistä tinkimättä, - ja onpa siinä peräkin vaihtunut ja alustaa jäykistetty. Mitään erikoista ei (ainakaan vielä) ole tullut tehtyä, vaan kaikki ratkaisut ovat ns. perinteisiä eli ei ole koilouvereita, panhaardeja eikä muita oikeissa kilvanajolaitteissa käytettäviä juttuja.

2009 ehdin ajaa noin viisi kierrosta ennen savumerkkiä, ja viime vuonna neljä kierrosta ennen takaristikon hajoamista, eli nyt oli ensimmäinen kerta neljään vuoteen kun sain nauttia tapahtumasta toimivalla autolla alusta loppuun. On muuten helevetin hauskaa, suosittelen kaikille!

Vartilla tavoitteena oli ajaa katukumeilla alle edellisen moottorin sliksiajan, ja kun se meni ja loppunopeutta kuitenkin kertyi about 195 niin se riitti, Sliksitkin oli mukana mutta enpä jaksanut vaihtaa niittä tällä kertaa alle.
Slalom meni ihan kivasti, mutta joku oli laittanut niin tiukat mutkat alkupujottelun päätteeksi, että sammutin auton kummallakin vedolla kun ei millään meinannut mahtua peruuttamatta läpi.
Rataharjoittelussa sitten ohjaustehostimen hihna hankasi alavesiletkun puhki ja ilta vietettiin hakemalla lähes Turusta fillarin renkaan paikkaussarja ja liimailemalle niitä vesiletkuun. Hyvin muuten toimii vielä kun nippusiteillä ja jeesusteipillä laittaa letkun paikalleen :D
Radalla tavoitteena oli ajaa "reilusti alle" 1.40. Kun ajaksi tuli 1:34.093 (muistaakseni) niin ajattelin että tämä hyvä, nyt ehjänä kotiin. Sitten kun meikä kaikessa rauhassa istuu bajamajassa niin äijät ottaa ja vaihtaa toiset renkaat alle ja käskee takaisin radalle. Eihän siinä auttanut kuin mennä, ja voi pojat. En ollut eläissäni kisakumeilla ajanut, mutta heti ekalla kerralla tunne oli aivan uskomaton. Voi vain sanoa että ei kumi mitään uria tai nyppyjä tarvitse, sileällä tuntuu paremmalta.

SUURI KIITOS TIIMILLE Jyri, Kimmo ja Kari - joista viimeksi mainittu oli itse vaihtamassa niitä renkaita vain jäädäkseen kakkoseksi sen seurauksena. Herrat kättä vääntämällä ensin pakottivat sille paikkasarjan hakureissulle ja sitten vielä lupaa kysymättä vaihtoivat renkaat. Ilman teitä viikonloppu olisi ollut vain hieno, nyt se oli sikamakee!!!

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 12:07
Kirjoittaja svt1finland
Lisätty kuvia nettisivulle
www.blackbullpower.com

-Mika

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 13:24
Kirjoittaja Ahti
Sport 65 kirjoitti:
Ahti kirjoitti:La päivän voisi kiteyttää: vaikeuksien kautta voittoon.


Ekalla vedolla otin tosi rauhallisen lähdön ja rata tuntuikin tosi liukkaalta mutta aika kuitenkin lupaava 11.51. Seuraavaan lähtöön otin jo vähän kierroksia enemmän ja aika parani 11.14.
Kaksi seuraavaa vetoakin olivat lähes identtisiä matalia 11 ja nopeutta 198-199, joten ajattelin että vedän vielä yhden vedon mutta tällä kertaa ruuvasin putket irti sarjoista.
Aika 10.97 ja nopeutta 202,82 eli tavoite tälle kesälle saavutettiin ja samalla tuli todistettua se että ainakin minun kohdallinen putkien irroittamisella tuli n. 4km/h lisää loppunopeutta mikä on mielestäni aika paljon. Mitään muita muutoksia ei tehty.

Jatkosuunnitelmat Falconin kohdalla ovat nyt täysin auki. Saattaa olla että auto tulee rullaavana myyntiin ja tekniikka siirrtetään toiseen autoon.
Nyt ollaan siinä pisteessä että vakioalusta ja -voimansiirto (pl- vaihteisto ja turbiini) ei oikein enää riitä. Ihmeen vahvoja on kyllä nuo -68 vuoden voimansiirron ja alustan komponentit :roll: Mulla on tosiaan alkuperäiset kardaani ja vetoakselit ja alusta täysin vakio, ainostaan lehtijousipakkoihin on pultattu traction barsit kiinni.
Tuollainen "uudempi" perämurikka olisi mullekin poikaa, jos tuollaisia vetoja kerran kestää.
Oliko sulla minkälaiset kumit ja paljonko oli 60 jalkaset?
M/T Street Et 26x10,5-15 eli aikalailla vakio 235/75-15 kokoiset. Leveämpiä ei mahdu oikein kun on vakio pyöräkotelot ja lehtijousipakat alkuperäiseillä paikoilla.
60ft parhaat oli 1.66, kakkosella lähtö ja siis kerran joutuu vaihtamaan, loota C4.
Voisin ehkä myydä koko perän jos kiinnostaa?

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 20:54
Kirjoittaja hannu
arrakis kirjoitti:Mikä hitto siinä on, kun ei nuo meikäläisen autot ikinä tartu kenenkään filmille? :(

Kait ne sitten on vaan niin rumia, ettei niitä kukaan muu haluu kuvata kuin Hannu. :wink:

Kiva olis ollu nähdä omasta foxista kuvia esim. stripillä, mutta ei yhtään. 10 kertaa kuitenkin kävin siellä...
mää kun satun tykkäämään Fox-koppasesta(kin) , jostakin kumman syystä ;)

tässä ny kuitenkin pari fotoa Samin Foxista...edestä ja takaa....

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 21:52
Kirjoittaja Arto65FB
Kyllä Foordifanin parasta aikaa oli nähdä KK juoksemassa autoonsa tuon Turkoosin pohjien jälkeen. Ilman sadetta, who knows?

Natikat oli muuten taas hieno tapahtuma. Otin paljon kuvia ja ekat videot joistain varttimaileista. Iltabileiden kuvia ei julkaista misssään vaikka kenelläkään ei ole mitään hävettävää niissä, filmille tartttui pelkästään kauniita ja komeita foord-ihmisiä.

Re: Ford Nationals 2012 - virallinen keskusteluosio

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 21:53
Kirjoittaja stangrider
Voemaa on Foxissa.. kulkee vaikka linja-auto katolla.. :lol: