aar-porauksessa (ainakaan yleensä) ei kovin tarkasti mittailla tuota dekkikorkeutta, vaan yleensä se tehdään runkojen kohdistamiseksi toisiinsa. jos noin isoa eroa yrittäisi korjata runkolinjasta aar-poraamalla, taitaisiin tarvita ulkokehältään ylikokoisia laakereita? Takavuosina saksan foortteihin sai noitakin...
jos dekkikorkeus muuttuu tasaisesti lohkon etupäästä taaksepäin mentäessä, paras tapa lienee ajaa kansitasot vinoon. samalla voi tietenkin vähän virittää tuota 1 ja 4:nkin korkeutta, jos bvaan puristukset antaa myöden.......
mitä noihin venttiilien shimmaamisiin tulee, olen mitannut yhdellä sarjan jousella oikean asennuspituuden ja sitten viritellyt venat kansiin tuolle mitatulle pituudelle. oikeaoppisesti pitäis varmaan ainakin tarkistaa kaikki jouset, mutta itselleni on riittänyt ainakin tähän asti tuo vaatimattomampi tapa.....

antakaahan muutkin kommentteja, miten itse olette asian hoitaneet jos olette ongelman kohdanneet.......