Re: Ford Nationals 2014 !
Lähetetty: 07 Syys 2014, 22:29
Kyllä näkyy, enkä ole lärvipuukissa!!
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
No JOKOS tällä linkillä aukeaa ???hannu kirjoitti:no HÖH...milläs p..keleellä ne ny sais sittten näkymään ??? Mulla aika monesta muustakin tapahtumasta "muutama" kuva tuolla naamakirjan albumeissa !!Ville K kirjoitti:Ei Hannu näy, pyytää rekisteröitymään tai kirjautumaan sisään.
Jo aukes! Olihan kunnon pläjäys kuviahannu kirjoitti:No JOKOS tällä linkillä aukeaa ???hannu kirjoitti:no HÖH...milläs p..keleellä ne ny sais sittten näkymään ??? Mulla aika monesta muustakin tapahtumasta "muutama" kuva tuolla naamakirjan albumeissa !!Ville K kirjoitti:Ei Hannu näy, pyytää rekisteröitymään tai kirjautumaan sisään.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... c3a52a27ce
tossa se tuli jo.kaara91 kirjoitti:No, tuli tämäkin asia selville ja samalla oikaisu, ihan vahingossa lueskellessani asiaa.. Vaikka tämäkin asia on vanhaa tietoa, niin foorumin tarkoitushan on jakaa faktaa lukijoille. Tuossa linkki ja auton painon ja tehon mukaan voi jokainen todeta, että tuota autoa ei kerhovoimin korkata. 0,7kg/ hv suhteilla voi jokainen kerholainen todeta, että 11 s alitus mustanginkin 1500hp teholla samalla tehopainosuhteilla on mahdollinen oli alusta mihin hyvänsä säädetty. Sama pätee 1/4 kaavaan sijoittakaa auton speksit, niin huomaatte, että 600kg painolla 900hp todellisilla teholla ei tuohon 11s aikaan tarvita kuin 200hp tehoa. Tuskin 3l moottorilta liikaa vaadittu 2M€ hintaan. Näytösajot ja testit on oikeesti ajettu eri moottoreilla, mitä oikessa kisoissa ajetuiolla koneilla, joten kirjoittelijoita en tässä mitenkään mollaa, vaan että todelliset kisamoottorit ja niiden suorituskyvyt ei ole edes rikkaiden saatavilla. Luettujen mukaan Renaultilla olisi ollut parhaat kiihtyvyydet, ja ne olisivat olleet pari kymmenystä vielä tuosta paremmat jossain lähdössä. Sori pojat tää korjaus, tää ei ole kelekkään haaste enkä kohdista sitä kehenkään. Jatketaan me näillä neljän kirjaimen nuolilla vaikka unissa ja iltapäivällä sitten taas tallissa...... muttaGalaxie61 kirjoitti:alastarolla kävi ferrarin f1 paikallisen (rip) kerhon testipäivillä kokeilemassa varttimailin aikaa ja ajat alkoivat sekuntiluvulla 11.
auto oli 2000 luvun puolelta, varmasti täystehoinen eikä rattiinkaan ketään tumpulaa varmaan päästetty.
eri asia jos olis laitettu tiuhempaa välitystä, mutta kun niin tiheitä ei ollut olemassakaan koko laitteeseen että 1/4 mailille olis sopineet.
turha oottaa tän jälkeen multa kommenttia lisää tähän, tää on vaan oikaisu, ettei joku foorumilainen vaan kuvittele liikoja omasta autostaan.
http://forums.coloradoracing.net/index. ... e%20time!/
Huonoo tässä on se, että videoo ei oo, mutta autohan on 0-100 km/hlusmu vain 2s, mutta sehän on suunniteltu 60-350 km nopeuksiin insinööripöydällä ja ton 60 jälkeen maisemat vaihtuu kattokaa you tubesta.
sinäkö sitten tiedät ja auton omisti kylläkin ferrari scuderia. siis ferrarin f1 osasto.kaara91 kirjoitti:Tuskin tää on jossittelua, kun on oikeasta kilpailusta otettu, jossa maaliviivalta lähtö on 600m jonka jälkeen kaasua on löysätty jarrutukseen kaarteeseen. Tuskin tämän tapahtuman luonnetta muuttaa se, jolloin 402m kohdalla on kellot sammutettu ja lukittu nopeus muistiin. Liekö vielä täysillä tankeilla ajettu. No olkoon mitä vaan niin alle 9s mennään joka kisassa maaliviivalta lähes joka/ auto. Ja välitykset renkaineen kiihdytyksen ja kertavetäisy lähtöön suunniteltuna olisi insinööripöydällä vielä huimemmat. Tää olikin 2h kilpailuista otettu aika ja nopeus, eikä hetken kimallus. Turhaan epäillään miljoonia maksavaa tekniikan kärkeä. Tossa lajissa on 80 prosenttia semmosta, mitä ei koskaan normaali harrastaja edes pääse tietämään, saati joku suomalainen joka olevinaan omistaa aidon kilpaillun F1 auton samalla moottorilla jolla on kilpailtu huippu aikoja.
Thats It.
PS. Näähän ajelee kuitenkin ihan eri sarjassa loppupeleissä. Miten se 10000hp mutkaradalla?????????????????
11s cruisailu auto ei ole katuystävällinen? Pitää sitten varmaan siirtyä isompiin moottoreihin tai uudempiin autoihin. Tuollainen uusi M3 BMW millä on mun mielestä aika paljon tekemistä katuauton kanssa verrattuna esim. formulaan niin kulkee vain kaasua painamalla ja ratti suorassa reilusti 11s puolelle vartilla. Lasken sen aika katuystävälliseksi autoksi ja käsittääkseni ne ovat pari pykälää tiukemmilla päästönormeilla mitä 90-luvun alun tanarit. Tää on valintojen maailma. Se että jos Vihdissä tai vaikka Zadissa puhistaan ja uhotaan niin vaikuttaa kilometrin matkalla millin mun auton rakentamiseen, joku ehkä voi viritellä, sillä asuu Aurassa muitakin Mustangisteja. Isop65:lle tulee ainakin leveämmät takamunkit, joten kai se parantaa aikaa vartilla.kaara91 kirjoitti:Just näin edelleen, ellei lotto auta viikon loppuna. No kaverit hei noi on oikeesti ihan tautisia laitteta. Siksi ne maksaa pienen kylän hinnan . KURMUUTETAAN ME VAAN TAAS NATIKOISSA ENS VUONNA näillä edeltäjillä.
PS. Hienoo, että saadaan näillä pikkulohkoillakin isolohkon viritykseen vauhtia.
Terveisiä vaan Auraan" tasasella nähdään ens kesänä".No todellisuudessa mulle on sama häviänkö vai ei 11s katuautot ei välttämättä enään ole cruisailu ystävällisiä, mikä mulla on kuitenkin tavoitteena pysyä kilvissä päästöjen kanssa.
Tollasellakin autolla kuitenkin mutkaradalla saa jo ihmeitä aikaan.
Oisko ollut jotain vanhaa varastoa ja joku tupelo kuskina?Galaxie61 kirjoitti:auton omisti kylläkin ferrari scuderia. siis ferrarin f1 osasto.
Paino & teho on linjassa mexicon linkissä, mutta toi tietolähde tai sivusto on wikipedia tasoa. Toi 11 s on jotain konkreettista. Saattoihan siellä kytkytin luistaa tms, who knows, who cares. Pitkät välitykset ja liimarata, kytkin ottaa lämpöä. Kuka ilmoittautuu nstseihin F1:llä jossa us Fordin mylly, ylivoimainen voittaja, ei tartte ees ajaa kun voidaan teoriassa selvittää Ford Champ.Mexico65 kirjoitti:Oisko ollut jotain vanhaa varastoa ja joku tupelo kuskina?Galaxie61 kirjoitti:auton omisti kylläkin ferrari scuderia. siis ferrarin f1 osasto.
They tested 1/4 mile basically using telemetry. And the figures were:
F1:
7.7 seconds at 188mph
Indy:
8.8 seconds at 177mph
F1 car was driven by Alain Prost ('93 Williams)
Indy car was driven by Michael Andretti (also '93 car).
These numbers are much more believable to me. You can even find those horsepower calculators on the net. They also give substantial advantage to F1 car.
2003 Ferrari F2003-GA 1/4 mile Drag Racing timeslip specs 0-60
1/4 Mile ET: 7.320
1/4 Mile MPH: 188.000
1/8 Mile ET: 0.000
1/8 Mile MPH: 0.000
0-60 Foot ET: 0.000
Temperature F: 0.0
Car Make: Ferrari
Car Model:
Car Type: F2003-GA
Car Year: 2003
Driver: Michael Schumacher
Nämä Ferrarin ajat lienee oikealla F1 autolla ja F1 kuskin suorittamia!
epäilen että laitetta säästeltiin pitävällä lähtöpaikalla eikä revitty heti alkuun kaikella mitä koneesta irtoaa. loppunopeutta oli muistaakseni yllättävän hyvin verrattuna aikaan.Mexico65 kirjoitti:Oisko ollut jotain vanhaa varastoa ja joku tupelo kuskina?Galaxie61 kirjoitti:auton omisti kylläkin ferrari scuderia. siis ferrarin f1 osasto.
They tested 1/4 mile basically using telemetry. And the figures were:
F1:
7.7 seconds at 188mph
Indy:
8.8 seconds at 177mph
F1 car was driven by Alain Prost ('93 Williams)
Indy car was driven by Michael Andretti (also '93 car).
These numbers are much more believable to me. You can even find those horsepower calculators on the net. They also give substantial advantage to F1 car.
2003 Ferrari F2003-GA 1/4 mile Drag Racing timeslip specs 0-60
1/4 Mile ET: 7.320
1/4 Mile MPH: 188.000
1/8 Mile ET: 0.000
1/8 Mile MPH: 0.000
0-60 Foot ET: 0.000
Temperature F: 0.0
Car Make: Ferrari
Car Model:
Car Type: F2003-GA
Car Year: 2003
Driver: Michael Schumacher
Nämä Ferrarin ajat lienee oikealla F1 autolla ja F1 kuskin suorittamia!