Sivu 11/16

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 10:06
Kirjoittaja Make67
porttari kirjoitti:Tuo viinahan käyttäytyy juuri niin, että se tarvitsee koneen tiettyyn lämpötilaan, ennenkuin toiminta on sitä mitä täytyykin. Jotenkin oikeassa työskentely lämpötilassa viina alkaa palamaan paremmin ( lie liittyy höyrystymiseen).
Oisko tietoa, minkälainen lämpötila koneessa on oltava optimitoimivuutta silmälläpitäen viinan kanssa? Ja mistä lämpötilamittaus pitäisi ottaa jotta se olisi ns. "oikeaa" lämpöä mittaava kun viinaa(E85) koneessa poltetaan?
No, meni taas officsi.... :sorry13:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 17:10
Kirjoittaja porttari
Vähän aihesta ohi, tai kuinka sen nyt ajattelee, mutta nyt tuli omassa penkissä numeraaliset cfm pohjat 289/302 kansiin. Hevosvoimiksi muutettuna liki 430hp, joka olisi vastaavasti rapakon takana päälle 500 että heilahtaa :mrgreen: . Jostain syystä tuo oma aparaatti näyttää järjestään huomattavasti pienempiä lukuja, mitä jopa täysín vastaavat laitteet kotimaassa.

Pakovirtaus vs, imu tuotti lähemmäs 90% hyötysuhteen ja oli muutenkin tosi siistin kuuloinen mittauksessa. Ja ehkä nämä nyt sitten pelaisi hyvin 5L kellarin päällä. Täytyy koittaa seuraavista saada vielä paremmat kokonaisuutena, mutta ponnistellaan nyt näitä ensin vähän pienemmässä mosassa ja hutkitaan vasta sitten.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 22 Maalis 2017, 07:56
Kirjoittaja mave
Tuli motti dynossa käytetettyä tekemäni 331 moottori.
Tuotti kivasti reipas 480hv hinnat alkaen trick flow 170 kansilla ja kannet oli suoraan paketista ilman hyväilyjä.
Dyno oli racerplacen, eli hevoset oli niitä huuhaa heppoja..
Samalla reseptillä tehty 351 mosa tuotti 458hv ja meni vartilla 11.4s/194km harvalla välityksellä ja 2000rpm stall speedillä (paino 1350kg) eli tehot on riittävän linjassa ;)
331 ja 351 mosissa oli tosiaan samat nokat, kannet, pakosarjat, kaasari, puristukset yms
Tästä vertailusta myöhemmin juttua amerikan rauta lehdessä.
Dynokäppyröistä tuli hyvin erinlaiset..
351 oli 4.040 porauksella ja isku 3.500" sit "302"oli 3.25" iskulla ja 4.030" porauksella..302 pohjasessa oli pyörivät massat pienemmät ja Laakerikaulat pienemmät.. hyvin erityyppiset tuli mosista. Molemmat helvatun mageita ja tosiian kohtuu tehokkaita ja nopeita.

Juho Yijälä-Räty

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 00:43
Kirjoittaja porttari
Työnalla olivat 289/302 kannet. Molemmat liki samanlaisia lähtökohdiltaan.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 09:08
Kirjoittaja manuel
Hei! mulla on -68 302 alakerta ja päälle on lyöty 4,2 -81 saastekannet. Mitkä ois sopivat kannet? kiinnostaisi noi kevyemmät alukannet mutta kannattaakohan niistä maksaa koska ei mitään ihme tehoja kruisailuuni tarvita kun toi autokin on pieni pappamalli niin kuin kuskikin jo! edelin imari ja 500cfm kaasari + peltisarjat on jo omasta takaa hankittu. Antakaa tietäjät vähän vinkkiä. Kiitos jo etukäteen.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 09:40
Kirjoittaja starsky
manuel kirjoitti: 05 Kesä 2017, 09:08 Hei! mulla on -68 302 alakerta ja päälle on lyöty 4,2 -81 saastekannet. Mitkä ois sopivat kannet? kiinnostaisi noi kevyemmät alukannet mutta kannattaakohan niistä maksaa koska ei mitään ihme tehoja kruisailuuni tarvita kun toi autokin on pieni pappamalli niin kuin kuskikin jo! edelin imari ja 500cfm kaasari + peltisarjat on jo omasta takaa hankittu. Antakaa tietäjät vähän vinkkiä. Kiitos jo etukäteen.
Kerro vähän lisää minkälaista ongelmaa noissa nykyisissä on? Savuttaako/onko remppa menossa tai alkamassa/joudutko ajelemaan lisäaineistuksella (venttiilin istukat eivät ole terästä)? Kuitenkin jos ongelmia ei ole tällä hetkellä, niin ajat vaan auringonlaskua kohti noilla niin kauan kuin pelaavat ok. Cruisauskäyttöön pelaavat varmasti ihan parhaiten juuri tuollaisenaan (jos siis mitään teknisiä ongelmia ei tällä hetkellä ole).

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 10:05
Kirjoittaja manuel
Aikanaan katsoin että bloki on -68 ja tottakai oletin et kannetkin ois jotkut muut kuin auton orkkikset. konehuone oli täynnä epämääräisiä puutikulla tukittuja alipaineletkuja yms. joten ajattelin päästä hässäköistä eroon ja saavani helposti lisää puhtia vaihtamalla imarin ja 4bbl .Kävi vaan se että kun olikin saastekannet pienillä aukoilla niin kulutus nousi vaan.Kyllä ajaa voi hyvin mutta kiihdyttäessä on vähän ongelmia.Kyllähän pieni tehonlisäys kiinnostaisi ja voisi toi yhtälöki paremmin toimia isommilla aukoilla. Mulla on vähän öljyvuotoja eikä paikkaa ole löytynyt vielä joten ens talvena vois vaikka jotain tehdä. tietysti myös vanhan 2bbl ja imarin vois asentaa takaisinkin...

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 11:13
Kirjoittaja GT-350
255:n kannet on ne ihan kauhean kamalimmat pikkulohkon kannet = MIKÄ TAHANSA 289/302 -rautakansikin on huisa päivitys tuohon pakettiin.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 12:44
Kirjoittaja manuel
juu tosi ahtaat aukot ja kuiteskin -81 niin eivät varmaan parhaassa iskussa enään.normi rautakansilla varmasti saisin ne tehot jota tuohon kevyeeseen koppaan tarvittaisiin, mut painonsäästö aina kiinnostaa. ja jos nokkaa lähtee vaihtaa niin sit pitäis jo varmaan koko paska käydä vähintäään läpi.bloki on laitettu LA fordilla muistaakseni n. vuonna-90 autoon joten kuinka tuore se on ollut silloin ei varmasti voi tietää.Mut ajossa toimii ja vähän huohottaa.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 13:13
Kirjoittaja starsky
manuel kirjoitti: 05 Kesä 2017, 09:08 kiinnostaisi noi kevyemmät alukannet mutta kannattaakohan niistä maksaa koska ei mitään ihme tehoja kruisailuuni tarvita kun toi autokin on pieni pappamalli niin kuin kuskikin jo!
->
manuel kirjoitti: 05 Kesä 2017, 12:44 normi rautakansilla varmasti saisin ne tehot jota tuohon kevyeeseen koppaan tarvittaisiin, mut painonsäästö aina kiinnostaa.
Eli loppujen lopuksi siis tehoja kuitenkin tarvitsisi lisää nykyiseen verrattuna, vaikka ensimmäisestä tekstistä sai erilaisen kuvan tarpeesta?

Suosittelen itse pysähtymään ja tarkkaan miettimään mitä moottorilta haluaa. Kuutiotilavuus, nokka, kannet, imusarja, pakosarja, polttoaineensyöttötapa (kaasutin/ruisku), vaihteisto, perävälitys ja auton omapaino muodostavat kokonaisuuden.

Valukansien ja imusarjan painoero yhteensä on noin 30 kg.

Suosittelisin jäseneksi liittymistä, niin aukeaisi jäsenalueiden projektisivut ja voisi ehkä saada lisää vinkkejä ja suuntaviivoja mihin haluaa tähdätä.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 13:35
Kirjoittaja manuel
Juu siis en tarvitse mitään tehokonetta. Se noin 200hp mitä normi 302 löytyy niin riittäisi vallan hyvin mulle koska kilpuria en tarvitse. Se varmaan löytyy rautakansilla mutta se n.30kg kevennys myös kiinnostaa. En harrastele kovin vakavissani. Sitä tässä juuri mietin miten tästä tilanteesta etenisin. Kiitoksia neuvoista!

Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 18:06
Kirjoittaja Firebolt
Siirrä akku takakonttiin niin saat jo hieman lisää painonsäästöä keulaan vaikka rautakannet jättäisitkin. Oishan se kiva aina sanoo et mulla on alukannet mut eipä siitä katukäyössä paljon muuta hyötyä ole. Tämä siis minun oma mielipiteeni, aattelin vähän kovempaankin kiusaukseen vielä rautakansilla mennä ihan vaan säästääkseni rahaa. Siis jos joskus saisin sen moottorin hommattua...

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 18:54
Kirjoittaja manuel
Ok. Akku on siirretty jo paksin pohjalle.Joskus vuosia sitten laittelin alustaa kondikseesn ja poppikoneneita yms.Nyt on monta kesää vähän ajeltu.Tehojen puolesta hyvät rautakannet sopivat kyllä.Halusin vain kuulla asiallisia kokemukseen perustuneita mielipiteitä. Pitää katsella mikä on alu vs rautakansien hintaero. Menee toi 302 alakerta vain hukkaan noilla saastekansilla ja kun jostain tulee öljyä niin joutuu todennäköisesti kannet irroittamaan jokatapauksessa. Vasta talvella meinasin käydä asialle jotain tekemään. Ajellaan nyt kesä jos kosla pysyy kasassa!

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 08 Tammi 2018, 13:18
Kirjoittaja Antti66HT
Pieni on keppi strokerille...

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Lähetetty: 08 Tammi 2018, 16:02
Kirjoittaja Topias74
Bigger isn't always better!