Sivu 2/2

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 21:45
Kirjoittaja ROKI
Arto65FB kirjoitti:
jykä kirjoitti:Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
HÄH? Mistäs kohtaa tuollainen tulkinta löytyy?


Hmm Rokin ehdotuksesta tuli mieleen, että jos kerran putkitetaan, niin voisikohan uudemman koneen putkittaa esim. tuonne 3.6L.

Kyllä nää on hölmöjä sääntöjä.
Miksi ei voi tulee vain paksumpiseinämäiset putket, mutta miten sitten noiden lämpöjen kanssa kävisi. Ei jäähdy niin hyvin kun seinämä vahvuus kasvaa, ettei van tulis leikkautumis ongelma.

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 10:01
Kirjoittaja Mexico65
ROKI kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
jykä kirjoitti:Nykysäännöksillä ERI MERKIN moottori ei saa olla suurempi eikä tehokkaampi,joten roverin myllyn voi unohtaa.
Joten Fordia Fordin pellin alle.
HÄH? Mistäs kohtaa tuollainen tulkinta löytyy?


Hmm Rokin ehdotuksesta tuli mieleen, että jos kerran putkitetaan, niin voisikohan uudemman koneen putkittaa esim. tuonne 3.6L.

Kyllä nää on hölmöjä sääntöjä.
Miksi ei voi tulee vain paksumpiseinämäiset putket, mutta miten sitten noiden lämpöjen kanssa kävisi. Ei jäähdy niin hyvin kun seinämä vahvuus kasvaa, ettei van tulis leikkautumis ongelma.
Ei tule leikkautumis tai lämpö ongelmia. Lohko vahvistuu onhan putket kuitenkin hieman parempaa terästä kuin lohko. Yleinen käytäntö jos peruslohkon kuutiotilavuus yli sääntömääräisen tilavuuden. Haittapuolena on hyvin korkea hinta.

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 22:34
Kirjoittaja taksu
Kiitoksia vaan kaikille vastanneille tähän asti.
Meikäläinenkin tosiaan löysi jokin aika sitten oman 221 cidin :)

Satutko Jykä muistaan mistä luit sen 289 kannet 221 koneeseen?
Kiinnostaa näet itseänikin tuollainen viritelmä ja vielä kerran kiitokset 457:lle osista, joilla pääsen sovittelemaan.
Lähinnä askarruttaa miten kansipahvin kanssa käy jos laittaa vaikka 289 kannet saatikka 302:set?
Jos isomman koneen kannet ei mee järkityöllä paikalleen niin voiko 221 kansiin istuttaa isommat venat?
Kommentteja!

Lähetetty: 13 Maalis 2005, 07:43
Kirjoittaja GT-350
"Isommissa" kansissa on palotila isompi, joten ei voi laittaa ainakaan ns. heittämällä.

289:n kannet voisi olla hyvä ratkaisu, tosin normaali 54,5cc palotilainen kansi jättää Monroen kirjan mukaan 221:n päällä puristukset arvoon 7.6. Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös.

Entäs pyörivät

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 12:54
Kirjoittaja Janne
Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:

Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut. Vaikkapa off-road käyttöön...

Onko porauksessa (paljonkin) eroa?

Re: Entäs pyörivät

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 13:22
Kirjoittaja Mexico65
Janne kirjoitti:Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:

Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut.

Laitonta ja epäeettistähän tuollainen elintensiirto tietenkin on. Mutta vaikkapa off-road käyttöön...

Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
221cid lohkon porausta ei voi kasvattaa 4", mutta strokeri akseli ja veivit saattaisi mahtua pyörimään. Kustom mäntiä voi tilata minkälaisilla mitoilla haluaa. Voisi tulla mielenkiintoinen combo.

Re: Entäs pyörivät

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 13:51
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:
Janne kirjoitti:Ihan näin teoreettisella tasolla spekuloiden:

Eikös tuonne 221 lohkoon pysty tipauttamaan 289,302 tai vaikkapa 347- stroker sisuskalut.

Laitonta ja epäeettistähän tuollainen elintensiirto tietenkin on. Mutta vaikkapa off-road käyttöön...

Onko porauksessa (paljonkin) eroa?
221cid lohkon porausta ei voi kasvattaa 4", mutta strokeri akseli ja veivit saattaisi mahtua pyörimään. Kustom mäntiä voi tilata minkälaisilla mitoilla haluaa. Voisi tulla mielenkiintoinen combo.
Käytönnössä perse edellä puuhun menemistä. Spekulontihan on aina hauskaa, mutta maksaako vaivaa, pieni poraus normaaliakin pienempänä ja vakiota pidempi isku.

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 23:42
Kirjoittaja taksu
Oot Fastback täysin oikeessa sanoissasi. Ei tossa olis mitää järkeä. Ajatuksena kylläkin mielenkiintoinen :)
Ja Ponylle mitä oikeastaan tällä tarkoitat?
"Taitaa huutaa kansien reipasta plaanausta ja varmaankin imusarjasta otettava myös."
Lähinnä tuo "otettava imusarjasta kans" askarruttaa...

Mutta vielä kerran, jos niin käy et isommat kannet ei mene järkityöllä koneeseen niin onko mahdollista istuttaa isommat venat 221 kansiin?
Kansiin tulee seetihommat jokatapauksessa niin jos isommat venat menis samalla sitten kohtuu vaivalla.
Kommentteja!

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 03:20
Kirjoittaja jykä
joo,elikkäs jos kansia höylätään niin imusarja pitää saada alemmas että kanavat saa kohdalleen ja silloin on myös imusarjasta otettava tavaraa.
Samoin taasen jos kampura vaihdetaan pitempi-iskuiseen,on jostain etittävä männät joissa on tappi ylempänä(muutoin mäntä kurkkii kansitason yläpuolelle)

Rahalla saa ja hevosella pääsee,mutta itellä on budjetti pieni ja taidan tyytyä tuohon.

Lähetetty: 16 Maalis 2005, 13:14
Kirjoittaja jykä
ja vielä toinen asia,löytyisköhän mistä tuon 221 koneen tekniset tiedot leimainssiä varten,muut tiedot kyllä on mutta koneen paino ja TUNNISTETIEDOT.

Jos jollekin on tuohon käypänen manulaatikko jääny niin ostasin poies!
Muitakin koneenosia tarvittais(kytkin,kaasari,ö-pohja,v-jakaja,startti)
jiihoo66@luukku.com

Lähetetty: 05 Kesä 2007, 17:33
Kirjoittaja VL
Jatketaan tähän ketjuun vielä, että löytyykö keneltäkään tuollaista välikappaletta T5:sen ja 5-pulttisen kytkinkopan väliin? Tai tietoa, mistä tuollaisen näppärästi tilaisi? Tai joku vaikka tekisi?