Sivu 2/2
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 28 Tammi 2011, 12:57
Kirjoittaja FFreak
Voi pettymys.

Ei tarvinnut carfaxia, kolariautohan se sitten oli. Korjaukset oli tehty selvästi vain myyntimielessä ilmeisesti amerikassa. Päältäpäin oli ihan siisti ja kävi ihan nätisti mutta nokkapellin alta huomasi vauriokohdat heti. En siis hyväksynyt tätä autoa. Ei ollut niin hyvässä kunnossa mitä toivoin, mutta autoja tulee uusia, ehkä joku toinen.
SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista.

Oli ihan hyvä, että oli toinen silmäpari mukana. Itse en ehkä olisi kaikkia kohtia hoksannut ja muistanut tarkastaa. Ja taas Samille kiitokset!
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 29 Tammi 2011, 15:45
Kirjoittaja SamiM
FFreak kirjoitti:SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista.

Oli ihan hyvä, että oli toinen silmäpari mukana. Itse en ehkä olisi kaikkia kohtia hoksannut ja muistanut tarkastaa. Ja taas Samille kiitokset!
Ollos hyvä. Mukava kun pääsi mukaan autokaupoille. Harmi ettei kauppoja sitten tarvinnut tehdäkään.
Vasen etukulma oli ilmeisesti kolhaistu enemmän johonkin, sillä siellä konepellin alla näkyi eniten korjausjälkiä. Lisäksi konepelti oli oikaisematta, eikä istunut kunnolla kiinni ollessaan, kuten eivät keulan pellit muutenkaan. Kuskin oven kohdalta kynnyskotelo oli kaarella ylöspäin sen verran että sen huomasi enempää "tähtäilemättä" (ei tullut vilkaistua auton alle). Tuulilasikin taisi olla vaihdettu, koska Fordin leimaa ei siitä löytynyt, muista laseista kylläkin. Kuskin oven lasi jäi tarkistamatta. Ilmastoinnin kenno ja jäähdyttimen kenno olivat rutussa alareunasta, eli kolhut olivat yltäneet sinnekin. Ilmastointia ei testattu, kun ei koeajettukaan autoa. Maalaus oli tehty pikatyyliin (tai tyylittä) purkamatta ja suojaamatta autoa riittävästi, pinnanlaadusta oli paha sanoa mitään auton likaisuudesta johtuen. Sisusta näytti pikaisella vilkaisulla ihan siistiltä. Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
Katsastusta varten paikallaan olivat olleet e-hyväksytyt valot pikapatenteilla, lukuun ottamatta etuvilkkuja, jotka olivat e-hyväksytyt. Etulokarien GT-merkit puuttuivat, kuten myös muutamat muut korin pikkuosat. Etujarrulevyt olivat epäilyttävästi sinistyneet. Konehuone näytti ilmansuodatinta lukuun ottamatta vakiolta.
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 29 Tammi 2011, 21:02
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Voi harmin paikka..toisaalta, kuten mainitsin jo aiemminkin että olin ihmetellyt ettei se tuolla suht
edullisella hinnalla ollut mennyt kaupan..että joku apina tässä täytyy olla selässä..Noh, kyllä noita
löytyy ja varmasti se hyvä ja kuitenkin kohtuuhintainen tulee vastaan.Olisi tietysti ollut myyjältä
reilua mainita että sanomista löytyy, tuollaiset pikapatentit huomaa kyllä aika helposti.Ja olipa
hyvä että oli toinenkin silmäpari autoa tsekkaamassa..Ei tuosta kannata lannistua, ei muuta kuin
tutka päälle ja uutta matoa (hyvää sellaista) koukkuun.
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 30 Tammi 2011, 00:11
Kirjoittaja pokkinen
SamiM kirjoitti:Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
Molemmissa S197:ssa mitä mulla on ollut, kaikki korin saumat istuvat virheettömästi. Saumoissa ei myöskään ole mitään kiilamaisuutta/porrastuksia, eli aivan germany-laatua on korin viimeistely.
En ole myöskään kerhokamujen S197 autoissa mitään huonoa istuvuutta pelleissä havainnut.
Eli väittäisin , jos 2005+ malleissa korin saumat ei istu, jotain korjauksia on jälkeenpäin tehty. Varsinkin saumojen kiilamaisuus antaa usein aihetta huoleen ja syyn syvempiin tutkimuksiin.
Harmi että tämä laite ei ollut se oikea, mutta nyt kun kuume on syttynyt, on jo sinällään hienoa, odottamisen ja etsimisen aikaa

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 30 Tammi 2011, 11:08
Kirjoittaja SamiM
pokkinen kirjoitti:SamiM kirjoitti:Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
Molemmissa S197:ssa mitä mulla on ollut, kaikki korin saumat istuvat virheettömästi. Saumoissa ei myöskään ole mitään kiilamaisuutta/porrastuksia, eli aivan germany-laatua on korin viimeistely.
En ole myöskään kerhokamujen S197 autoissa mitään huonoa istuvuutta pelleissä havainnut.
Eli väittäisin , jos 2005+ malleissa korin saumat ei istu, jotain korjauksia on jälkeenpäin tehty. Varsinkin saumojen kiilamaisuus antaa usein aihetta huoleen ja syyn syvempiin tutkimuksiin.
Ajattelin ihan samaa itsekin, että jotain outoa siinä olisi, siksi piti mennä takakonttiin ja luukun karmeihin kurkistelemaan. Nykyautoissa kun saumat ovat kapeita, niin istuvuuden pitää uutenakin olla todella hyvä, sillä muuten auto näyttää viimeistelemättömältä. Voihan tuohon olla silti takakylkikin vaihdettu, sitä ei vain huomannut sisäpuoleltakaan. Vasen takakylki oli siis sivusuunnassa ulompana puskurista ja luukun kannesta.
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 19:39
Kirjoittaja stangrider
Näin se, ilmaisia lounaita ei ole.
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.
Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 23:26
Kirjoittaja Karppa2
stangrider kirjoitti:Näin se, ilmaisia lounaita ei ole.
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.
Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Hieman offtopic mutta mielenkiintoinen tuo takapuskuri. Liekkö tuollaisia aftermarket puskureita löytyy vai onkohan ihan ite porattu ja upotettu lamput. Ja mielenkiintoista olis tietää mistä löytyy noita lamppuja. Minulla pitäs sumuvalon laittaminen alkaa miettimään myös..
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 01 Helmi 2011, 00:07
Kirjoittaja FBFIN65
Viron 05- Mustangeissa käytetään juurikin tuota pyöreää puna/valko lamppuja takana
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 01 Helmi 2011, 09:43
Kirjoittaja tug3
Ikävää että yrittävät sutta priimana myyrä. Mutta turha hätäillä sillä näitä S197 on sen verran monta tehtaan linjalta ulos rullattu, että eivät ihan heti lopu maalimasta kesken...
Tuohon pyöreätakavaloiseen. Jälkiasennustahan nuo ovat. Puskuri on vakio GT:n takapuskuri, mutta lisättynä E-valoasennuksella. Eli kun nuo takavalot vaihdettu keltaisen vilkun E-valoiksi, niin samalla kadonnut peruutusvalot, joten pitänyt lisätä. Samoin tuo sumuvalo lisätty toiselle puolelle. Ei noita rumimpia toteutuksia ollenkaan.
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 01 Helmi 2011, 13:16
Kirjoittaja JYK-90
Ei paha!
Näyttää olevan automaatti, mutta jos se ei haittaa niin varmasti katsomisen arvoinen yksilö. Värikin loistava!!
Takapuskurin pyöreistä valoista sen verran että omasta mielestäni ovat kamalat. Auto ei ole tod näk tullut Suomeen muuttoautona, muuta syytä en keksi miksi tällaiset on pitänyt laittaa.
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Lähetetty: 01 Helmi 2011, 14:38
Kirjoittaja FFreak
Ei tässä nyt niin hinkua ole autoa saada. Ajattelin vaan niinku sulo vileen, että jos halavalla olis saanu. No joo olis saanu.

Täytyy jatkaa tuolla pari pyttyä vajaalla mondeolla ja odotella että tiet sulaa, että sais orin liikenteeseen. Siinäkin vielä puuhaa riittää eli ei tule vapaa-ajan kanssa ongelmia. Kun vaan löytyis tarpeeks vapaata aikaa!
