10% viinaa bensassa
Re: 10% viinaa bensassa
Heh, oli päivällä radiouutisissa, että 98E myyntiosuus on lisääntynyt viime vuoden 6-7 prosentista noin 30 prosenttiin tänä vuonna. Ihmiset ei tiedä mitä pitäisi tankata...
- CFR-759
- Aina äänessä
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Ei mulla ainakaan mitään vaivaa (-05 GT Mustang) eli lienee turhaa peloittelua. Vaan kesäisemmissä kulkimissa96PurpleStang1 kirjoitti:Mites teillä joilla vähän uudempi jenkki talvikäytössä, onko ollut mitään ongelmia?
Toistaiseksi on 32v Modular V8 toiminut ihan moitteettomasti tällä uudella E10:llä,
olen ajanut noin 500km.
varmaan alkaa palaan 98:a tai V-poweria (niin kauan kuin sitä saa)

Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- 65HT
- Mega-addikti
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Viesti:
Onko kukaan kerenny seuraamaan onko kulutus noussut 10% ajellessa?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Drummer
- Mega-addikti
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Sattuneesta syystä en Mustilla oo kokeillu
Mut Ryskyn 300 C ainakin saa 98-laatua tästä eteenpäin, tankillsella viinalantrinkia pääsee näköjään melkein 100 sekalaista kilsaa vähemmän kuin lanttaamattomalla
Näin ainakin nyt talvikeleissä, kunnon pakkasella varmaan pahenee vielä tuosta, nythän tuli testattua vain tätä nollakeliä. Ei mikään gasopihi kärry muutenkaan, 98:lla vois sanoa tulevan suorastaan säästöä 

-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
- Hiljaisempi
- Auto: 2011 Mustang GT Premium
Täällä amerikassa kaikki bensa on 10% etanolia. Ei oikein minulle ole valjennut nämä Suomen listaukset soveltuvista ajoneuvoista. Omasta kokemuksesta sen verran, että BMW 335i mulla oli ja yksi bensapumppu siinä meni. Etanolin osuus asiaan hieman epäselvä, mutta noita on hajoillut täällä merkittävän paljon ja euroopassa ei niinkään. Siitä voi sitten päätellä...
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
nii ja onha niillä ny ollu niitä virheitäki siinä listassa, ainaki lehdistöllä 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Ei taida pitää nuo teitän kulutuksen lisäykset kutiaan, kuis moni tietää että 98E on lantrattu 5% osuudella viinaa. 95E oli jo ennestään lantrattu 4% viinalla. Ajakaapa tasaista maantieajoa erillisellä mitta astialla, kummallakin bensalaadulla ja kertokaa sitten kulutuksen lisäys. Nuo monen litran kulutus lisäykset on oman aivokuoren aikaan saantia, minä olen nyt ajanut 2 tankillista tuota E10 enkä ole huomannut kummosia kulutus lisiä, kulkine pelaa kuin ennenkin ja nyt on se etu että ai tarvitte lorottaa tankkiin jään estoa kun on jo bensassa valmiina. Ja viellä sekin etu että viina imee tankin vedet itteensä ja näin palavat siinä sivussa. Bensapumput ei ole ikuisia, jos ne kestävät 100-150 tuhatta kilsaa niin se on jo hyvin, kun otta nuomioon että ne pyörivät kokoajan kun kone käy, sehän on pieni sähkömoottori ei se voi kestää ikuisuutta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Drummer
- Mega-addikti
Eihän tämä herran sanaa tietysti ole, mutta ne toisten aivokuoret vois jättää sikseen... Kyllä tuo oma virkakulkine näyttää ihan ajotietokoneen, bensamittarin ja tankkauksen kauttakin sen että huomattava on ero 95 E10 ja 98 E5 välillä.
Kaksi tankillista sekalaista ajoa, reitit koko ajan jotakuinkin samat, 95 E10:llä, keskikulutus 14.7 llitraa, kaksi tankillista 98 E5, keskikulutus 12.1 litraa! Ja ei kannata kovin voimakkaasti argumentoida että vehkeissä vika, ei nimittäin oo
Voihan se olla että nuo Japanian vehkeet kulkee millä kuralla vaan, heillähän kun ei itsellään kovin runsaasti noita luonnovaroja ole, niin...
Kaksi tankillista sekalaista ajoa, reitit koko ajan jotakuinkin samat, 95 E10:llä, keskikulutus 14.7 llitraa, kaksi tankillista 98 E5, keskikulutus 12.1 litraa! Ja ei kannata kovin voimakkaasti argumentoida että vehkeissä vika, ei nimittäin oo

Voihan se olla että nuo Japanian vehkeet kulkee millä kuralla vaan, heillähän kun ei itsellään kovin runsaasti noita luonnovaroja ole, niin...

Anteeksi kommenttini aiheuttama närä. Ei ollut kohdistettu sinuun Drummer, vaan yleisesti ottaen kaikille, voihan se olla niin että japanialainen osaa tehdä moottorit silleen että se ei kuluta tuota litkua enempää kuin toista litkua. Ja tämäkään ei ole ketään yksittäistä henkiöä kohtaan suunnattu juttu, kun olen monesti sotannut että pitäiskö hommata suurempi ja iso mosanen kulkine toiseksi kulkineeksi, vaan olen toistamiseen tullut siihen tulokseen että ei ole tarvetta. Yksi amerikan valmiste riittää, ja luultavasti siitäkin luovun ennen eläköitymistäni jos hengissä olen, tälläset höpinät tänään. Polttakoonpa jokainen niin paljon bensaa kuin persuus kestää minä ajelen 7-8 litren kulutuksella ihan mukavasti ja lämpimästi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Drummer
- Mega-addikti
Oli siellä se vink vinkROKI kirjoitti:Anteeksi kommenttini aiheuttama närä. Ei ollut kohdistettu sinuun Drummer, vaan yleisesti ottaen kaikille, voihan se olla niin että japanialainen osaa tehdä moottorit silleen että se ei kuluta tuota litkua enempää kuin toista litkua. Ja tämäkään ei ole ketään yksittäistä henkiöä kohtaan suunnattu juttu, kun olen monesti sotannut että pitäiskö hommata suurempi ja iso mosanen kulkine toiseksi kulkineeksi, vaan olen toistamiseen tullut siihen tulokseen että ei ole tarvetta. Yksi amerikan valmiste riittää, ja luultavasti siitäkin luovun ennen eläköitymistäni jos hengissä olen, tälläset höpinät tänään. Polttakoonpa jokainen niin paljon bensaa kuin persuus kestää minä ajelen 7-8 litren kulutuksella ihan mukavasti ja lämpimästi.

-
- Addikti
Missäs sitä höpistiinkään että onhan selvä että etanoli on bensaa energiaköyhempää ja todellinen tehoero
näillä nykyisillä laaduilla olisi moottorista hieman riippuen noin 2% tämän aiemman laadun hyväksi joten jos
se noin vähän on niin hieman vaikea taitaa sitä olla todeta, ainakaan persedynolla.Itse en ole tuota kulutusta
vielä tarkasti laskenut joten tuosta ei ole faktoja esittää.Kyllä sitä varmaan sitten vähän enemmän menee.
näillä nykyisillä laaduilla olisi moottorista hieman riippuen noin 2% tämän aiemman laadun hyväksi joten jos
se noin vähän on niin hieman vaikea taitaa sitä olla todeta, ainakaan persedynolla.Itse en ole tuota kulutusta
vielä tarkasti laskenut joten tuosta ei ole faktoja esittää.Kyllä sitä varmaan sitten vähän enemmän menee.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
- mussekakkonen
- Addikti
- Auto: mustang GT convertible -95
pitäsköhän alkaa keittelemään pontikkaa,,,täällä päin oli joskus kovastikin "muodissa"
tekis autoon erillistankit ni jakas sieltä koneelle erilaisia seoksia ja kattos mitä se "heppa" tykkää,,sit siin ois sekin hyvä puoli et ei itekkää tarvis aina ol kuivin suin , no tekee sen verran ison tankin et riittää kavereillekkin 

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96