Sivu 2/6
Re: Syylärin koko?
Lähetetty: 30 Joulu 2004, 15:40
Kirjoittaja ROKI
Homer65 kirjoitti:Nyt kun vanha visko on heitetty hyllylle ja sähköisen hankinta on käynnissä, aloin katteleen syyläriä mikä näyttää kovin pieneltä. Kaksi rivinen ja 420*440mm. Minkä kokoinen teillä on, lämpöongelmattomissa, käytössä? Rokilla ei vissiinkään kovin pieni. Minkäs koknen se pitäisi olla? Kiitos taas aktiivisille vastaajille etukäteen.

Joo mittasin syylärin, leveyttä 78 cm korkeutta 44 cm 2 rivinen 2 flektiä vierekkäin. Ei ole lämpö ongelmia, muokkasin sen kevyt kuormurin syyläristä, siinä on flektin anturi kennon päässä niinkuin pitääkin hyvin on toiminut. Eikä mennyt paljon rahaa tähän viritykseen.
Lähetetty: 21 Maalis 2005, 21:28
Kirjoittaja Homer65
Tästä jo hiukan olikin puhetta

, mutta mites toi flektin asennus kun vaihtoehdot olis

: 16" ulkopuolelle puhaltamaan, ei mahdu koneen ja syylärin väliin, tuotto 2350CFM tai 16" sisäpuolelle, matalampi malli kuin edellinen, tuotto 2000CFM. Eli onko tehokkampi ulkopuolella parempi kuin hiukan miedompi sisäpuolella vai

toisinpäin.
Lähetetty: 21 Maalis 2005, 22:14
Kirjoittaja ROKI
Tässä asiassa on varmasti monta kuppikuntaa mielipiteineen, mutta perinteinen imevä minusta toimii paremmin, koska se hässäkkä ei ole syylärin edessä jarruttamasse ilmavirtaa. Silloin kun se ei puhalla ajoviima pääsee vapaammin kennolle, toimii se puhaltavanakin jos neste kiertää oikealla nopeudella kennossa, ja kenno on 3 rivinen ei pitäs olla ongelmia. Jos kumminkin rupee käymään liian lämpösenä, sit termaria viileemmäksi ja anturi aikaisemmin toimimaan, sillä se korjaantuu. Olis mulla viellä yks lisä kikka jos on tarvis, mut siitä privana lisää en kyllä usko että olis tarvis.
Lähetetty: 26 Heinä 2005, 20:11
Kirjoittaja Tahavo
Ostin motonetista sähköflektin(imevä). Siinä kuulemma "yhden" hepan saisi lisää kun moottorin ei tarvitse pyörittää ropellia, mutta taitaa tuo flektin paino mitätöidä senkin hepan.
Mutta mihin pitäisi kiinnittää yleismallin anturi? Riittääköhän pelkkä ajoviima pitämään lämmöt kurissa ilman ropellia? Entä taajama-ajossa? Syyläri mulla on hyvin toiminut vakiosyyläri.
Lähetetty: 27 Heinä 2005, 08:14
Kirjoittaja Homer65
Itse laitoin anturin alavesiletkuun, toiset suosivat ylävesiletkuun sijoitettua anturia. Jos sulla on alkuperäinen syyläri siinähän on tyhjennys proppu, siihen olisin itse sijoittanut anturin, alumiinisessa sitä ei ollut.
Lähetetty: 01 Elo 2005, 20:53
Kirjoittaja Tahavo
Homer65 kirjoitti:Itse laitoin anturin alavesiletkuun, toiset suosivat ylävesiletkuun sijoitettua anturia. Jos sulla on alkuperäinen syyläri siinähän on tyhjennys proppu, siihen olisin itse sijoittanut anturin, alumiinisessa sitä ei ollut.
Mahtaakohan missään olla myynnissä tyhjennyspropun tilalle tulevaa anturia? Kuvastoja selailin mutta ei pistänyt silmään.
Lähetetty: 26 Maalis 2007, 09:19
Kirjoittaja 65HT
Meneeköhän 65 mussen keulille 19x26 siten että akku säilytetään konehuoneessa? Miten ison syylärin olette saaneet sopimaan akun kanssa 65:n konetilaan?
Lähetetty: 27 Maalis 2007, 20:57
Kirjoittaja Make67
65HT kirjoitti:Meneeköhän 65 mussen keulille 19x26 siten että akku säilytetään konehuoneessa? Miten ison syylärin olette saaneet sopimaan akun kanssa 65:n konetilaan?
Voin sanoa ettei taida mennä kun ostin tuon kokoisen syylarin ja se meneen juuri ja juuri kuusseiskan konehuoneeseen.
Lähetetty: 27 Maalis 2007, 21:14
Kirjoittaja Homer65
Eikä se akun siirto takakonttiin mikään paha rasti ole. Hankalampi on sijoittaa iso syylari nokalle, ainakin jos tulee flekti. Pituus suunnassa meinaa tila loppua.
Lähetetty: 28 Maalis 2007, 14:46
Kirjoittaja 65HT
Tube size. Tarkoitetaanko sillä syyläreistä puhuttaessa veden sisään- ja ulosmenoliitoksien halkaisiaa?
Lähetetty: 28 Maalis 2007, 15:32
Kirjoittaja Make67
65HT kirjoitti:Tube size. Tarkoitetaanko sillä syyläreistä puhuttaessa veden sisään- ja ulosmenoliitoksien halkaisiaa?
EI. Tarkoittaa kennossa kulkevien putkien kokoa.
Lähetetty: 28 Maalis 2007, 15:57
Kirjoittaja 65HT
Suurempi parempi?
Onko 2 rivinen 1½" tubes paljon tehokkaampi kuin 2 rivinen 1" tubes?
Millä putkihalkaisialla on teidän alusyylärit millä ei ole lämpöongelmia ollut?
Lähetetty: 28 Maalis 2007, 16:27
Kirjoittaja 65HT
Homer65 kirjoitti:Eikä se akun siirto takakonttiin mikään paha rasti ole.
Olen tätä aihetta nyt tutkinut. Menisikö se suunnilleen näin?
1. Akkulaatikko kiinnitetään peräkonttiin tukevasti. Akku sinne.
2. Paksulla (35 mm2 vai 70 mm2) piuhalla vedetään plusnavalta solenoidiin konehuoneeseen. Siihen laitetaan välille päävirtakytkin.
3. Akun miinusnapa yhdistetään samanpaksuisella piuhalla vaikka peräkontin lattiaan.
4. Konehuoneessa vedetään auton runkoon ne piuhat mitkä oli yhdistetty suoraan akun miinusnapaan.
Mihin vedän ne piuhat mitkä konehuoneessa on aiemmin yhdistetty suoraan akun plusnapaan?
Oliko vielä jotain muuta/mitä erityistä huomioitavaa?

Lähetetty: 28 Maalis 2007, 20:01
Kirjoittaja Homer65
Kaikki plussat voit vaikka kytkeä siihen solenoidin napaan mihin johto akulta tulee. Itse käytin, muistaakseni 50neliöistä, hitsauskaapelia. Sitä saa sopivassa 5m nipussa, ei jää paljoa hukkaan. Päävirtakytkimen asennuksesta on ollut juttua, laittaako plussa vai miinuspuolelle. Itse laitoin miinusnavan ja rungon väliin.
Akkukotelon, alun perin veneeseen tarkotetun, saa tarvikeliikkestä tai Bilteemasta edullisesti. Kotelosta löytyy pari kuvaa samasta paikasta missä mittarikuvat oli.
Lähetetty: 28 Maalis 2007, 20:32
Kirjoittaja Homer65
Ai niin, mulla on Racers Placesta ostettu Allstarin alsa syylari. Koko niin iso kun mahtuu, ei lämpöonkelmia.