Sähköllä voimaa Foxiin
Kyllähän noita tehdään ihan valmiina, sattui vaan silmään lukiessa tuota lehteä Mezieren mainos, esimerkiksi http://www.meziere.com/index.php?pgName=wp111 olisi 302:teen sopiva sähköinen vesipumppu. Laturia saattaa joutua virittään jos se on muuten rajoilla kun normaalisti sanovat tuon vievän 6-7 ampeeria. Ja tuolta löytyy sit enemmän virtaavia malleja tehokkaampiin koneisiin.
Sahkoisen vesipumpun kayttotapa selviaa kun tahan saadaan vastaus. Kiertakoon taysilla jos mitaan hyotya matelemisesta ei ole, tai ei ainakaan vaikuta negatiivisesti vs. mekaaninen pumppu.Pony kirjoitti:Mitenköhän sähköpumpun laturille aiheuttama kuorma ja sitä kautta tehonmenetys vs. mekaanisen hihnakäyttöisen aiheuttama drag...
Sori aakkoset ei pelita jalkapallosaarelta...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Jebu, SBF V8:iin loytyy haitarilla n. 250USD-400USD, Mezier, CSI jne. Halvin Summitin kataloogissa oleva on SBC:hen sopiva Proform 149USD josta voisi 200:een foordilaiseen modifioida...MarkkuJ kirjoitti:Kyllähän noita tehdään ihan valmiina, sattui vaan silmään lukiessa tuota lehteä Mezieren mainos, esimerkiksi http://www.meziere.com/index.php?pgName=wp111 olisi 302:teen sopiva sähköinen vesipumppu. Laturia saattaa joutua virittään jos se on muuten rajoilla kun normaalisti sanovat tuon vievän 6-7 ampeeria. Ja tuolta löytyy sit enemmän virtaavia malleja tehokkaampiin koneisiin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Joopa joo
Onhan noita valmiina, mutta ei se ole sama jos sen itte tekee ja sa viellä toimimaan. Täytyy olla luovaa hulluutta ja keksijän luonne, niin kaikken saa onnistumaan, tähänkin hommaan on hyvin yksin kertainen konsti, hiukan miettimistä ja toteutus.
Pumppu vuotaa
Nyt se vesipumppu viritys on laitettava käyntiin, rupesi näet rakkine vuotamaan, kun tuosse pajan pihalla vedättelin kiekkoa. Sain kuitenkin koneenlämpimäksi ei niin kovasti kuitenkaan vuoda, mut ei ole kesälle lähtöä tuolla pumpulla, pitää ruveta etsimään sopivaa pumppua. Jonka saa koneen kupeelle asennettua, ja alumiininen tietysti, tuo valurauta leka painaa aikas paljon, ja saa vapaata tilaa keulalle vaikka sille ahtimelle, joka kukkii mielessä, ja sekin itse tehtynä tietenkin valmiista pesästä tehtynä 

Vesi pumpun siirto
Noniin nyt on pumppu ehdokkaat vihon viimmen löytyneet, olihan savotta vain 2 älykästä vaihto ehtoa, toisessa on oma umpi pesä valmiina ison dieselkoneen pumppu. Toinen on sellaine johon on tehtävä tausta pesä, mut helppo tehdä, pumppu siirtyy lohkon sivulle. Tulee koneen eteen tilaa pitää viellä vähän tsuumailla.
Toistaiseksi mulla tulee vain sähköflekti termostaattiohjattuna.
Huomasin kuitenkin tuolla myynnissä halvemman ja helpomman ratkaisun muuttaa vesipumppu sähköiseksi; sähköpumppu ja sille vahva bräketti, vesipumpun päähän tukeva hihnapyörä ja hihna väliin. Bräketti oli kuin reikäjuusto, sopinee vähän joka paikkaan esim. jakopäänkopan pulttien alle. Ei tarvitse tehdä muutoksia vesiletkuihin, ainoa muutos kun on että orggista vesipumppua pyöritetäänkin tuolla sähköpumpulla. $99 jenkeissä. Ehkä joskus...
Huomasin kuitenkin tuolla myynnissä halvemman ja helpomman ratkaisun muuttaa vesipumppu sähköiseksi; sähköpumppu ja sille vahva bräketti, vesipumpun päähän tukeva hihnapyörä ja hihna väliin. Bräketti oli kuin reikäjuusto, sopinee vähän joka paikkaan esim. jakopäänkopan pulttien alle. Ei tarvitse tehdä muutoksia vesiletkuihin, ainoa muutos kun on että orggista vesipumppua pyöritetäänkin tuolla sähköpumpulla. $99 jenkeissä. Ehkä joskus...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Mr Gasketilla on kittinä tuota sähkömoottoria pyörittämään vesipumppua. Osanumero 4333 $69.88 Summitilla. Kuva tästä löytyy Mr Gasketin nettisivulta cooling-luettelosta.
Morosolla on kans kitti: 63750 $79.95 Summitilla. Summitin sivuilla ainakin kuva.
Molemmissa näyttäis olevan mukana kaikki tarvittava, telineet, hihna, hihnapyörät, vipukytkin ym.
Morosolla on kans kitti: 63750 $79.95 Summitilla. Summitin sivuilla ainakin kuva.
Molemmissa näyttäis olevan mukana kaikki tarvittava, telineet, hihna, hihnapyörät, vipukytkin ym.
Toi simppelein vesipumppusarja on kerran kokeiltu kadulla eräässä
Stokkerissa... n 10km ja meni sulake lopuks....tuuria oli matkassa!
en tiedä pitemmässä käytössä riittääko kierrätys nopeus katukäytössa
kilpureissa kyllä toimii kun jälkilämpöjä tasaillaan ja ajetaan muutama kilsa..
hinta on kyllä edullisin!
Stokkerissa... n 10km ja meni sulake lopuks....tuuria oli matkassa!
en tiedä pitemmässä käytössä riittääko kierrätys nopeus katukäytössa
kilpureissa kyllä toimii kun jälkilämpöjä tasaillaan ja ajetaan muutama kilsa..
hinta on kyllä edullisin!
Mr.G:stä en tiedä mutta tuo Moroso on reis only. Jonkin verran pitänee käyttää fyrkkaa luotettavuuteen. Vaikka olisikin street ok -pumppu, niin ehkä kannattaisi laittaa siihen halpa kytkentä summerille ja valolle kabiiniin, jotta tulee sinne pirunmoinen disco jos pumppu kesken ajon sammuu.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Kopioitu Mr. Gasketin luettelosta:
"The electric water pump drive kit was designed to alleviate
the power drag produced by conventional pulley drive
units. A heavy-duty electric motor, turning at approximately
1,500 rpm, is more than adequate to fulfill cooling needs
without draining precious horsepower from the engine. This
unit can be turned on and off manually, during a run, or
before and afterwards, even with engine off. The kit is complete
with motor mounting bracket, extra long bolts, spline
pulleys, drive belt, wiring and switch. You supply the fan of
your choice...Mr. Gasket's plastic flex fan 6205 is ideal for
this application, along with Mr. Gasket 2" fan spacer. "
Mainosteksti antaa kyllä ymmärtää, että ois kilpakäyttöön: "during a run, or before and afterwards".
Tuli tuossa mieleen, että oiskohan teollisuuspuolella missään sopivaa valmista pumppua moottorilla, joka ois sopiva tähän käyttöön. Tai moottoria, joka on sopiva jatkuvaan käyntiin.
"The electric water pump drive kit was designed to alleviate
the power drag produced by conventional pulley drive
units. A heavy-duty electric motor, turning at approximately
1,500 rpm, is more than adequate to fulfill cooling needs
without draining precious horsepower from the engine. This
unit can be turned on and off manually, during a run, or
before and afterwards, even with engine off. The kit is complete
with motor mounting bracket, extra long bolts, spline
pulleys, drive belt, wiring and switch. You supply the fan of
your choice...Mr. Gasket's plastic flex fan 6205 is ideal for
this application, along with Mr. Gasket 2" fan spacer. "
Mainosteksti antaa kyllä ymmärtää, että ois kilpakäyttöön: "during a run, or before and afterwards".
Tuli tuossa mieleen, että oiskohan teollisuuspuolella missään sopivaa valmista pumppua moottorilla, joka ois sopiva tähän käyttöön. Tai moottoria, joka on sopiva jatkuvaan käyntiin.
Hihnalla vetää
Joo tässä kun on tullut luettuun näitä sähkö pumppu juttuja, ja itsekkin siihen soppaan lusikkani sotkenut tulinpa lopuksi siihen tulokseen, että pumpun pitää pyöriä hihna vetoisena kampiakselilta. On se varmempaa kuin nuo sähkö viritykset, kun ne ei ole tehty jatkuvaan ajoon siinä kun ei hiili moottorit kestä, pitäis olla hiiletön versio ja mistäs sellasen pieraisee. Pidän normaali remmi vedon omassani mutta pumpun vois siirtää lohkon sivulle, tulis tilaa vaikka sille ahtimelle 

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Hihnalla vetää
Mulla on ja pysyy alumiininen vesipumppu ja remmillä. Early mustangit ovat ahtaita pannuhuoneesta, mutta mutta peltiseppänähän sitä syntyy näppärä putkirunko, jonne vaikka tämäntyylinen ratkaisu....ROKI kirjoitti:Pidän normaali remmi vedon omassani mutta pumpun vois siirtää lohkon sivulle, tulis tilaa vaikka sille ahtimelle


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Onhan muuten komiat solomut, eipähän sen putki kehikon rakentaminen ongelm olisi, mut nyt ei viellä ole siihen tarvetta vaan sitä pumpun siirtoa harkitsen sinne laturin alle lohkon sivulle. Sopiva alu pumppukin on jo katsottuna kun olis tuota rakentelu aikaa vain tarpeeksi, tahtoo mennä muide pelejä sepittäessä, pitäis ruveta konettaki tekemään ja siihen oma valmiste imaria neljälle kaksikurkkuiselle kaasarille. Siinä on tekemistä yhelle kertaa onneks on tiedoss viallinen lohko jigiksi siinä on hyvä työstää ja tigillä hitsailla alumiinia.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
On kuuleman mukaan melkoinen työmaa tehdä moinen imusarja. Muistaakseni Savolaisen Janne teki moisen joskus ja kehui että jos olisi tiennyt mihin ryhtyy niin olisi jäänyt tekemättä. Jep, kun saat yhden imusarjan tehtyä, niin laskehan hinta millä myisit sellaisen - tiedä vaikka olisi markkinoita? Kunnon jigi vaan vaan ja sarjatuotantoon!!!!ROKI kirjoitti:pitäis ruveta konettaki tekemään ja siihen oma valmiste imaria neljälle kaksikurkkuiselle kaasarille. Siinä on tekemistä yhelle kertaa onneks on tiedoss viallinen lohko jigiksi siinä on hyvä työstää ja tigillä hitsailla alumiinia.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3