Sivu 2/2

Re: Perävälityksen vaihto 8.8" perään

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 10:46
Kirjoittaja SamiM
Fastback kirjoitti:4.30 perävälitys soveltuisi hienosti korkealle jenkaavan moottorin aisapariksi, joka herää henkiin kierroksilla.
Soveltuu siis DOHC Modularin aisapariksi. MOT

Re: Perävälityksen vaihto 8.8" perään

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 11:31
Kirjoittaja Ville K
JXA-26 kirjoitti:
billyray kirjoitti:Kannattaa unohtaa se lukon kiristys ihan suosiolla, tulee pirun puskeva autosta. nimeltä mainitsematon performace myöntää sen itsekin.
Kannattaa miettiä tarkkaan mitä virityksiä autoonsa haluaa, ettei vain viritä virittämisen ilosta koska "niinhän ne muutkin on tehny". :roll:
Jollei pääasiallinen auton käyttö ole poljenta, kuminpoltto tai sen viimeisen sekunnin pois metsästys rata-ajasta niin jättäisin tekemättä. Täällä ollaan parikesää (ja talvi) poljettu täysin vakiota sn95.sta ja hyvin on riittänyt vakio lukko. Slalomissa on välillä tullut tilanteita ettei se ole pitänyt, mutta pääasillisen käyttötarkoituksen perusteella täytyy olla tyytyväinen vakioon !!
Virittäkää poijjaat, että pysytte perässä... hihi. :twisted: :mrgreen: :LMAO:
Nyt jokusen viikon ajaneena, täytyy esittää eriävä mielipide: Lukko on kiristetty HHP:n ohjeilla, heidän toimittamillaan osilla. Ei puske kyllä yhtään, ei missään olosuhteissa. Ainoastaan hiekalla hitaissa, tiukoissa käännöksissä huomaa sen jumpsuttamisen, kun lukko yrittää pitää molemmat renkaat pyörimässä samaa nopeutta. Normaali ajonopeuksilla, sekä vähän reippaammassakin ajossa radalla toimii hienosti. Osasyynä puskemiseen saattais olla etupään kulmat, onkos sinne tehty ne Casteria lisäävät muutokset, sekä laitettu hieman negatiivistä camberia? Itsellä kun on ne säätölevyt edessä, joita on vielä hieman viilattu isomman caster-kulman toivossa, niin eipä ole mitään ei-toivottuja asioita nyt kyllä auton käytöksessä lukon kirraamisesta huolimatta.

Re: Perävälityksen vaihto 8.8" perään

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 12:15
Kirjoittaja Clupea Harengus
Fastback kirjoitti:
SamiM kirjoitti:Veikkaan että remmiahtimen kanssa 4.3 on jonkin verran liian tiuha, ykkönen on jo ahtamattomanakin normiajossa tosi lyhyt. Lähinnä niin, että ykkösellä vain liikkeelle ja heti kakkonen sisään. Onpa tuohon kyllä tottunut. Vitosvaihdehan on taas tarpeettoman paljon loikkari, joku 0.8 vois olla sopivampi, jolloin perä vois olla harvempi ja näin normiajon mukavuus paranisi.
Yleensä kun auto ahdetaan, niin peräruuvia voidaan harventaa ahtimen myötä lisääntyneen alaväännön ansiosta. Ei tarvita tihetää perää, jotta moottori on herkullisella alueella kun ahtimella vääntöä tulee läpi alueen. 4.30 perällä ahtimen tuoma lisäpotku menee savuna taivaalle tai jos kytkin kestäisi niin voisit lähteä liikkeelle suoraan kakkosella tai kolmosella. Ahtimen kanssa tuollainen 3,50-3,70 voisi olla käytännöllisempi.

4.30 perävälitys soveltuisi hienosti korkealle jenkaavan moottorin aisapariksi, joka herää henkiin kierroksilla.
Nyt puhutaan keskipakoahtimesta joten ei se nyt huimasti sitä alavääntöä lisää. 3.27 perävälityksellä parhaiten ahtimen olemassa olon huomaa 3. ja 4. vaihteella, 5. vaihteella kone ei edes kierrä alueelle missä ahtaminen alkaa :( Kyllä se vaan niin on ettei 4.6 modulaarikone ole mikään alavääntö lossimoottori...ei edes ahdettuna :lol:

Re: Perävälityksen vaihto 8.8" perään

Lähetetty: 06 Elo 2010, 07:42
Kirjoittaja Clupea Harengus
Tuli vaihdettua toi 4.3 perävälitys ja voin kyllä todeta sen olevan juuri passeli 4.6l koneen kanssa. Ykkönen nyt on vaan sellanen liikkeellelähtö vaihde mut muilla vaihteilla eroa entiseen on kuin yöllä ja päivällä...suosittelen!! Mutuna voin sanoa et matkakulutuskin putos jonkun verran :wink: