Florida autot tuppaavat ruostumaan pinnoilta mitkä ei perinteisesti vedä ruosteeseen, kuten osille pystypinnoista tai vaakapinnoista. Noh, tuskin tollainen vuoden parin florida käyttö autoa kuitenkaan rapauttaa jos sitä ei upota meriveteen. Siltikin mun henkilökohtainen ongelma on se, että florida autoihin ei enää ikinä sekaannuta (jos ei ole pakko...
S197 ruostuminen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: S197 ruostuminen
jumaleissa, että alumounia konepeitto? Senhän voisi eloksoida tai kiillottaa ja lakata... Rokin kanssa ihan samalla linjalla, että kaikki autot ruostuu. Alumiini ei tosin ruostu, se hapettuu - oksidoituu. Kaverin evo mistubishia joskus hipelöineenä muistaa kyllä miten alumiini venyy ja vajuu jos sitä pitäisi oikaista.
Florida autot tuppaavat ruostumaan pinnoilta mitkä ei perinteisesti vedä ruosteeseen, kuten osille pystypinnoista tai vaakapinnoista. Noh, tuskin tollainen vuoden parin florida käyttö autoa kuitenkaan rapauttaa jos sitä ei upota meriveteen. Siltikin mun henkilökohtainen ongelma on se, että florida autoihin ei enää ikinä sekaannuta (jos ei ole pakko...
).
Florida autot tuppaavat ruostumaan pinnoilta mitkä ei perinteisesti vedä ruosteeseen, kuten osille pystypinnoista tai vaakapinnoista. Noh, tuskin tollainen vuoden parin florida käyttö autoa kuitenkaan rapauttaa jos sitä ei upota meriveteen. Siltikin mun henkilökohtainen ongelma on se, että florida autoihin ei enää ikinä sekaannuta (jos ei ole pakko...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: S197 ruostuminen
Niin näin kai se sitten täytyy olla!Halotaan nyt sitten kaikki hiukset kun kerran on alettu, montako kertaatese kirjoitti:Raudan ruostuminenhan on nimenomaan myös oksidoitumista eli hapettumista.96PurpleStang1 kirjoitti:.Alumiinin ongelma on oksidoituminen eikä ruostuminen,
olet kuullut jostain projektista, peltikorista että "on se muuten hyvä mutta vähän oksidoitunut"??
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: S197 ruostuminen
Että ei menis ihan hiusten halkomiseksi ja täysin ot:ksi niin en ole kyllä kuullut alumiininkaan yhteydessä kovi monesti oksidoitumisesta vaan hapettumisesta joka lieneen suomennos.96PurpleStang1 kirjoitti:Niin näin kai se sitten täytyy olla!Halotaan nyt sitten kaikki hiukset kun kerran on alettu, montako kertaatese kirjoitti:Raudan ruostuminenhan on nimenomaan myös oksidoitumista eli hapettumista.96PurpleStang1 kirjoitti:.Alumiinin ongelma on oksidoituminen eikä ruostuminen,
olet kuullut jostain projektista, peltikorista että "on se muuten hyvä mutta vähän oksidoitunut"??
Mustang -67HT
-
corvettetyttö
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 14:44
- Auto: c5
Re: S197 ruostuminen
Pitihän sitä soittaa puolitutulle dippa-insille joka on työkseen tekemisissä metallien sekä niiden lujuuksien kanssa.
-Eli alumiinin hapettumiseen/korroosioon vaikuttaa suuresti minkälaista alumiiniseosta käytetään sekä kuinka paljon alumiinissä on epäpuhtauksia. Alumiinin uudellen hiomisesta ja maalauksesta totesi, ettei tule montaa vuotta kestämään ilman uusia kukkasia.
-Erilaisia alumiiniseoksia on kuulema monia, käytetyimmät on AlMg, AlMgSi ja AlSi. Kuparia seosaineena sisältävät laadut kestävät erityisen huonosti ilmastollista korroosiota
. Ford ei varmaan seoksistaan juuri kerro.
Pahasti vielä loppuun dippa-Inssi lohkasi, että onhan se Ford aikaisemmin saanut teräksen ja muovinkin ruostumaan...Jatkossa kuulema saa timantitkin ruostumaan jos käyttävät jossai timantteja
Onko s197:ssa muissa pelleissä alumiiniä vai onko konepelti ainoa?
Ctyttö
-Eli alumiinin hapettumiseen/korroosioon vaikuttaa suuresti minkälaista alumiiniseosta käytetään sekä kuinka paljon alumiinissä on epäpuhtauksia. Alumiinin uudellen hiomisesta ja maalauksesta totesi, ettei tule montaa vuotta kestämään ilman uusia kukkasia.
-Erilaisia alumiiniseoksia on kuulema monia, käytetyimmät on AlMg, AlMgSi ja AlSi. Kuparia seosaineena sisältävät laadut kestävät erityisen huonosti ilmastollista korroosiota
Pahasti vielä loppuun dippa-Inssi lohkasi, että onhan se Ford aikaisemmin saanut teräksen ja muovinkin ruostumaan...Jatkossa kuulema saa timantitkin ruostumaan jos käyttävät jossai timantteja
Onko s197:ssa muissa pelleissä alumiiniä vai onko konepelti ainoa?
Ctyttö
Viimeksi muokannut corvettetyttö, 29 Maalis 2010, 01:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S197 ruostuminen
Nyky autoissa yleensaä konepelti takapaksinkansi ja etulokarit, on alua. Ja uusin villitys on abs muoviset etulokasuojat, ranskalaisissa ja jaappanin tuotteissa olen tavannut sellasia.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: S197 ruostuminen
Hei, auto ruostuu, sille ei voi mitään. Niitä voi ruostesuojauttaa, ja hoitaa ja huoltaa niin, että ruosteelle on mahdollismman vaikeaa tehdä tuhojaan, tarpeen vaatiessa niitä maaltaan, ja ruosteita korjataan jos tarve vaatii. Musta tuntuu, että tässä ollaan nyt metsästämässä sellasta unelma-autoa, jota ei ole olemassa. Kai sitä saman syssyyn haluais, ettei yhtään polttimoo koskaan palais, tai että puslat ja nivelet olis ikuisia, ja onhan se ikävää jos nahkapenkistäkin alkaa väri kulumaan. Ehkä tylyä tekstiä, mutta koitan palautella maanpinnalle, mustangkin on vaan auto!
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: S197 ruostuminen
Mun autoa ei ole ruostesuojattu eikä suojata, koska jos ja kun se ruostuu, niin on aika paljon helpompi löytää sitä ehjää kohtaa mihin alkaa uutta liimaileen...
Muutenkin vähän epäilyttää se suojaaminen, ainakin moni aine mitä ite olen autojen pohjassa nähnyt on sellasta mikä oikein imee kosteutta ja sontaa sinne pellin ja massan väliin, siellä on sitten mukava tehdä reikiä kaikessa rauhassa.
Muutenkin vähän epäilyttää se suojaaminen, ainakin moni aine mitä ite olen autojen pohjassa nähnyt on sellasta mikä oikein imee kosteutta ja sontaa sinne pellin ja massan väliin, siellä on sitten mukava tehdä reikiä kaikessa rauhassa.
1998 GT
Re: S197 ruostuminen
No, onhan näitä topikkeja jo vaikka kuinka paljon, missä puhutaan ruostesuojauksen puolesta ja vastaan. Itse olen ainakin noitten käyttöautojen kanssa huomannut, että ruostesuojaus on hyvä olla olemassa, jos auto on talvisinkin ajossa. Omassa mussessa ei ole massaa pohjassa, mutta se onkin talvet tallissa ja on aikaa sitä kynsiä, nytkin muutamasta kohdasta pohjaa rapsuttelin kirkkaalle pellille ja maalasin.
Ja edittiä vielä: Onhan mm. mobilistissä ym. ollut paljonkin juttuja jostain ihmesäilymistä, mm. 60-luvun ranskalaisista autoista, jotka ihan normaalikäytössä mureni jo parissa vuodessa takasin raaka-aineeksi. Nää muutamat säästyneet simcat ja renut on pääsääntöisesti omistajiensa toimesta purettu, ja ruostesuojattu huolellisesti jo uutena, tai lähes uutena, ja varmaan saaneet osakseen hyvää huolenpitoa. tuota pohjaa vasten on ihan käsittämätöntä ajatella, ettei nykyaikasilla aineilla ja osaamisella sais yhtä amerikan autoa pysymään hyvänä vuosikymmeniä????
Ja edittiä vielä: Onhan mm. mobilistissä ym. ollut paljonkin juttuja jostain ihmesäilymistä, mm. 60-luvun ranskalaisista autoista, jotka ihan normaalikäytössä mureni jo parissa vuodessa takasin raaka-aineeksi. Nää muutamat säästyneet simcat ja renut on pääsääntöisesti omistajiensa toimesta purettu, ja ruostesuojattu huolellisesti jo uutena, tai lähes uutena, ja varmaan saaneet osakseen hyvää huolenpitoa. tuota pohjaa vasten on ihan käsittämätöntä ajatella, ettei nykyaikasilla aineilla ja osaamisella sais yhtä amerikan autoa pysymään hyvänä vuosikymmeniä????
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: S197 ruostuminen
Mä olen ajanu nyt neljä talvea tuolla omalla eikä pohjassa näy kun pientä pintaruostetta mitä oli jo ostaessa, mm. jarruputkissa ja kardaanissa. Olen toki aina tilaisuuden tullen pessyt tuota alustaa huolella.
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: S197 ruostuminen
Joo, eipä väitellä enää näistä termeistä enempää.Eipä tuo mitään hyödytä topikin aloittajalle.
Joka tapauksessa tuo ongelma S197 konepeitossa tuntuu olevan todellinen mutta aika varmasti
se ulkoinen vaurio tuon aikaan saa että hapettuminen what ever siellä maalin alla alkaa muhimaan.
Tunnen kyllä ongelman työn puolesta hieman toisenlaisissa kulkupeleistä mutta en tässä viitsi
siitä enempää kertoa.Kuten totesin, ja muutkin on alumiini erittäin hankala materiaali maalattavaksi
ja vielä tähänkään päivään mennessä ei ole sitä yhtä ja oikeaa esikäsittelyä tuohon löydetty..
Rauhaa veljet ja toivottavasti edelleenkin topikin aloittaja löytää sen hyvän auton.Ongelma on varmaan
tehtaalla jo tiedostettu ja parannuksia asian suhteen luultavasti on tehty.
Itse olen suojauksen kannalla jos se on oikein tehty, tässä esimerkki kuvat suojaamattomasta
kynnyskotelosta jossa ruoste on lähtenyt leviämään sisäpuolelta, kyseessä ei amerikkalainen auto.
Joka tapauksessa tuo ongelma S197 konepeitossa tuntuu olevan todellinen mutta aika varmasti
se ulkoinen vaurio tuon aikaan saa että hapettuminen what ever siellä maalin alla alkaa muhimaan.
Tunnen kyllä ongelman työn puolesta hieman toisenlaisissa kulkupeleistä mutta en tässä viitsi
siitä enempää kertoa.Kuten totesin, ja muutkin on alumiini erittäin hankala materiaali maalattavaksi
ja vielä tähänkään päivään mennessä ei ole sitä yhtä ja oikeaa esikäsittelyä tuohon löydetty..
Rauhaa veljet ja toivottavasti edelleenkin topikin aloittaja löytää sen hyvän auton.Ongelma on varmaan
tehtaalla jo tiedostettu ja parannuksia asian suhteen luultavasti on tehty.
Itse olen suojauksen kannalla jos se on oikein tehty, tässä esimerkki kuvat suojaamattomasta
kynnyskotelosta jossa ruoste on lähtenyt leviämään sisäpuolelta, kyseessä ei amerikkalainen auto.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: S197 ruostuminen
Pahasti vielä loppuu dippa-Inssi lohkasi, että onhan se Ford aikaisemmin saanut teräksen ja muovinkin ruostumaan...Jatkossa kuulema saa timantitkin ruostumaan jos käyttävät jossai timantteja 
Tämä jos mikä on kukkapöksyjen puheita:)Ingman se oli joka sai maidon maistumaan ja opel
muovin ruostumaan..
Tämä jos mikä on kukkapöksyjen puheita:)Ingman se oli joka sai maidon maistumaan ja opel
muovin ruostumaan..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
-
virginialainen
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 07 Touko 2007, 01:35
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S197 ruostuminen
Kuvassa olevassa autossa maali on lohkeillut pieninä paloina irti ja sen jälkeen se on paikkamaalattu. Paremman tuloksen olisi saanut jos koko konepelti olisi irroitettu ja maalattu kokonaan. Tässä tapauksessa on selvitty 50 eurolla kalliimpi tapaus olisi ollut 500-700 euroa. Kalliimmassa tapauksessa ei olisi lopputuloksessa ollut työn jälkiä havaittavissa.
Konepellin etureuna on herkkä kolhuille. Kiviä lentelee moottoritiellä. Se voi olla aiheuttanut tämän tai sitten maali on alun perin huonosti kiinnittynyt ja korkannut alla tapahtuneiden kemiallisten prosessien seurauksena. Ruostumisesta tässä ei uskoakseni ole kyse.
Konepellin etureuna on herkkä kolhuille. Kiviä lentelee moottoritiellä. Se voi olla aiheuttanut tämän tai sitten maali on alun perin huonosti kiinnittynyt ja korkannut alla tapahtuneiden kemiallisten prosessien seurauksena. Ruostumisesta tässä ei uskoakseni ole kyse.
- StanTheMan
- Hiljaisempi
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 18:14
- Auto: Ford Mustang -07 4.6l
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S197 ruostuminen
Mulla on vastaavanlainen "kuplinta" konepellissä ja melkein samassa kohdassa, joka on levinnyt pellin alle.corvettetyttö kirjoitti:![]()
Mitähän tälle kannattaa tehdä? -Kuorinta ja maalaus? Mitä eri vaihtoehdot tulisivat maksamaan?
Konepellithän ei hirveitä maksa jenkeissä, mutta paljonkohan sellasen kuljetus tänne maksaa? -Tavallaan kiinnostaisi myös hieman "maustetumman" konepellin osto.
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: S197 ruostuminen
Jos jollain on alumiininen konepetli ylimäärisenä voisin olla kiinnostunut ostamaan,värillä ja maalipinnalla ei väliä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S197 ruostuminen
Soodapuhallus ja kiillotus! Olisko komee, häh 
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.