Sivu 2/2
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 17 Helmi 2010, 13:36
Kirjoittaja paltant.ponitalli
Galaxie61 kirjoitti:1969 kirjoitti:Odotettavissa on, että suurimmasta osasta yksilevykytkimiä tulee kulutustavaraa kun mennään yli 500hv:n. Itse kokeilisin HHP:ltä Fidanzan järeän pään yksilevyä, koska speksit antavat odottaa yli 600hv:n kestoa.
Itse olen kuluttanut nopeasti loppuun dual frictionin, heti kun tuli hiukan voimaa taakse. Futurage on kuluttanut kytkimen kesässä ainakin Zoomilta, Centerfocelta ja Andersonilta (hi rev). Olikohan muitakin? Hälle tulee Fidanzan järeämpi yksilevy ensikesäksi. Itselläni street twin.
-Janne
no voi prkl. täytyy vissiin alkaa tekemään cee kuutosta
ajoin viimekesänä autoa jossa oli tollanen tuplalevy kytkin ja hieman haisi luistavalta kun tallas kaasua kunnolla

do diin laita kans tämmöne CEE KUUS tosi hyvä rajoittimena.

pottu voidaan kytkee punasseen

Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 18 Helmi 2010, 13:26
Kirjoittaja 1969
Galaxie61 kirjoitti:1969 kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:
tuli tilailtua semmonen kaasupullokin

. toivottavastii tolla centerforcella edes yhden kesän pääsee, jos varovasti ajelee..
Isolohkon kytkinlevy ja paineasetelma lienevät isommalla halkaisijalla kuin pikkulohkon? Kytkimen kapasiteetti kasvaa halkaisijan neliössä, koska pinta-ala ratkaisee. Eli en ottaisi tuskaa liikaa etukäteen.
11 tuumaa on halkaisija. tuo edellinen (r.i.p) asetelma oli merkkiä ram 2800 lbs. luisti ilosesti isolla vaihteella kun sopivilla kierroksilla tallas kaasupoljinta
Njaah, ei se puoli tuumaa aivan valtavasti ole, mutta tietysti ulkokehällä vaikutus on isompi. Näppituntuma kyllä sanoisi, että menee savuna ilmaan tuokin. Villellä on ollut sekä RAM, että Centerforce ja molemmat kulahtivat kutakuinkin yhtä nopsaan. Sitten vielä nuo kaasut päälle. Sanoisin kyllä, että joku katukelponen kaksilevy alkaa olla paikallaan. Modernit materiaalit auttavat asiaa, mutta pinta-ala on edelleen paras valtti, koska kitkapinta ja lämmönjohtokyky kasvavat molemmat. Isossa tuplalevyssä on tuplasti parempi pito ilman kikkailuja. Hintaa tulee se reilu tonni, mutta ei noita yksilevyjä montaa kesää tarvitse siihen hintaan vaihtaa, varsinkin jos laskee tavallaan turhalle räpeltämiselle jotain hintaa.

Ehkä näin ei pitäisi sanoa, koska olen itse harrastukseni valinnut, mutta hiukan on noussut tuo kynnys samojen paikkojen remppaamiseen harrastevuosien myötä. Ehtis edes joskus ajamaan ja säätämään kunnolla...
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 17:14
Kirjoittaja mercstang
Kuinkas muuten kun noissa kaksilevyisissä malleissa näyttäisi paketista tulevan huomattavasti "korkeampi", käykö nämä setit normaalin kytkinhaarukan kera? "Matalammat" painelaakerit, vai miten asia on hoidettu?
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 02 Maalis 2010, 14:18
Kirjoittaja Eve
Mexico65 kirjoitti:
Kytkin?
Uskallan suositella seuraavaa, Centerforce Dual-Friction ,
+1
Kaksi vuotta vuotta moisella ajelleena, ei voi muuta kuin suositella.
Kevyempi kuin vakio ja stripilläkin katuslikseillä pelittää +600nm väännöillä...
Olis mahdollisesti yksi T-5 perässä ollut Dual-Friction tutulla ylimääräisenä jos jotain kiinnostaa?
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 02 Maalis 2010, 17:03
Kirjoittaja Lauri
Onko kenelläkään Specin kytkimistä minkäänlaisia kokemuksia?
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 02 Maalis 2010, 19:54
Kirjoittaja Antti66HT
Lauri kirjoitti:Onko kenelläkään Specin kytkimistä minkäänlaisia kokemuksia?
Näistä olen lukenut että näillä saa voimansiirron rikki. Ainakin Spec 3:lla oli saatu t-5 rikki kiusattua. MOmenttia pitää kestää, mutta hieman pitää kuitenkin luistaa, varsinkin jos kumit on sellaista mallia ettei luista.
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 02 Maalis 2010, 20:02
Kirjoittaja Lauri
No eikös tuo ole hyvä asia, noin niinkuin kytkintä ajatellen
Onkohan nuo millaisia käyttömukavuudeltaan? Ei nyt ehkä ihan stg 3 tartte olla, 2+ vaikka niin on vielä perinteisen mallinen levy. Noi kuusilapaset vaikuttaa liian kisakytkimiltä meikäläiselle.
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 05 Maalis 2010, 21:01
Kirjoittaja 1969
Specin kytkimistä olen lueskellut positiivisiä käyttökokemuksia netistä, mutta en tunne ketään joka olisi itse kokeillut.
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 21 Huhti 2010, 08:02
Kirjoittaja mercstang
Pientä edistystä tälläkin rintamalla. Centerforcen DFX kytkinsetti odottamassa ja tämän kaveriksi Fidanzan alukiekko. Alukardaani kävi "putkenvaihdossa" KoMetilla ja samalla uusittiin ristikot ja tasapainotus tietty. Putki on nyt pari miliä paksumpaa, saa nähdä kuin kävi painon verrattuna rautaiseen. Jonkinlaista suojaa varpaille "räjähtävältä" vakiolta alukytkinkopalta ajattelin saavani "vuoraamalla" kardaanitunnelin kopan kohdalta 3mm rosterilevyllä. Tämä vielä vaiheessa, kaavat tehty ja aihiot leikattu, sovitus-/muokkausvaihe menossa.
Re: Ehdotuksia kytkimeksi?
Lähetetty: 25 Huhti 2010, 12:18
Kirjoittaja mercstang
Kardaanitunnelin "suojausvuoraus" muuttui idean iskiessä kytkinkopan vuoraamiseen. Varmaan ihan tyhmä idea, mutta jos se tuonne sopii, ei kait tuosta haittaakaan ole?
Ei muuten sovi Fordin HD:n tahi King Cobran kans, Centerforcen asetelma (vaikkakin Valeon tekele sekin?!) on sen verta "pienempi", että sopii.