Sivu 2/4

Lähetetty: 23 Marras 2004, 10:24
Kirjoittaja Vieras
Kimi kirjoitti:Jos tohon Fox-jarrukonversioon lähtee, niin kannattais miettiä samantien koko etujousituksen uusimista, esim tohon tyyliin: http://www.heidts.com/heip32-3.htm
helpommalla pääsee jos otaa sen Fatmanin sarjan jossa ei tarvitse leikellä ja hitsailla, ja saa huomattavasti modernimman McPherson systeemin..en kyllä tiedä kuin yhden auton jenkeissä jossa se on/Trepanierin Fast Forward Fastback eli jos joku tietää enemmän ajettavuudesta ja camber/caster muutoksista bump steeringistä jne niin eikun linkkiä. Eikä noita "jenkit haukkuu flaming riveriä joten kai se on paska" mutu-tietoa..

http://www.fatmanfab.com/05page20.htm

ja jarrutehostinta nyt ei tarvitse mihinkään.vakioetulevyillä nyt tuskin radalle kannattaa mennä, kyllä ne kadulla tunnokkaammilta ja vähän luotettavammilta tuntuvat kuin rummut..

Lähetetty: 23 Marras 2004, 11:44
Kirjoittaja Arto65FB
Ihan silkkaa mutua:

- Heidt'sin hitsaussauman on väitetty pettäneen. Oli Vintage Mustang Forumissa vuosi pari sitten.

- Heidts' tai muut Mustang II -etupäät eivät ole parasta mahdollista handlingiä vaikka ovatkin oikeaoppisesti kahdella A-tukivarrella. Koneen painopiste on MII:ssa etuakselin etuopuolella. Muutenkin jousitus/ohjausgeometria kannattaa varmaan sen luokan operaatiossa laskea itse / laskettaa jollain, joka tietää, esim. lopputyö jonnekin oppilaitokseen. Ihan fiksu tuo MII, jos laittaa esim kadulle 65-66 malliin 4.6L DOHC -koneen.

- Fatman on tosiaan MacPherson, jonka moderniudesta voi olla montaa mieltä. Sinänsä tosin Foordiin ihan omiaan, kun MacPherson kehitti tuon halvan, kompaktin, helppoasenteisen ja "on niitä huonompiakin eturipustuksia kuten jäykkä etuakseli" ripustuksen Ford Vedetteen vuonna 1949. MacPhersonin huono puoli on pieni camber-muutos sisäänjoustossa ja roll center jää melko alas. Alatukivarren tukitankona toimiva kallistuksenvakaaja onkin erityisen tärkeä ja siksi esim Fox-Mussessa on paljon paksumpi vakaaja kuin esim. earlyissä. Kunnon Foordi-meininkiin MacPherson-jousituksessa on siis useita osia, jotka hoitavat montaa tehtävää yhtä aikaa.

- Flaming Riverin simpukka on ilmeisen hyvä mutta VMF:ssä haku päälle FR:n hammastankosta, niin tulee tosiaan uskottavan tuntuista "kolmas räkki tullut FR:ltä eikä vieläkään sovi".

- Vakiopalat kestävät earlyssä esim. Botniaringillä n. 1,5 - 2 kierrosta, Ahvenistolla vakiopalat riittävät muutaman kierroksen pidempään, kun ajohanskoissa ei riitä vauhti sille radalle. Olisko punaisten EBC:n palojen paikka, 457 suosittaa kyllä Ferodon DS3000-paloja, jotkut Alfan palat kuulemma sopisivat pienen askartelun jälkeen.

- Tehostinhan vaan vähentää poljinvoiman vaatimusta eikä mitenkään lisää jarrutustehoa. Kyllä ne tehostamattomat levyt saa lukkojarrutukseen siinä kuin tehostetutkin.

Lähetetty: 23 Marras 2004, 16:58
Kirjoittaja Antti66HT
Arto on oikeassa, kyllä jarrut lukkoon saa ilman tehostintakin.

Levyjarrujen toinen etu lämmönsieto kyvyn lisäksi on että niillä jarruvoiman annostelu on helpompaa, mihin perustuu halkaisijaltaan isompien levyjen käyttö (jäähtymis pinta-alaakin tosin on enempi). Näin voidaan jarruttaa maksimi jarru voimalla, kuitenkaan lukittamatta pyörää, jolloin pyörän pitokyky alenee huomattavasti. Itsellä on toistaiseksi alkuperäiset -66 levyjarrut, joiden jarruvoima myös lienee myöskin katoavainen radalla ajettaessa, vaikka uusia osia onkin. Onpahan jännempää. :wink: tehostinta en ole kaivannut ollenkaan, eli jos nuo nelimäntäiset sylinterit vaan toimivat kuten pitää, niin se on turha.

Olen noista Granada jarruista kuullut että korostavat bumbsteeriä huomattavasti, eivätkä näin ole mitenkään performance henkinen muutos, eli sarjaa M2 etupää, jota myöskään en ole kenenkään kuullut suosittelevan rata käyttöön.

Taunuksen jarrut.. :P Ottaisin mieluummin ne alkuperäiset rummut

Tehostin

Lähetetty: 26 Marras 2004, 13:55
Kirjoittaja Vieras
Moro

Toi tehostimen laitto on mailman helpoin homma! Ei tarvi paljon taitoa kun sen sinne saa!
Mä tein sen jutun coraaniin!
Neuvoja jos tarvitte niin voitte kysyä sitä numerosta 0505631774

Tehohtin

Lähetetty: 26 Marras 2004, 14:58
Kirjoittaja ROKI
Juu omaani laitoi DX Korollan tehostimen 67 2piiri sylinteri käy suoraan aika helppo laittaa löytyy NPD luettelosta valmis siisti paketti tilausnumero on 2005-20AA hinta 319.95 taalaa pulttaa kiinni paketti ei mitään virityksiä.

tehostin

Lähetetty: 27 Marras 2004, 10:16
Kirjoittaja Vieras
Moro

Eipä tuossa suzuki tehostimessa tarvi mitään virittellä kaikki on ihan bolt on juttuja jos viittii vähän nähdä vaivaa!!!

Lähetetty: 27 Marras 2004, 11:58
Kirjoittaja Vieras
Kyllä, mielellään tekee ns. virityksiä ennenkuin maksaa yli 300 taalaa, no hintahan täällä jo reippasti yli 400e! huh huh! ja eikä toi soveltaminen mittää kun senkin voi tehdä siististi, kyseessähän vain yksinkertainen jarrutehostin.

Tehostin

Lähetetty: 27 Marras 2004, 16:46
Kirjoittaja Vieras
Edelleen siinä hommassa ei tarvi kuin porata kaksi uutta reikää tulipeltiin!
Jos se on virittelyä niin sit mä lakkaan kirjoittamasta tänne!

Lähetetty: 29 Marras 2004, 14:20
Kirjoittaja Mexico65
Arto65FB kirjoitti:- Vakiopalat kestävät earlyssä esim. Botniaringillä n. 1,5 - 2 kierrosta, Ahvenistolla vakiopalat riittävät muutaman kierroksen pidempään, kun ajohanskoissa ei riitä vauhti sille radalle. Olisko punaisten EBC:n palojen paikka, 457 suosittaa kyllä Ferodon DS3000-paloja, jotkut Alfan palat kuulemma sopisivat pienen askartelun jälkeen.
En varsinaisesti halua suositella Fedoro DS 3000 paloja muuhun kuin kilpakäyttöön.
Lainaus Fedoron sivuilta:
DS3000
DS3000 is Ferodo's premium racing compound and has set the standard across circuit racing and the World Rally Championship. DS3000 has contributed to countless wins and podium positions in the WRC, BTCC, STW and is now experiencing major success in Indycar and NASCAR applications.

The main characteristics of the DS3000 compound are:

reduced bedding in time (approximately 50% quicker than other materials)
extremely high friction level (0,62 coefficient of friction) at any temperature or speed
higher initial bite
predictability, in all conditions, when braking into the corner because of the flat friction curve
less off brake between the brake pedal and throttle
When using this material with light inertia racing cars, as a general rule, it is necessary to apply less brake pedal pressure than you would normally expect. This will avoid over-braking and the generation of excessive heat in the braking system and discs.

DS3000 provides outstanding braking performance under all conditions. Unlike many materials, the performance characteristics of DS3000 provide predictable braking and pedal feel. From low speeds to high speeds, from a cold start to a scorching 750° C, DS3000 maintains a constant high co-efficient of friction (0.6) which guarantees exceptional fade resistance and consistent bite.

WARNING: DS3000 is NOT suitable for road use.
Huomioikaa varoitus.
Mutta EBC:ä voin suositella.
Jo joissakin keskusteluissa olen maininut, että ensimmäinen askel jarrujen toiminnassa on hluttuun tarkoitukseen sopivat jarrupalat ja tuoreet jarrunesteet. Vaihto vähintään kerran vuodessa.

Lähetetty: 29 Marras 2004, 19:19
Kirjoittaja Mexico65
Lisä vinkkinä suosittelen myös vaihtamaan kumiset jarruletkut teräspunoksellisiin PTFE-letkuihin. Siinä olisi sellaista pientä näpertämista talvi-illoiksi. Saavutettu etu olisi parempi jarrutuntuma ja täysin paineen alla joustamattomat jarruletkut.

Tehostin

Lähetetty: 05 Joulu 2004, 22:22
Kirjoittaja ROKI
Eihän siinä muuta ole kui tehostimen ja polkimen välisen varren muutos. Hyvät jarrut noilla japskin pömpeleillä saa suzkan pömpeli on jonkun sentin korkeampi kuin corollan, tojon tehostin on vai ilmetty kaksois olento, tuon uuden tarjolla olevan paketin kanssa, ja sehän on aiva sinu oma asia lopetatko kirjoittelun, kyllähän nämä virittelyjä ovat mitä jälkiasennuksena laitetaan, niin kuin minäki laitoin omaan 66HT:hen. Teräspunos letkut vois ehkä laittaa, vaikkakin normaaliajossa välttää kumiputket, laitan harkintaan seuraavassa letku remontissa.

Lähetetty: 06 Joulu 2004, 11:06
Kirjoittaja Mexico65
Jo muidenkin poikettua aiheesta, jarruista eturipustukseen niin tässä kuva 70 mustangin etupään sovelluksesta. Löytyy sieltä kuvia jarruistakin.

http://www.griggsracing.com/gallery.html

Poistin kuvan koska oli liian suuri ja aiheutti sekaannusta sivulla.
Liitin kuitenkin linkin jonka kautta pääsette ihmettelemään aihetta.

Kuva galleriasta löytyy myös hyviä esimerkkejä muilla palstoilla esitetyihin kysymyksiin.

Moro

Lähetetty: 08 Joulu 2004, 09:08
Kirjoittaja Vieras
Mä luulin että sä roki laitot ton dx homman ihan v..ittuluna!
Kai siinä joitain virityksen makua ehkä on mutta ei kuitenkaan maksa 350€ ja toimii ihan yhtä hyvin.

Lähetetty: 08 Joulu 2004, 12:33
Kirjoittaja jaro55
Tuossa kaverin rodia silmäillessä tuli mieleen että mitkäs jarrut siinä on.No eikun kysymään,Amazonin levythän siinä.Menee laakerin vaihdolla suoraan fordin akseliin.Eikun tallille mittailemaan ja perkeles.Näyttäs menevän toi Aman napa levyineen suoraan mustin akselillekin kun vaihtaa sisemmän laakerin mustista.Homma tosin vielä mittailuvaiheessa mutta kuitenkin.Kellään enempää tietoa asiasta ettei tulis turhaa työtä?

Vauhko vieras

Lähetetty: 09 Joulu 2004, 23:05
Kirjoittaja ROKI
En oikein ymmärrä mitä tuo vieras oikein vauhkoaa, kävikö ylpeyden päälle kun puhuin viriyyksistä, kaikkihan käy bolt on kiinni systeemillä kun on sopivat palikat. Mutta ei ollut puhetta siitä minkä aikaa siinä hommassa meni, mulla on ollu tuo tojon tehostin kiinni 99vuodesta lähtien, mites tuon vieraan suitsa on ollu paikoillaan, ja valmis pytty maksaa sen 319 usa taaleria, oma pytty maksoi 20 euroa nykyistä raha yksikköä, suunnittelua 1 tunti toteutus 3 tuntia nesteet sisässä ja jarrut toimi se on yksin kertaista kun sen osaa! vai mitä?