TPN kirjoitti:mä olen kattonu modular head shopin nokkia, sieltä stage 2p. tuntuu olevan se omistaja aika hyvin perillä tästä modulaari moottorista ja sen nokka-akseleista. tai ainakin osaa ilmaista itseään uskottavasti. jännä nähdä miten päästöjen kanssa sitten käy. tuolla ohjelmalla pitäis kyllä aika hyvin pystyä säätämään käynnit kohdilleen. jos osaa..
Olikos tuo "tune" nyt sitten minkä hintaista hupia?Vähän jännittää itelläkin tuo katsastus, en ole itse autoa vielä katsastanutkaan,
ainakin rek.katsastuksessa päästöt olivat hyvät (katit oli kyllä uudet) mutta saas nyt sitten keväällä nähdä kuinka käy.Tuossa
ekassa katsastuksessa moottori olikin vielä täysin vakio.
Tuossa syksyn tullen vaihdoin vielä tuon Pi-imarin päälle Bbk:n 78mm kombi
plenumin/thb:n, en ehtinyt sen vaikutusta kuitenkaan enää toteamaan kun kärry oli jo liikenteestä pois.Tulossa on vielä saman
valmistajan CAI siihen perään.Tuota 78mm thb:tä ei suositella vakio modularin päälle ja taitaa se olla vielä noilla munkin suht
vaatimattomilla muutoksilla liian iso.Saas nähdä miten pelaa oikein ajossa sitten.
Tuon Pi-muutoksen jälkeisen rutun nousun muuten huomaa jo autoa startatessakin
ja käyntikin muuttuu hieman jyskyttävämpään suuntaan.Vakioimari kannattaa ainakin vaihtaa vaikka ei kansiswappiin vielä
ryhtyisikään ja ilman muuta ne nokat.Vakioimarin ongelmana on kanavien ahtaus jolloin ilma ei kertakaikkiaan riitä moottorille
yläkierroksilla.Tulee vähän samanlainen "puutumisilmiö" kuin dieselissä jos yrittää vetää liikaa yläkierroksilla..
Tarkoitus olisi viedä penkkiin ensi kesänä että näkee mitä lähtee todellista tehoa.En tiedä onko näitä paljon täällä härmässä
penkitelty (hhp??) mutta jenkkilässä noista on irronnut noin 270-280hp riippuen vähän kokoonpanosta.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.