-98 Gt moottorinohjaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
96PurpleStang1
Addikti

Re: -98 Gt moottorinohjaus

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

TPN kirjoitti:Tällä hetkellä on vaihdettu cat-back, k&n filtteri, välitys 3.73 ja shifteri tohon manuaaliin. mutta talli on pullollaan kaikkee kivaa, pi vaihto rojut mm. ja jotkut vähän kireemmät nokat tulee. Mitä tossa persdynossa näillä liukkailla pystyny kokeileen niin paremmin vetää jo 2000 kierroksen jälkeen ja äänet muuttu matalammiksi. Kun vaan sulais tiet niin pääsis jatkaan projektia :)
No joo, tuo Pi-muutos on kova sana ja voin kyllä kertoa että kannattaa tehdä.Vetoa on tuon jälkeen "hieman" eri tyyliin, varsinkin
yläkierroksilla ero on todella huomattava.HHP:n sivuilta voi tsekata tarkemmin perusteluja tuolle muutokselle.Nokkien kanssa
kannattaa olla tarkkana, Pi-muutoksen jälkeen, kovin jyrkkiä keppejä ei käsittääkseni voi enää laittaa.Mulla on Pi-vakionokat
tällä hetkellä ja oon ihan tyytyväinen, toistaiseksi...
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Auto: 1998 GT T-45

Viesti Kirjoittaja TPN »

mä olen kattonu modular head shopin nokkia, sieltä stage 2p. tuntuu olevan se omistaja aika hyvin perillä tästä modulaari moottorista ja sen nokka-akseleista. tai ainakin osaa ilmaista itseään uskottavasti. jännä nähdä miten päästöjen kanssa sitten käy. tuolla ohjelmalla pitäis kyllä aika hyvin pystyä säätämään käynnit kohdilleen. jos osaa..
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti

TPN kirjoitti:mä olen kattonu modular head shopin nokkia, sieltä stage 2p. tuntuu olevan se omistaja aika hyvin perillä tästä modulaari moottorista ja sen nokka-akseleista. tai ainakin osaa ilmaista itseään uskottavasti. jännä nähdä miten päästöjen kanssa sitten käy. tuolla ohjelmalla pitäis kyllä aika hyvin pystyä säätämään käynnit kohdilleen. jos osaa..
Olikos tuo "tune" nyt sitten minkä hintaista hupia?Vähän jännittää itelläkin tuo katsastus, en ole itse autoa vielä katsastanutkaan,
ainakin rek.katsastuksessa päästöt olivat hyvät (katit oli kyllä uudet) mutta saas nyt sitten keväällä nähdä kuinka käy.Tuossa
ekassa katsastuksessa moottori olikin vielä täysin vakio.

Tuossa syksyn tullen vaihdoin vielä tuon Pi-imarin päälle Bbk:n 78mm kombi
plenumin/thb:n, en ehtinyt sen vaikutusta kuitenkaan enää toteamaan kun kärry oli jo liikenteestä pois.Tulossa on vielä saman
valmistajan CAI siihen perään.Tuota 78mm thb:tä ei suositella vakio modularin päälle ja taitaa se olla vielä noilla munkin suht
vaatimattomilla muutoksilla liian iso.Saas nähdä miten pelaa oikein ajossa sitten.

Tuon Pi-muutoksen jälkeisen rutun nousun muuten huomaa jo autoa startatessakin
ja käyntikin muuttuu hieman jyskyttävämpään suuntaan.Vakioimari kannattaa ainakin vaihtaa vaikka ei kansiswappiin vielä
ryhtyisikään ja ilman muuta ne nokat.Vakioimarin ongelmana on kanavien ahtaus jolloin ilma ei kertakaikkiaan riitä moottorille
yläkierroksilla.Tulee vähän samanlainen "puutumisilmiö" kuin dieselissä jos yrittää vetää liikaa yläkierroksilla..

Tarkoitus olisi viedä penkkiin ensi kesänä että näkee mitä lähtee todellista tehoa.En tiedä onko näitä paljon täällä härmässä
penkitelty (hhp??) mutta jenkkilässä noista on irronnut noin 270-280hp riippuen vähän kokoonpanosta.
Liitteet
Kuva0053.jpg
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
TPN
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja TPN »

Mä odottelen että saan pyörän ajoon ja alan sitten purkaan konetta. Tää talvi menee vielä hyvin näillä vakio tehoilla. Onnistuin sitten tänään taas tyhjentämään ton boksin.. Joku mättää. Varmaan se vakio ohjelma jonka imin ECU:sta ei tullut ihan niinkun ois pitäny.. nyt menee sit maanantai iltaan että saa taas auton käyntiin.

Toi ohjelma makso kaikkineen n.350€ ja sit kun täytyy päästä säätään perusteellisemmin, joutuu ostaan n.250€ päivityksen, sen jälkeen onkin oikeestaan koko moottorin ohjaus täysin omassa hallinnassa. Ja tähän 350 €sisältyy dataloggaus ja vikakoodien lukuohjelma.

Mulle on tulossa tuohon se plenum osa, vakio TB jää.
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti

Jaha, ameriikan joe oli taas armollinen ja toi parit joululahjat vähän myöhässä..Piitkään odottamani Bbk:n CAI ja loput kytkimen
hilut sitte saapuivat..Tuossa hökötys koekasattuna pöydällä, Maffi puuttuu välistä..Taas pitäs tulla vähän lisää löylyä, tai siis ääntä.. :roll:
Eli ny on ainakin vaparin ilmansaanti turvattu...Asennus kelien lauhtuessa siedettävälle tasolle.. :wink:
Liitteet
Kuva0137.jpg
TPN
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja TPN »

mulle tuli eilen jenkatappi että saa lämpöanturin tohon uuteen imusarjaan. suomessa 69€ ja ebaysta 3€ + 7€ toimituskulut. sit pitäis laittaa laajakaista lambda tilaukseen ja ne nokka-aksilat.. ei vaan nyt oikein usko riitä siihen että se kesä vielä tulee.

Niin ja selvis syy siihen ECUn tyhjentymiseen, akun jännite laski liian alas ja se katkas ohjelmoinnin, tapahtu meinaan vielä monta kerta ennenkun tajusin... outoa sinänsä, koska laturi lataa 14.2v, ja kertaakaan ei ole ollut starttauksessa ongelmia, silti mokoma ohjelmointi laskee jännitteen liian alas... ei ymmärrä.
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti

TPN kirjoitti:mulle tuli eilen jenkatappi että saa lämpöanturin tohon uuteen imusarjaan. suomessa 69€ ja ebaysta 3€ + 7€ toimituskulut. sit pitäis laittaa laajakaista lambda tilaukseen ja ne nokka-aksilat.. ei vaan nyt oikein usko riitä siihen että se kesä vielä tulee.

Niin ja selvis syy siihen ECUn tyhjentymiseen, akun jännite laski liian alas ja se katkas ohjelmoinnin, tapahtu meinaan vielä monta kerta ennenkun tajusin... outoa sinänsä, koska laturi lataa 14.2v, ja kertaakaan ei ole ollut starttauksessa ongelmia, silti mokoma ohjelmointi laskee jännitteen liian alas... ei ymmärrä.
Minä lainasin tuon putkijenkatapin ihan työpaikaltani joten ei tullu kustannuksia.Sinolia väliin niin nätisti lastuaa.Mitä oon jenkkien
foorumeita selaillu, läheskään kaikki ei viitsi porata/jengata tuota anturin reikää.Jotkut laittaa mittarin anturista T-haaran, toiset
vetää sen mistä ties asti ja sitten ne laiskimmat ei laita ollenkaan..Sitten ollaan ihmeissään kun CEL on taulussa ja auto pelaa miten
sattuu, no eihän se kunnolla voi pelata kun Ecu ei saa oikeaa tietoa lämpötilasta, taitaapa rikkaalla sitten käydä..Muistaakseni
tarkka porankoko tuolle jengalle on 15.3mm mutta en mene vannomaan kun muisti on yhtä lyhyt kuin mustangin takaluukku..

Edit:jos tää kuvien
postailu tänne ei oo oikein sallittua, joku modeista voi kyllä huomauttaa kun en tiedä miten asia on?Fmoc ry saa vapaasti käyttää
kuvia minun puolestani, jos niistä jotain hyötyä jollekkin on... :DOlen vaan sellainen harrastelija joka kuvaa lähes kaikki auton kanssa
puuhastelut/muutokset..
Liitteet
Kuva 403.jpg
TPN
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja TPN »

mä en äkkiä kyselemällä oikeata tappia löytäny lainaan ja se hinta oli niin karmee suomessa, että vähän periaatteesta ostin sen itelle ku halvalla sain :) pitäähän kalustoa olla.
taulukkoja kun olen selaillu niin 14,28 ja 14,5 mm antaa poran halkaisijaksi vähän taulukon tekijästä riippuen. eli noin 9/16 tuumaa.
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti

Vapaavirtaus-suodatin systeemi vihdoinkin paikallaan ja nyt näyttää konehuone vähän sellaiselta kun sen alunperin halusinkin.Ainahan sitä pientä
fiksaamista tosin löytyy..tallipölyt pesty pois ja vielä pari vkoa odottelua että pääsee huristelemaan.. :arrow: Mitäs Tpn: autolle mahtaa kuulua?
Liitteet
Kuva 497.jpg
Jones
Mega-addikti
Auto: GT -94

Viesti Kirjoittaja Jones »

tässä mun 94GT:n
Liitteet
PIC_0007.JPG
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
TPN
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja TPN »

Moottoripuolen projektit on tällä hetkellä jäissä, se Sniperin purkki sattu oleen viallinen ja siihen asti kunnes saan uuden niin homma lepää.
Mutta tänään vaihtuu eteen cc/platet, raidepäät ja hammastangon puslat, jos niillä sais ajo-omituisuudet kohdilleen niin ei lähe sit ihan heti lapasesta kun saa muutaman lisäpollen pellin alle.
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti

Jones kirjoitti:tässä mun 94GT:n
Hyvältä näyttää.. Bbk:n ja Trickflown palikkaa näyttää Windsor saaneen.Mitäs kaikkea pellin alta oikein tarkemmin löytyy?
Corraanista luin kyllä alustamuutoksista mutta entäs tuo pannuhuone?Itse aloitin "väärästä päästä", alusta puslia lukuunottamatta
vakio...mutta eiköhän se hulluus kohta siihenkin iske...Todellakin, jos täältä löytyy Sn95 tietämystä alustan suhteen niin privaa
voi laittaa näistä jutuista lähinnä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei..kiitän jo etu ja taka-käteen :wink:
Moottorivertailun voi jättää sitten tästä topikista pois, modular kiertää kuin ryssä anttilassa mutta windsor vääntää kuin seppä tahkoa...
Ja onpa niitä windsor-modulaarejakin mutta se on toinen tarina se :mrgreen:
Laittakaa muutkin Sn95-toverit kuvia tähän omasta pannuhuoneesta ja miksei foxitkin, samaa peliä kun pelataan 8)
pokkinen
Aina äänessä
Auto: Ford Transit

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Onkos kukaan laittanut pelkästään näitä vaparikittejä (Cold Air Intake + SCT tune valmis-softa)
Myyjästä riippuen lupaavat 25-40 heppaa pelkällä vaparisuodattimella ja valmis-softalla. Onko pelkkää myyntimiespuhetta ja persdyno ei huomaa mitään muutosta ?

Mites nuo bensan oktaaniluvut tuolla jenkeissä ? onko siellä tosiaan 87 oktaaninen normibensaa, vai onko siellä jotkut eri standardit ? eikös suomi-bensa ole kuitenkin 95 okt
Näissä tune-ohjelmissa saa valita mille oktaaniluvulle "tuunaus" koodataan. (87,89,91,92,93)

...tää meni vähän offtopic, mutta lähelle otsikkoa kuitenkin :D
- Juha -
Lauri
Addikti

Viesti Kirjoittaja Lauri »

pokkinen kirjoitti:Mites nuo bensan oktaaniluvut tuolla jenkeissä ? onko siellä tosiaan 87 oktaaninen normibensaa, vai onko siellä jotkut eri standardit ? eikös suomi-bensa ole kuitenkin 95 okt
Meillä RON (Research Octane Rating), siellä keskiarvo RON ja MON (Motor Octane Rating). Ero karkeasti noin 4-5 yksikköä.
jyge
Webmaster
Auto: HT '65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyge »

Lauri kirjoitti:
pokkinen kirjoitti:Mites nuo bensan oktaaniluvut tuolla jenkeissä ? onko siellä tosiaan 87 oktaaninen normibensaa, vai onko siellä jotkut eri standardit ? eikös suomi-bensa ole kuitenkin 95 okt
Meillä RON (Research Octane Rating), siellä keskiarvo RON ja MON (Motor Octane Rating). Ero karkeasti noin 4-5 yksikköä.
Tästä on ollut jotain puhetta..:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 606#p10606

Eiköhän tuo ole vielä voimassa. Ylempänä linkatussa ketjussa oli kaavoja ja jotain taustaa myös.
Vastaa Viestiin