Sivu 2/2

Re: Tyhjäkäynti ja D/R

Lähetetty: 18 Syys 2009, 14:44
Kirjoittaja Mexico65
Jos kaikki muu kunnossa eikä kone jaksa käydä tyhjäkäynnillä alle 1300rpm, niin lähtisin tarkastelemaan sytytysennakkoa.
Niin kuin aiemminkin olen kirjoittanut, niin seuraavanlaista sytytysennakkoa tarjoan.
Tyhjäkäynti säädetty noin 800 - 900 vaihde P tai N
ennakko noin 12 - 15 astetta
Jos säätö aiheuttaa kierrosten nousun se tasataan takaisin kaasarin tyhjäkäynti ruuvista.
Seuraavaksi tarkasta sytytysennakkokäyrä.
Ennakon tulisi nousta noin 1200 rpm:stä lähtien ja saavuttaa huippuarvon noin 2200 - 2600 rpm alueella.
Maksimi ennakon tulisi olla jossain 35 - 40 asteen paikkeilla.
Nuo sytkäasiat laitat ensin kuntoon ja sitten rupeet ruuvaamaan kaasaria.

Tuolta voi löytyä jotain apua ongelmaan.
http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm

Re: Tyhjäkäynti ja D/R

Lähetetty: 18 Syys 2009, 22:12
Kirjoittaja Tapsa
joo, se kolmas lähtö siitä jakokappaleesta on laatikon alipaine modulaattoorille.
Vaikka se letku hieman vuotaisikin niin se ei sekoita koko käynti aluetta.
vain se myöhäistäis vaihtoja D:llä. ja ilmeisesti sulla vaihtaa loota suht ajallaan.
Eli TOSIAAN sytkäennakko ensin kuntoon kun kerran muuten käy, sitten vasta karbiksen säädöt.

Re: Tyhjäkäynti ja D/R

Lähetetty: 25 Syys 2009, 13:33
Kirjoittaja Petsku
Tapsa kirjoitti:joo, se kolmas lähtö siitä jakokappaleesta on laatikon alipaine modulaattoorille.
Vaikka se letku hieman vuotaisikin niin se ei sekoita koko käynti aluetta.
vain se myöhäistäis vaihtoja D:llä. ja ilmeisesti sulla vaihtaa loota suht ajallaan.
Eli TOSIAAN sytkäennakko ensin kuntoon kun kerran muuten käy, sitten vasta karbiksen säädöt.
No niin. Aloitin sitten vian etsimisen kuitenkin taas alusta, eli bensansyötöstä. Avasin ja putsasin kaasarin, vaihdoin tiivisteet jne. Accelerator valve oli asennettu väärinpäin, se sitten ilmeisesti aiheutti tuon kuolleen kohdan alakierrosten bensansaannissa, kun kalvo ei väärinpäin asennettuna ilmeisesti liiku ollenkaan kun se siinä keskellä oleva nasta on väärällä puolella.

Nyt kone myös pysyy nätisti käynnissä asiallisen pienellä tyhjäkäynnillä ja P/D asennossa myös paikallaan seisoessa. Kaasarissa lienee ollut jotain paskaa jossain koloissa, tai tiivisteet rikki (alipainevuoto?). PCV valve ventiilikopan päältä kai täytyy myös vaihtaa jossain välissä, oli nimittäin se kaasarin ja kannen välisen sovitinkappaleen, johon letku tulee venttiilikopalta, kanavat oli ihan täynnä karstaa, tuuppaisiko liikaa öljysumua suoraan imusarjalle? Eikö sen venttiilin pitäisi estää ölyn meno imusarjalle?