Sivu 2/2

Lähetetty: 05 Joulu 2004, 23:13
Kirjoittaja MONTTU
Aivan ylimakee rakenne. Tosin älyttömästi rautaa, tosin lehtijouset poistettuna varmaankin kevyempi kuin alkuperäinen. Wattin linkki tehty jotakuinkin niin kuin ajattelin. Pakarit saisi nykyään kuulemma laitaa kuskin puolen takapyörän edestä pihalle. Ei tulisi tilaongelmia. Mutta takapiiput jotenkin kuuluvat asiaan...

Lähetetty: 10 Joulu 2004, 23:37
Kirjoittaja MONTTU
On kaksi tapaa lähestyä tätä meidän harrastusta:
- Alkuperäisen säilyttäminen:
Jos tämä on tavoite niin asiahan on melko selvä. Mennään alkuperäistä kunnioittaen ja vaalien. Nostan hattua kaikille jotka tämän tien valitsevat.

- Alkuperäisen parantaminen:
Pöllökin tajuaa että Mustangi täytti vuosia. Tässä ajassa maailma ja ajopelit ovat muuttuneet niin paljon että 1.6 litrainen perheauto pöllyttää ratakierroksella alkupräisen Mustangin pahasti.
Minä valitsin Mustangin aluksi pelkästään faktojen perusteella; kevyt auto/mörkömoottori. Sittemmin lempi on alkanut leiskua vähän lämpimämminkin. En tunne häpeää siitä että "raiskaan" auton muuttamalla sitä raskaasti. Minun ajonautintoni on kuitekin se pointti koko rakentamiselle. Mikään ei ole pyhää eikä liian vaikeata kun tehdään sitä omaa autoa.

Hyvin muotoiltu

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 01:42
Kirjoittaja ROKI
Tuossa on kyllä itua pakko myöntää :!:

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 20:13
Kirjoittaja Homer65
Täytyypä sano,että se on juuri näin. :shock: :P :P Omaansa kun rakentaa (lue virittelee) voi tehdä mitä haluaa. :roll: Iso JEES!!!

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 21:02
Kirjoittaja Fastback
MONTTU kirjoitti:On kaksi tapaa lähestyä tätä meidän harrastusta:
- Alkuperäisen säilyttäminen:
Jos tämä on tavoite niin asiahan on melko selvä. Mennään alkuperäistä kunnioittaen ja vaalien. Nostan hattua kaikille jotka tämän tien valitsevat.

- Alkuperäisen parantaminen:
Pöllökin tajuaa että Mustangi täytti vuosia. Tässä ajassa maailma ja ajopelit ovat muuttuneet niin paljon että 1.6 litrainen perheauto pöllyttää ratakierroksella alkupräisen Mustangin pahasti.
Minä valitsin Mustangin aluksi pelkästään faktojen perusteella; kevyt auto/mörkömoottori. Sittemmin lempi on alkanut leiskua vähän lämpimämminkin. En tunne häpeää siitä että "raiskaan" auton muuttamalla sitä raskaasti. Minun ajonautintoni on kuitekin se pointti koko rakentamiselle. Mikään ei ole pyhää eikä liian vaikeata kun tehdään sitä omaa autoa.
Juurikin näin. Jotain GT-500 Shelbyä varmasti harva alkaa kustomoimaan kovasti, mutta massatuotantona olleet Fastbackit, ht:t, machit jne ovat melko tylsiä vekottimia ilman pientä perus hot roddausta. Ennenkuin RaunoH pääsee sanomaan mitään sarjatuotannosta, niin kyllä shelby americanin GT-500 on massatuotanto vehje Shelby Europoihin nähden :wink: , mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Meikäläisenkin viimeinen hankintaa ei voi enää sanoa mr-kuntoiseksi, muutoksia tulee läpi voimalinjan ja muitakin jippoja pienempiä ja suurempia. Muutoksia on jonkinverran, mutta jätin vielä mahdollisuuden entisöinnille, jos vaikka kaapista löytyy joskus pussihousut :shock: Mitään ei ole "pilattu" lopullisesti. Toisaalta autoa ei IKINÄ entisöidä, joten samahan tuo vaikka hitsaisi kaaret samantein. Tulisi jäykkyyttä potenssiin kolme ja eikä se turvallisuuskaan varmasti huonontuisi. Putkikeulakaan ei olisi huonompi jos joskus haluaa pikkulohkon :wink: