Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Piuha on about vaal.punainen, ainakin se tulee ekana mieleen jos aattelee miltä se on alunperin näyttäny. Kangasta ei ole päällä. Etuvastus konehuoneessa näyttää jälkiasennetulta. Akun jännite on normaali päälle 12V ja lataa ehkä jopa vähän liikaa yli 14V. Kuten aiemmin kirjoitin, niin sisältä tulee konehuoneeseen virrat päällä 6,8V joka myös jakajalle ja esivastukselta puolalle n.3,8V. Käynnissä voltit heittelee 0,..V - 5,..V ja esivastuksella ei ole enää silloin vaikutusta. Eli saiskohan tällöin maita jostain, esim. kojelaudan alta. Savua en kyllä havaitse nousevan, onneksi.
Juu mittasin miinusnavasta, ja plussan tulevasta piuhasta ennen ja jälkeen etuvastuksen ja puolan plussalta.
Eipä siinä muuta, kuin tutkimaan piuhojen reittejä. Täytyy melkein kirjata ja piirtää muistiin mikä piuha mihinkin menee ja paljonko kulkee voltteja, kun tuo muisti hyvä mutta lyhyt. Aiemmin olen jo huomannu et joku johto on joskus käynyt lämpöisenä kojelaudan takana. Syystä ei tietoa, vaikka tutkin asiaa auto käynnissä, seis, valot päällä, ilman valoja. En enää muista mihin johto meni.
Olikohan muuten jossain kytkentä kaavioita piuhojen värikoodeineen? Tietysti aika helppoa pois-sulkea esim. lämppärin puhallin, virtalukko, valokatkaisin jne.
Juu mittasin miinusnavasta, ja plussan tulevasta piuhasta ennen ja jälkeen etuvastuksen ja puolan plussalta.
Eipä siinä muuta, kuin tutkimaan piuhojen reittejä. Täytyy melkein kirjata ja piirtää muistiin mikä piuha mihinkin menee ja paljonko kulkee voltteja, kun tuo muisti hyvä mutta lyhyt. Aiemmin olen jo huomannu et joku johto on joskus käynyt lämpöisenä kojelaudan takana. Syystä ei tietoa, vaikka tutkin asiaa auto käynnissä, seis, valot päällä, ilman valoja. En enää muista mihin johto meni.
Olikohan muuten jossain kytkentä kaavioita piuhojen värikoodeineen? Tietysti aika helppoa pois-sulkea esim. lämppärin puhallin, virtalukko, valokatkaisin jne.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
http://www.themustangshop.com/resources.cfm
tuolta löytyy kaaviot 69 musseen....sen mukaan pink johto virtalukolta menee liittimeen ja konehuoneen puolella punaviher kaapeli jatkaa matkaa suoraan puolan plussaan.Mä luulen että sulla on ylimmääräinen etuvastus siellä konehuoneessa.Virtalukoltahan lähtee se pink johto ja siinähän on liitin millä se on liitetty virtalukkoon.Jos otat sen jatkoksen auki ja mittaat mitä virtalukolta tulee virtaa....Jos ei tule akkujännitettä niin virtalukonpohja pitää vaihtaa...jos tulee 12v niin johto takas ja seuraavaksi konehuoneen puolelta punaviher piuha irti sieltä etuvastukselta ja mittari siihen päähän ja virrat päälle ja katsoo kuinka paljon jännite on laskenut siitä mitä virtalukolta tuli....
tuolta löytyy kaaviot 69 musseen....sen mukaan pink johto virtalukolta menee liittimeen ja konehuoneen puolella punaviher kaapeli jatkaa matkaa suoraan puolan plussaan.Mä luulen että sulla on ylimmääräinen etuvastus siellä konehuoneessa.Virtalukoltahan lähtee se pink johto ja siinähän on liitin millä se on liitetty virtalukkoon.Jos otat sen jatkoksen auki ja mittaat mitä virtalukolta tulee virtaa....Jos ei tule akkujännitettä niin virtalukonpohja pitää vaihtaa...jos tulee 12v niin johto takas ja seuraavaksi konehuoneen puolelta punaviher piuha irti sieltä etuvastukselta ja mittari siihen päähän ja virrat päälle ja katsoo kuinka paljon jännite on laskenut siitä mitä virtalukolta tuli....
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Kiitti kaavioista! Ja olit oikeassa, kyllä se pinkki virtalukolta lähtee. Siitä oli myös ryöstetty virtaa johonkin. Täytyy tutkia minne ja miksi. Otin ryöstön pois eli nyt lähtee virtaa vain sytylle. Pinkki tekee n.30cm lenkin johtosarjassa ja siellä on myös se kangas sukka. Voltit on pienemmät sukan jälkeen ja johto myös lämpiää mikä varmaan normaalia eli vastus lämpenee. Samoin tekee esivastus konehuoneessa eli lämpenee.
Kokeilin myös käyntiin niin jes kävi kaikilla! Mutta vain noin 7 sekuntia, jonka jälkeen taas vajaalla.
Voltit näytti samoja kuin aiemminkin sillä erotuksella, että käynnissä ennen kangas-sukkaa voltit vaihteli välillä 0,..V - 11,..V! Miten se noin heittelee! Pelkät virrat päällä ennen sukkaa tuli akun jännite ja jälkeen n.8,9V,
Ja virtalukko taitaa olla joku yleismalli. Ja jotain johtoja jatkettu jollain muulla värillä, yleensä mustalla.
En osaa sanoa tarviiko sitä etuvastusta konehuoneessa kun ei tiedä paljonko tulee voltteja käydessä.
Puola muuten on vanha accelin keltainen, kaippa se ehjä on.
Kokeilin myös käyntiin niin jes kävi kaikilla! Mutta vain noin 7 sekuntia, jonka jälkeen taas vajaalla.

Ja virtalukko taitaa olla joku yleismalli. Ja jotain johtoja jatkettu jollain muulla värillä, yleensä mustalla.
En osaa sanoa tarviiko sitä etuvastusta konehuoneessa kun ei tiedä paljonko tulee voltteja käydessä.
Puola muuten on vanha accelin keltainen, kaippa se ehjä on.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Vaikuttais että olis joku huono kytkentä tai piuha melkein poikki kun noin pätkii.Virtalukollehan tulee jännite johonkin kohtaan(Olisko perässä keskällä sellainen paikka mihin +12 tulee).Tästä kun mittaa auton käydessä niin näkee että katkooko virtalukko jännitettä.Jos katkoo samallaila niin seuraa virtalukon perästä lähtevää johtoa ja mittailee aina sellaisista kohdista missä kuparia tai metallia näkyvissä että saa paikallistettua missä on kohta mikä katkoo.Niin ja mittaus auton käydessä koska katkoi vain silloin?...
Eikös sulla ollu se kärjettömän + piuha siinä vastusjohdon päässä mikä tulee virtalukolta?Jännite kärjettömälle tartteisi ryöstää virtalukon ja pink kaapelin välistä.Ja sitten minä ottaisin konehuoneen etuvastuksen pois ja laittaisin sen punaviher piuhan suoraan puolan plussaan niin miten sähkökaavioissakin on.Vähän siinä pitää vetää uuttaa piuhaa että saa kärjettömälle otettua jännitteen oikeasta paikasta...
Eikös sulla ollu se kärjettömän + piuha siinä vastusjohdon päässä mikä tulee virtalukolta?Jännite kärjettömälle tartteisi ryöstää virtalukon ja pink kaapelin välistä.Ja sitten minä ottaisin konehuoneen etuvastuksen pois ja laittaisin sen punaviher piuhan suoraan puolan plussaan niin miten sähkökaavioissakin on.Vähän siinä pitää vetää uuttaa piuhaa että saa kärjettömälle otettua jännitteen oikeasta paikasta...
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
kirjoitit aiemmin että kone huoneeseen tuli 6.8v, nyttenhän sinne pitäisi tulla se 8.9v mikä oli pink johdon jälkeen jollei tule niin liittimessä konehuoneen puolelle on huonot kontaktit...ekaks varmaan selvitellä mistä se katkoo ja sen jälkeen se ylimääräinen vastus pois niin alkaa bensa palaa..
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Niin ja savun hälvettyä kytkemme uudelleen 

- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Joo. Ja kun savut lähtee niin vehje ei enää toimi. Savuilla kun ne toimii
. Samoin kuin puu pysyy pystyssä sahanpuruilla ne kun ottaa pois niin puuhan kaatuu
.
Ja takaisin asiaan. Täytyy kattoo kerkeekö vielä tänään rassaamaan, tuskin. Mutta kirjoitusta tulee kun asia edistyy.


Ja takaisin asiaan. Täytyy kattoo kerkeekö vielä tänään rassaamaan, tuskin. Mutta kirjoitusta tulee kun asia edistyy.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Säiden, töiden ja muiden asioiden salliessa on sen verran kerenny tutkimaan, että ainakaan laturissa, säätimessä(ostin uuden) eikä puolassa ole vikaa. Seuraavaksi pari akkua testiin et onko ehjät ja piuhojen tutkiminen jatkuu. Kiva kun siellä on tehty omia jatkoksia ja piuhoja mitkä on teippausten sisällä
. Saa nähdä revinkö koko johtosarjan piuha kerrallaan erilleen et näkee mikä mihinkin menee
.


Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Jos haluat että jakajalle tulee varmasti täydet voltit niin tee näin. Laita 30a rele jonekkin konetilaan tietenkin lähelle mottoria! ota siihen ojaus virta siitä johdosta joka anta sytytysvirran virtalukolta jakajalla sen laitat 86 napaan ja 85 napamaihin, sitten 2,5neliön piuhalla akulta syöttö releen 30 napaan 25a sulake väliin, ja 87 navalta suoraan puolalle tarvittaessa etuvastus tietenkin. Jos tämän jälkeen ei pelitä niin joutaa kuusankosken puristmeen moinen kattila.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aktiivi
- Viestit: 42
- Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
- Auto: mustang -68ht
mustang -66ht - Paikkakunta: Iisalmi
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Juuri näin minä tein ja toimii loistavastiROKI kirjoitti:Jos haluat että jakajalle tulee varmasti täydet voltit niin tee näin. Laita 30a rele jonekkin konetilaan tietenkin lähelle mottoria! ota siihen ojaus virta siitä johdosta joka anta sytytysvirran virtalukolta jakajalla sen laitat 86 napaan ja 85 napamaihin, sitten 2,5neliön piuhalla akulta syöttö releen 30 napaan 25a sulake väliin, ja 87 navalta suoraan puolalle tarvittaessa etuvastus tietenkin. Jos tämän jälkeen ei pelitä niin joutaa kuusankosken puristmeen moinen kattila.

mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Joo, alkaa mieli kallistua tuolle rele kytkennälle. Toinen vaihtoehto on et ostan veljeltä Cranen hi6:n. Alkaa ymmärrys loppua tuon sytkän kanssa. Tutkin taas noita johtoja ja periaatteessa vian on oltava läpiviennin ja virtalukon välissä. Siinä välillä se haarautuu muutamaan paikkaan. Ei ollut vaikutusta kun otin valojen liittimen ja vasemman puolen ovikatkaisijan piuhat irti. Tutkiminen jatkuu huomenna. Voikohan rikkinäinen pertronix aiheuttaa tuota volttien heittelyä?
Onnistuukohan se relehommakaan tai crane jos ne voltit heittelee 0 - 13v?
Läpivienniltä lähtee:
1.Musta-oranssi valokatkaisijalle
2.Keltainen virtalukolle
3.Musta-keltainen sulakerasialle, josta Keltainen lämppärille, ja Vihreä-keltainen vasemman puolen ovikatkaisijalle.
Eli testaamatta lämppärille menevä. Jos ei vikaa löydy niin onkohan pertronix pimahtanu?
Onnistuukohan se relehommakaan tai crane jos ne voltit heittelee 0 - 13v?

Läpivienniltä lähtee:
1.Musta-oranssi valokatkaisijalle
2.Keltainen virtalukolle
3.Musta-keltainen sulakerasialle, josta Keltainen lämppärille, ja Vihreä-keltainen vasemman puolen ovikatkaisijalle.
Eli testaamatta lämppärille menevä. Jos ei vikaa löydy niin onkohan pertronix pimahtanu?
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Tein taas testin. Otin lämppärin sulakkeen irti ja käyntiin, ei vaikutusta. Vaihdoin kärjet takaisin, sama juttu ei vaikutusta eli tuon perusteella pertroniks on ehjä.
Mikähän piru siellä oikein katkoo
.
Yks vaihtoehto on sit laittaa releillä manuaaliseksi koko sytytys virrat. Vaikka mallia piltema tyyning. Katkaisija ja startti nappi.
.
Täytyy kohta jatkaa tutkimuksia.


Yks vaihtoehto on sit laittaa releillä manuaaliseksi koko sytytys virrat. Vaikka mallia piltema tyyning. Katkaisija ja startti nappi.

Täytyy kohta jatkaa tutkimuksia.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Sytytyspuolan jännite + navassa (1964½)
Ongelmiin löytyi ratkaisu. Kiitokset Samille kun pääsit kaveriksi ja tietotaidosta myös. Samalla löytyi muutama parannusta ja tutkikintaa vaativa kohde.
Jännitteen heittelyn syyksi paljastui halpis mittari. Samin paremmalla mittarilla näytti tasaista jännitettä. Eli nyt tulee voltteja niin kuin pitääkin oikeisiin paikkoihin. Kytkennät oli ihan oikein. Mahtaakohan Bilteman yleismittari jossa on kierroslukumittaus ja lämpömittaus (59€) olla hintansa väärti?
Taisi tarkistusta vaativien listalle jäädä jakajaan toinen jousi löysemmäksi, nostajien/tönäreiden pituus/keinuvipugeometrian tarkistus ja kaasarin säätö. Eiköhän sitten olla jo aika hyvällä mallilla.

Jännitteen heittelyn syyksi paljastui halpis mittari. Samin paremmalla mittarilla näytti tasaista jännitettä. Eli nyt tulee voltteja niin kuin pitääkin oikeisiin paikkoihin. Kytkennät oli ihan oikein. Mahtaakohan Bilteman yleismittari jossa on kierroslukumittaus ja lämpömittaus (59€) olla hintansa väärti?
Taisi tarkistusta vaativien listalle jäädä jakajaan toinen jousi löysemmäksi, nostajien/tönäreiden pituus/keinuvipugeometrian tarkistus ja kaasarin säätö. Eiköhän sitten olla jo aika hyvällä mallilla.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20