Sivu 2/2

Lähetetty: 17 Marras 2004, 08:43
Kirjoittaja Tapsa
Molemmissa pumpputyypeissä omat heikot puolensa käytetäänkö
vakio vai isompaa polttoainelinjaa
Mekaaninen mielestäni piristettyyn moottoriin pitkään käyttöperiodiin
vaikka rallipumppu regulaattorilla+mittarilla niin voi optimoida
bensanpaineen pitkässäkin vedossa
tai vakiopataan vakiopumppu riittävä
ainoat kuluvat osat käyttövarsi-epäkeskopyörä ja kalvo
siksi se on vähien osien takia luotettavampi miinuksena se rasittaa
jakoketjua kun ottaa voimansa nokasta
Sähköinen pumppu taas on muunneltavissa asennuspaikkaan mihin
tahansa minkätyyppinen pumppu on kyseessä imevä-työntävä
Rallimallit sopii viritettyyn moottoriin millä ei ajeta pitkiä
matkoja ja myös vaatii regulaattorin+ mittarin jotta saat sen oikeisiin
bensapaineisiin sähköt pitää olla asianmukaisesti tehty niin ei tule
syöttö häiriöitä kesken ajon
Plussana polttoainelinjan voi käyttää tyhjäksi ilman että tankkia
kokonaan tyhjäisi
tai jos sattuu menovesi loppumaan kesken ajon
ja odotella kuuman koneen kanssa virtapäällä
bensalinjojen täyttymistä
ennen käynnistystä
Luotettavuus ei ole mekaanisen veroinen ja siinä on enemmän
vika herkkiä osia ja sen sijainti voi olla auton alla tankin vieressä tms
Mitsubaa en laittaisi kuin vakiokoneeseen on sen verran pieni linja
Malloryn pumppu tuntuu olevan piristetyyn koneeseen hyvä valinta
Jimmy Cartterikin on budjetti pumppuna ok
Sähköpumppuja löytyy joka lähtöön jos lompakko ei kurista
ja olet varaunut silloin tällöin huoltamaankin sitä yllättävissäkin tilanteissa
ja suurtehopumput vaativat paluu linjankin vielä
Mekaanisen pumpun kanssa pääsee helpommalla vaikka sekin voi hajota
joskus yllättäen
eli valinnan varaa on Eli minkälaiseen comboon
olet pumppua suunnitellut-