Sivu 2/2

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 22:29
Kirjoittaja Kaizu_k
ac5 kirjoitti:Onko kone rempan jälkeen koskaan toiminnut ok,vai ilmenikö heti muutosten jälkeen?.Itsellä on 0-painoinen setti ja tasapainotuksessa huomattiin,että omat pääty rojut ei käy..
no en tiiä siint ku edellinen omistaja oli ostanu ni yks mäntä halki.
siks stroukkas koneen, mut sen jälkee on koko ajan jyristäny ku aluks luuli edellinen omistaja et uretaani kumit konees tekee sen jyrinän mut vaihoin alkuperäsiin.
stang-95 kirjoitti:Otappa dampperi irti, siis oikeesti irti, pois. ettei olisi ulkokehä pyörähtänyt.
omassa -95:ssa samat tärinät, dampperi paikallaan katsoen hyvässä kunnossa, otimpa irti, sitten vasta huomasi, pyörähtänyt 25 ast.
uusi paikalleen, jumatsuik kun on kiva ajaa. ei tärise.
tuota vois kokeilla viel enneku alan purkaa alakertaa.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 12 Kesä 2009, 12:21
Kirjoittaja Handyy
Kaizu_k kirjoitti:voiks olla damperil niin paljon vaikutus et hampaat tippuu ku kierrokset nousee 1500rpm?
Mulla oli väärä painotus, ja kyllä hampaat mukavasti tipahtelivat heti kun alkoi kierroksia vähänkään nostamaan. Näkyi aika hyvin auton alta katsoessa, että laatikko alkoi tärisemään hirveää kyytiä. Tosin tämä kokoonpano 302+C6.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 17:04
Kirjoittaja Kaizu_k
stang-95 kirjoitti:Otappa dampperi irti, siis oikeesti irti, pois. ettei olisi ulkokehä pyörähtänyt.
omassa -95:ssa samat tärinät, dampperi paikallaan katsoen hyvässä kunnossa, otimpa irti, sitten vasta huomasi, pyörähtänyt 25 ast.
uusi paikalleen, jumatsuik kun on kiva ajaa. ei tärise.
mistä sen näkee et onko pyörähtäny?
ei kyl näytä pyörähtäneena.
dampperis kirjotuksia: 28 tai 29 mut 2 jotain ja sit fordin logo ja sit 112216 ja sit ulkokehäl h6 a1c ja sit ajotus lukemat sen peräs e4te-a3a.
painotus on ku kiila on ylös päin ni paino on oikeelle alas koneeseen päin katottuna?
tuossa muuten saman mallinen damper ku miul on kiinni:
http://parts.factoryfive.com/Ford/pictu ... damper.jpg

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 20:50
Kirjoittaja GT-350
Kaizu_k kirjoitti:mistä sen näkee et onko pyörähtäny?
Helpoin testata autossa kiinni, ellei ole vieressä samanlaista osaa joka 100-varmasti pyörähtämätön.

1. 1-pytyn tulpanreikään stoppari, esim. vanhasta tulpasta ja pultista/mutterista tehty tai tähän tarkoitukseen oleva esim. Comp Camsin työkalu. Oltava sen verran ylettävä, että osuu mäntään jonkin verran jälkeen ja ennen yläkuolokohtaa. Selviää helposti kokeilemalla.
2. Dampperin kehälle maalarinteippi suunnilleen 0-kohdasta molempiin suuntiin, riittävästi
3. Pyöritä moottoria kampiakselin päästä vastapäivään ja hellästi stoppariin asti. Merkitse teippiin merkki juuri ajoituspointterin kohdalle
4. Pyöritä myötäpäivään moottoria ja hellästi taas stopparia vasten. Merkitse teippiin taas merkki
5. 1-pytyn yläkuolokohta on tasan merkittyjen kohtien välissä. Jos ei satu olemaan siinä kohtaa dampperin 0-merkki, on dampperi pyörähtänyt.

Fordin E4-dampperi on 50oz, 1984 nääs...siinä kohtaa oli jo monta vuotta tehty 50-unssisia.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 14:37
Kirjoittaja Kaizu_k
nonii nyt on alakerta auki ja en löytäny oz merkintää mistään.
tälläsii kirjain numeroita löysin.
stanssattu: 9-302-3400-5-ooR ja alapuolel 06L0117
ja sit koho kirjaimilla scat ja 461019
pitää se vauhtipyörä kattoo.
mis yleensä on tai sanooko kellekkään noi mitn?

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 23:02
Kirjoittaja GT-350
9 = Series 9000 valuakseli (Scat)
302 = tarkoitettu 302-pohjaiseen lohkoon
3400 = iskun pituus, 3.400" eli 347 stroukkeri
loput ei niin selvää...

Todennäköisesti kuva kampiakselista kertoisi meille, onko 28oz vai 50oz.

Yksi paikka kysyä se suoraan: Cranktech@ScatEnterprises.com, eiköhän noista koodeista siellä tiedetä kumpi painotus on.

Mun veikkaus niinkuin monen muunkin on että tuo on 28oz kampi, ja dampperi ja vp ovat auton orggista 50oz. Lisäksi vaikka olisivat samaa painotusta ja jos on jätetty tasapainottamatta niin tod. näk. täristää.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 23:38
Kirjoittaja munmummu69
Kaizu_k kirjoitti:9-302-3400-5-ooR ja alapuolel 06L0117
ja sit koho kirjaimilla scat ja 461019
GT-350 kirjoitti:9 = Series 9000 valuakseli (Scat)
302 = tarkoitettu 302-pohjaiseen lohkoon
5400 = iskun pituus, 5.400" eli 347 stroukkeri
Samaa mieltä iskusta, mutta 3400 varmaan riittää (useimmalle meistä). :devil-grin: Tuo 5400 olis veivin pituus.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 08:44
Kirjoittaja GT-350
munmummu69 kirjoitti:
Kaizu_k kirjoitti:9-302-3400-5-ooR ja alapuolel 06L0117
ja sit koho kirjaimilla scat ja 461019
GT-350 kirjoitti:9 = Series 9000 valuakseli (Scat)
302 = tarkoitettu 302-pohjaiseen lohkoon
5400 = iskun pituus, 5.400" eli 347 stroukkeri
Samaa mieltä iskusta, mutta 3400 varmaan riittää (useimmalle meistä). :devil-grin: Tuo 5400 olis veivin pituus.
Ou jeah, kirotus/ajatusvihre. Korjaan tuohon ylös.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 13:26
Kirjoittaja Kaizu_k
kiitos. yritän laittaa kuvan viel ku otan irti koko akselin ja vauhtipyörän.
ja pitää varmaan laittaa painotukseen ku ei niitä oo käytetty ja sit varmaan selvii et mikä siin on vituillaan.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 18:34
Kirjoittaja Arto65FB
Kaizu_k kirjoitti:nonii nyt on alakerta auki ja en löytäny oz merkintää mistään.
tälläsii kirjain numeroita löysin.
stanssattu: 9-302-3400-5-ooR
Vai olisiko 9-302-3400-5400R? Mulla on sellainen ja se on kyllä 28oz puntissa.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 25 Kesä 2009, 19:43
Kirjoittaja Kaizu_k
Arto65FB kirjoitti:
Kaizu_k kirjoitti:nonii nyt on alakerta auki ja en löytäny oz merkintää mistään.
tälläsii kirjain numeroita löysin.
stanssattu: 9-302-3400-5-ooR
Vai olisiko 9-302-3400-5400R? Mulla on sellainen ja se on kyllä 28oz puntissa.
kyllä siin on toi 5400R loppu eli kampi akseli on 28oz perkele...
eli pitää ostaa uus vauhtipyörä ja dampperi, ei oikein onnistu muuten toi tasapainotus.
mitä mieltä tarviiko tasapainottaa viel ku ostaa uudet osat?
ja onnistuuko painotus jos kampi on toi 28oz?

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 02 Heinä 2009, 22:18
Kirjoittaja Kaizu_k
lähetin tasapainotukseen kampuran ja damperin ja vauhtipyörän...
oli kuulemma vähän heittoo ku meinas lähtee penkist irti. :lol:
no se oli nyt tiedossa et 28oz kampura ja 50oz vastapainot ni voi vähän vatkata... :oops:

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 11 Huhti 2010, 15:08
Kirjoittaja Kaizu_k
Kiitos kaikille...
nyt on tasapainotettu ja ei jyristä enää...
oli 489g heittoo kampuras eli väärä kampura dumberii ja vauhtipyoraa nähen...
seuraava ongelma: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=8411