Jatkovastaus: 7/21, käy justiin vakiorengastuksella (tai vastaava korkeus) 3,73 välitykselleMouTine kirjoitti:Itse tein muutama viikko sitten havainnon Hml motarilla... Matkanopeus asetettu crusella 150 (GPS) ja kierrokset vitosella 2750 (OBD-II luettuna) ja 265/35x18" rengastuksella.
Jatkokysymys... Mikä on korkein välitys johonka myydään mittarianturin ratas-sarjaa laatikkoon?
Jatkokysymyksen jatkokysymys... Mitä kaikkea pitää purkaa jotta setin saa asennettua laatikkoon? Muistikuva olisi että pitää koko häntä pultata auki.
Jatkovastauksen jatkovastaus:


T-45:n käyttäviä rattaita (7 ja 8-hampaiset) on aika niukasti enää saatavilla -> tulee hintoihinsa/kokemusta on. Kannattaa investoida ennemmin sähköiseen korjaimeen -> helpompi/kätevämpi asentaa ja saa näyttämän ohjelmoitua dippikytkimillä oikein.
No niin, tulihan se Fordismi sieltä, kiitti Tapsa.Tapsa kirjoitti:Thunderbirdin 8.8" :ssa on isommat poskilaakerit , kaverin murikassa ainakin kun
kaverin sierraan sitä asennettiin, välitys-(3.73) on kuitenkin sama kaikkiin.
jos vakio välkkä ,ainakin joissain cobrissa 2.76 tms niin 3.73 on tuntuva ero
100 km/t 1500 rpm / 2500 rpm
tiuhalla välkällä pääsee kyllä kovaakin tarvittaessa mutta motin pitää olla
kierroksia sietävä . itse päätyisin kompromissi välkkä 3.73
jos ajelee normi katunopeuksia ja vain silloin tällöin käy motariilla
onko autosi automaatti vai manuaali ?
tositiuhalla perällä ykkkösvaihde muuttuu vaan ryömintä vaihteeksi.

Ainakin '96 Cobrassa on vakiovälityksenä 3,27, lukee käyttöohjekirjalisäkkeessä.
Ykkönen on 4,30 perällä liikkeellelähtövaihde, mutta ei käyttökelvoton. Hämmentäjän unelmaa lähentelee.

275/40-17, en tosiaan muista kierroslukua 135 nopeudessa.Fastback kirjoitti:Sami, mikäs sun on rengasprofiili taka-akselilla niin pääsen tarkastamaan toleranssin laskuissani. Oman autoni kohdalla laskuni osui ~50 rpm päähän lasketun ja todellisuuden välillä - loppu siitä mittari/tulkintavirhettä...