Sivu 2/2
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 07 Kesä 2009, 17:14
Kirjoittaja harmi80
Jos et meinaa täysin matching numbers -autoa tehdä, niin suosittelen esim. EZ Wiringin universaalia johtosarjaa.
Itse tilasin ebaystä sellasen ja yhdessä illassa johtosarja oli liittimiä vaille valmis. Vähän joutuu askartelemaan, mutta varmasti helpommalla pääsee kuin uusimalla vanhan mukaan.
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 09 Kesä 2009, 22:56
Kirjoittaja MHui2
Kattelin tuossa illalla johtohässäkkää..
Taidan tehdä kokonaan uudet sähköt, vanhat on niin huonossa kunnossa ja
tuohon vanhaan johtoon ei edes juotostina tahdo tarttua. Mittariston johtosarjan
ehjäsin, oli katkottu piuhaa sieltä täältä. Mitä niillä merkkivaloilla.. on varmaan ameriikan kaveri tuumannu..
Aikaahan tuossa varmasti menee..
Valmiit sarjat on aika kovissa hinnoissa ja kuitenkin joutuu liittimiä sovittamaan
vanhasta sarjasta. Pitää nyt vielä penkoa nettiä, näkyy olevan monenlaista settiä myynnissä, GM:lle näkyy olevan enempi merkkikohtaisia sarjoja tarjolla.
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 10 Kesä 2009, 08:03
Kirjoittaja harmi80
Mulla tuli kuluineen maksamaan noin 160-180€, en tarkaan muista, mutta mielestäni halvalla sai. Jos lähtee ostamaan värikoodattuja johtoja, sulakeboksin, releboksin ja muuta nippeliä, niin äkkiä niillekin kertyy hintaa. Kannattaa tutustua tarjontaan.
Mulla on siis EZ wiringin mini -sarja, joka on pikkusulakkeilla ja olikohan 22 piirillä.
Saa sähköikkunat, ilmastoinnin, sähköantennin ja jopa cruisen

.
Mukana tuli asiansa ajavat ohjeet ja kytkärit fordin, gm ja moparin rattiputkelle, virtalukolle, valokytkimelle, latauspiirille ja sytkälle.
Painless myy kans sarjoja, mutta hinnat taitaa alkaa jostain $500 korvilta.
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 10 Kesä 2009, 08:30
Kirjoittaja musse67
Voin myös suositella tota EZ johtosarjaa. Tossa mun F100 pickupissa on sellanen ja on kyllä selkeä. Välttämättä ei tarvitse edes kytkentäkaaviota jos tarvii jotain tutkia, koska johdoissa lukee mikä piuha menee mihinkin. Ainoa miinus on, että alunperin sarja käyttää rattiputken liitin ja johtojen värit on GM:n vastaavat. Toki onnistuu muuttaa Mustangiin sopivaksi.
Omaan fastback-projektiin hommasin Summitin yleismallin johtosarjan ennen kun pikuppi tuli tontille. Jos vain aiemmin olisin EZ:n sarjaan päässyt tutustumaan, niin olisin hommannut sellasen fastbackiinkin.
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 14 Kesä 2009, 10:20
Kirjoittaja KTM
Minä taas laiton tuon Painlesin setin omaan ´68:iin. Oli tarkoitettu 1967-68 Mustangeille ja erittäin asiallinen sarja. Mukana on selkeä asennusohje kuvien kera ja johdot ovat värikoodattuja + jokaisessa johdossa lukee mihin se on menossa selkeästi ja vielä numerosarja mistä voi tarkistaa asennusohjeesta. Värikoodit ovat yhteneväiset Fordin alkuperäisten koodien kanssa.
Paras ratkaisu kirjallisuudeksi on tehtaan oma Shop Manual. Hommasin ensin Chiltonin, mutta teos oli aivan höpö opus verrattuna Fordin omaan kirjaan.
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 14 Kesä 2009, 14:35
Kirjoittaja MHui2
Aikani tuumailtua tilasin tuon EZ 22 johdotuksen.
EZ22
Lähinnä sen takia, että johdot on värikoodattu ja saa releet sulakeboxin yhteyteen.
Tarvikekaupoista kun ei näytä löytyvän kuin muutamaa eri väriä johdoissa ja
moninapaliittimiä ei näytä oikein löytyvän.
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 19 Elo 2009, 19:11
Kirjoittaja MHui2
Laitetaanpa vähän päivitystä, jos joku vaikka näitä illankähmyssä lueksii.
Auto on aikalailla purettuna ja valmiina puhallukseen, kaikenlaista mielenkiintoista löytyi ameriikan joen jäljiltä.
Lattian etuosat on "korjattu" suoralla >2mm pellillä eri korkeudelle.
Runkojäykiste johon laatikon tukirauta kiinnittyy, näyttää jotenkin omituiselta, keskipiste vähän enemmän kuskinpuolella ja irti korista apukuskin puolelta.
Tässä taitaa olla hommia tiedossa, kunhan jostain löytää mittoja tai mallikuvia miten sen pitäisi olla.
Osien numeroita kovasti ihmetelty, korjatkaa jos olen väärässä..
Moottori:
6L4
0\C5AE-6015E
Moottorin kasauslaatta:
289 C 67 14
6-L 23-A
Eli motti on ilmeisesti alkuperäinen 289 2V
Perä:
Kasauslaatta:
WCZ-V1
79 6 LC 930
Valu
C60W
4025-A
1
etuosassa.
6K10 C60W
Vaikuttaisi olevan lukoton 8" perä, (28 spline,8" rear with 2.79 ratio, 1966 L C)
Tästä se homma etenee, nyt alkaa se hauska homma, tuntikaupalla hiomista ja hitsaamista..
Re: Uusi harrastaja, suurimmat karikot?
Lähetetty: 22 Marras 2010, 23:44
Kirjoittaja MHui2
Pientä päivitystä tähänkin topicciin
Hitaasti mutta varmasti projekti etenee. Tallin etäisyys (lähes 500 km) hidastaa hommaa kyllä aika mateluksi.
Mutta periksi ei anneta!
Nyt on auto purettu ja kesän aikana saatiin kori sooda- ja lasikuulapuhalluksella puhtaaksi.
Iso kiitos Haukiputaan suuntaan todella hyvästä palvelusta.
Vähän omat aikataulut meni pieleen, mutta vähän pääsin jo pohjaa hitsaamaan.
Hienoin fiilis olikin, kun sai laittaa uutta peltiä kiinni ja projekti näyttää jo etenevän silminnähden.
Tähän asti homma kun on ollut vain purkua ja näpertelyä.
Syksy tuli vastaan ja oli pakko laittaa epoksi pintaan suojaksi talvea vastaan, siitä sitten pääsee taas kesällä jatkamaan.
Toiveissa on saada kori ensi kesänä valmiiksi, sitten tekniikan kimppuun..
Homma ei etene ihan niin vauhdikkaasti kuin V8 lehdissä, mutta omaan tahtiin tehdään.
Onpahan toisenlainen projektikertomus kerrottavana.