Sivu 2/2

Lähetetty: 02 Maalis 2005, 18:07
Kirjoittaja ROKI
Vaaka kennossa anturin oikeapaikka on viileäpääty, puolivälin ja alavesiletkun välissä, paras paikka olisi heti puolivälin jälkeen omassa on 10cm alle puolivälin. Toimii moittettomasti, mutta pysty kennossa kapilaari anturi ylävesiletkun välistä sisään säädettävänä, tai alavesiletkuun10cm kennosta toimii varmasti. Olen tehnyt näitä useita eikä ole ongelmia, pitää vain osata valita anturi suhteessa termariin, hiukan kun fundeeraa niin kyllä löytyy oikea suhde. En muista mikä on omassa pelissä anturin arvot, pitää kattoa kun menen tallille.

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 20:58
Kirjoittaja Homer65
ROKI kirjoitti:Vaaka kennossa anturin oikeapaikka on viileäpääty, puolivälin ja alavesiletkun välissä, paras paikka olisi heti puolivälin jälkeen omassa on 10cm alle puolivälin. Toimii moittettomasti, mutta pysty kennossa kapilaari anturi ylävesiletkun välistä sisään säädettävänä, tai alavesiletkuun10cm kennosta toimii varmasti. Olen tehnyt näitä useita eikä ole ongelmia, pitää vain osata valita anturi suhteessa termariin, hiukan kun fundeeraa niin kyllä löytyy oikea suhde. En muista mikä on omassa pelissä anturin arvot, pitää kattoa kun menen tallille.
Sitä vaan rupesin miettimään, että mistä se anturi tietää :oops: onko kyseessä pysty- vai vaakakenno? Siis jos pystykennossa voi anturin laittaa, alavesiletkuun, 10cm kennosta, mutta vaakakennossa ei voikkaan :shock: :shock: . Onhan se mahdollista ettei mulle vaan aukee :oops: :oops: :oops: .

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 13:18
Kirjoittaja ROKI
Sorry homer jäi hiukan kesken se juttu, ei sillä ole mitään väliä missä asennossa anturi on, se vain on ero että vaakakennossa anturi on helppo laittaa siihen viileään päätyyn. Voi sen laittaa alaletkuunkin, pystykennossakin sen voi laittaa viileäänpäätyyn samallatapaa kuin vaakakennossa, on ehkä monellekkin harrastajalle helpompi laittaa ala letkuun. Tietysti jos on juotos vehkeet jotta voi juottaa kierre holkin kennon päätyyn, se on paras keino en ole varma saitko tolkkua tästäkään sepustuksesta.

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 21:27
Kirjoittaja Homer65
ROKI kirjoitti:Sorry homer jäi hiukan kesken se juttu, ei sillä ole mitään väliä missä asennossa anturi on, se vain on ero että vaakakennossa anturi on helppo laittaa siihen viileään päätyyn. Voi sen laittaa alaletkuunkin, pystykennossakin sen voi laittaa viileäänpäätyyn samallatapaa kuin vaakakennossa, on ehkä monellekkin harrastajalle helpompi laittaa ala letkuun. Tietysti jos on juotos vehkeet jotta voi juottaa kierre holkin kennon päätyyn, se on paras keino en ole varma saitko tolkkua tästäkään sepustuksesta.
JEES! Selkeentyhän se. Alumiiniseen se juottelu vaan ei oikein toimi. Siitä syystä alaletkuun aattelin. :?

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 22:25
Kirjoittaja ROKI
Kyllä onnistuu kun on oikeat juotteet, ja sellanen henkilö joka osaa alumiinin kaasulla juottaa minä kyllä osaan senkin homman, mut ei se auta kun olet tois puol Suomee. Tigilläkin se menis, kaasulla juottamalla on vain helpompi kysyppä jostain syylärikorjaamosta, jahka osaisivat alumiinin juottaa. Hommaat vain alumiinisen holkin jossa on oikea kierra anturille.

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 20:28
Kirjoittaja Homer65
Kyllä aattelin alavesiletkua enste kokeilla, on siihen roippeet jo hankittuna.

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 23:36
Kirjoittaja ROKI
Juu kyllä toimii ala letkussa, mut laita heti kennosta tulevan tötsän jälkeen sen verran letkua että saa just sen anturin holkin paikalleen, jos sulla on termari jotain 82 nin nesteen lämpö on noin 90 kun se tulee kennoon. Anturi sais olla käynnistys jotain 74 ja sammuminen jotain 82-87 sit ei ole lämpö ongelmia, menen huommena pajalle tarkastan omast mussesta anturin lämpöarvon. Pelittää nimitäin hyvin.

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 20:45
Kirjoittaja Homer65
ROKI kirjoitti:Juu kyllä toimii ala letkussa, mut laita heti kennosta tulevan tötsän jälkeen sen verran letkua että saa just sen anturin holkin paikalleen, jos sulla on termari jotain 82 nin nesteen lämpö on noin 90 kun se tulee kennoon. Anturi sais olla käynnistys jotain 74 ja sammuminen jotain 82-87 sit ei ole lämpö ongelmia, menen huommena pajalle tarkastan omast mussesta anturin lämpöarvon. Pelittää nimitäin hyvin.
Toihan kuulostaa jus mun suunnitelmalta, alavesiletkuun niin lähelle kennoa kun sen saa ja asteet on noilla main, ihan tarkkaan en muista. Tarkistan :shock: jossain välissä, kun muistan.

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 23:00
Kirjoittaja mercstang
Olisi tuossa flex-a-liten säädettävä termostaatti yhdessä 16" sähköflektin kans odottamassa kokeilua. Saa nähdä toimiiko?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 23:25
Kirjoittaja ROKI
mercstang kirjoitti:Olisi tuossa flex-a-liten säädettävä termostaatti yhdessä 16" sähköflektin kans odottamassa kokeilua. Saa nähdä toimiiko?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/el ... ories.html
Part# 31147
Ei reikien porailua, anturi tulee syylärin lähdön ja letkun välistä sisälle.
Näitähän on joka lähtöön tämä sääettävä juttu, oli jo 80 luvulla käytössä vähän muunneltuna yhden tutun corollasa, nitä on vai kehitetty aikas paljon noista ajoista. Tästä säädettvästä mainitsin tuolla aiemmisa turinoissa, jos se säätö termari pitää kutinsa se on hyvä viritys, mutta silti perinteinen anturi kennossa on paras ja varma toimisempi. Ei sillä etteikö tuoki toimisi se vain on sellanen viritys, mut tärkeintä on toiminta ja omistajan tyytyväisyys, jokainen tehköön niin kuin parahiksi näköö.

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 15:58
Kirjoittaja PeteP
Mine nyt oon miettiny josko laitan ollenkaan sähköropellia.. vanhoista romuista kun löyty taittuvilla siivillä varustettu rupelli, ois ainakin erittäin varmatoiminen! tarvin vaan ostaa sen 2" pitkän atapterijatkokappaleen..

Lähetetty: 28 Maalis 2005, 20:26
Kirjoittaja ROKI
Se on ainakin varmatoiminen, mut joudut myös laittamaan sen tunnelin syyläriin, muuten ei riitä jäähdytys teho siinäkään.

Flektin virtaus

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 06:26
Kirjoittaja veekoo
Mitenkas muuten on tuon propellin kanssa. Voiko se olla "liian iso"? Syylarin kanssahan voi kayda vanhanaikaisesti niin, etta laittaa liian nopeasti lapi virtaavan kennon, jolloin vesi ei ehdi jaahtya, vaan lammin vesi palaa moottoriin ja pata alkaa keittamaan. Tuli vaan mieleen, etta voiko tuulettimen kanssa kayda samoin.. Onko havaintoja?

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 16:48
Kirjoittaja ROKI
Kaikkihan on mahdollista, kun on kyse mekaanisesta laittesta kuten autosta, no jos sellanen ilmiö rupeis vaivaamaan niin sit kuristus rengas yläletkuun sillä saa virtausta tasattuun. Ja onha näitä konsteja pilvinpimein, musen oma syyläri riittää kyllä jäähdyttämään jos on tunneli ja propeli oikea, samoin termari viellä mielellään jokunen aste viileämpi mitä on suositus, tiedän monta virutettua mustia joissa on vakio kenno eikä ole lämpöongelmia. Nämä lämpöongelmat tulee yleensä omista epäonnistuneista valinnoista, ja tietämättömyydestä.