Sivu 2/2
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 27 Huhti 2009, 18:56
Kirjoittaja cossu2
No niin, olis romut paikoillaan. Eroa on enemmän kuin uskoinkaan. Vaihtaa heti ja nopeasti eikä luistele.
Nyt sen vasta huomaa kuinka läjä se vakioaski on
Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:21
Kirjoittaja Fastback
cossu2 kirjoitti:Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Höpö höpö, antaa vaan kierrosten nousta nopeampaa jos tallaat kaasun pohjaan.
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 08:11
Kirjoittaja cossu2
Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 08:56
Kirjoittaja Fastback
cossu2 kirjoitti:Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
no shit sherlock. Eikö tuo sen löysän limpun tarkoituskin ole. Se on hyvä kun vähän terävöittää vaihtoja, liikkeellelähtöön meininkiä ja autoon katu-uskottavuutta. Tuskinpa olisit tommoista laatikkoa ostanut jos tarkoitus olisi pitää auto tehdaskuntoisena. Äkkiä siihen tottuu, tuolla luulisi kumin ulvottamisen luonnistuvan vaivattomasti. Mitäs autolle on suunnitelmissa, koska vaihteisto kestää nyt rytkettä?
Ammoisina aikoina rallimiehet ajeli kadulla jopa 5500 prm stalleilla ja kun koneissa oli vääntöä tarpeeksi niin lähti selkeästi matalammilla jengoilla liikkeelle.
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 10:30
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:cossu2 kirjoitti:Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
no shit sherlock. Eikö tuo sen löysän limpun tarkoituskin ole. Se on hyvä kun vähän terävöittää vaihtoja, liikkeellelähtöön meininkiä ja autoon katu-uskottavuutta. Tuskinpa olisit tommoista laatikkoa ostanut jos tarkoitus olisi pitää auto tehdaskuntoisena. Äkkiä siihen tottuu, tuolla luulisi kumin ulvottamisen luonnistuvan vaivattomasti. Mitäs autolle on suunnitelmissa, koska vaihteisto kestää nyt rytkettä?
Ammoisina aikoina rallimiehet ajeli kadulla jopa 5500 prm stalleilla ja kun koneissa oli vääntöä tarpeeksi niin lähti selkeästi matalammilla jengoilla liikkeelle.
meinaatko etta joudetaan jo museoon

Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 12:36
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:cossu2 kirjoitti:Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Höpö höpö, antaa vaan kierrosten nousta nopeampaa jos tallaat kaasun pohjaan.
Tarkoittaako tuo rajuus "korkeita" kierroksia vai terävää vaihtoa (esim. 1 -> 2 niin, että lippalakki lentää takapenkille)?
Turbiini ei kai vaikuta vaihdon terävyyteen, vaan "kiinni" tartunta pyörintänopeuteen.
Laatikon venttiilikoneiston nopeus ja pantojen tartunta nopeus kai vaikuttaa lähinnä terävään vaihtohetkeen. Tämä kai muistuttaa hieman kovan laatikon osalta kytkimen käyttö tapaan, hitaasti kytkintä nostaen lähes huomaamaton vaihto ja on / off tyylillä terävä vaihto (sama onnistuu myös ilman kytkintä ts. raakana isompaa sisään).
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 17:34
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:meinaatko etta joudetaan jo museoon

Eikun automaatit joutaa museoon
Mexicon sanoin vaihdon tiukkuuteen vaikuttaa, vaihteiston aivot, pannat, kytkinpakat ja öljynpaine (linja-paine) - siinä ne suurimmat tekijät.
Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 18:27
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
Eikun automaatit joutaa museoon
.
Ainakin vanhat versiot, kyllä uudet automaatit on melko kivoja, toimii paremmin ku meikäpojan ajatus

Re: AODE päivitys
Lähetetty: 28 Huhti 2009, 19:22
Kirjoittaja cossu2
johan tuuppas viestiä.
Rajulla tarkoitin lähinnä sitä kun jengat nousee pienellä kaasullakin nopeasti, niin aski tuuppaa heti pienempiä pesään ja tahtoo nousta paineille eli nykivää ajoa kaupungissa ja ruuhkassa. Lisäksi ko turbiini ei jarruta sitten tippaakkaan, menee täysin pulkkana.