Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Mulla on hommattuna uudet tönärit jo joita suositteli nokan/nostajien valmistaja, pidetään peukkuja että ois passelit heti kerrasta pääsis paljo helpommalla
No voe hemmetti tuohan ois ollu. Ehin jo aiemmin ostaa semmosen joka vaatii kansien irrotuksen.
Omituisen näkönen tuo mutta varmaan toimiva.
Tuo lätkä laitetaan studiin kiinni ja koukut tulevat lätkän alle. Kun kaikki säädöt oli kohdillaan, niin aika helpolla sai jouset irti. Aika rempula on, mutta ajoi asiansa.
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 28 Helmi 2017, 08:44
Kirjoittaja Mexico65
Työntötankojen pituuden mittaamiseksi ei tarvitse vaihtaa löysempiä jousia.
Jos kuitenkin jostain syystä jouset pitää irrottaa / vaihtaa niin, ettei kansia tarvitse irrottaa. Hyvä työkalu on tuollainen:
Stud Mounted Valve Spring Compressor Tool
•Cylinder Head On
•Stud Mount
•For 3/8" & 7/16" Rocker Studs
Hinta huimat noin $45
HUOM.
Kun oikein toimii jousien irrotuksessa / vaihdossa / venttiilivarren tiivisteiden vaihdossa, ei tarvitse sylinteriin painetta eikä mitään myöskään tarvitse työntää tulpanreiästä sylinteriin, riittää kun mäntä on yläkuolokohdassa niin venttiili ei pääse tippumaan sylinteriin. Joo pitää olla huolellinen. Helppoa kun on oikeat työkalut.
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 28 Helmi 2017, 09:16
Kirjoittaja ak72
Hieno kampi tuo, mutta jos jousia ei irrota ja hydrauliset nostajat paikallaan niin miten rodien mitan saa otettua luotettavasti? Jos nostajat on täys öljyä silti ne antaa aavistuksen periksi vaikka konetta pyörittää käsin.
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 28 Helmi 2017, 09:51
Kirjoittaja Mexico65
Voi käyttää kovaa nostajaa(mitta sama kuin hydrauli nostimessa) tai tyhjää hydrauli nostajaa ja huomioi preloadin ja nostajan kasaan puristumisen tönärin mitassa.
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 28 Helmi 2017, 18:45
Kirjoittaja Arto65FB
Mä pöllin vaimon kylpytakin vyön ja tungin sen tulpanreiästä ja nostin männän ylös kun vaihdoin jouset. Sopivan kokoinen hylsy venttiililautasen päälle ja kunnon napautus vasaralla, niin lukot lähti.
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 26 Maalis 2017, 20:04
Kirjoittaja zeizei
Mul nyt konees 6.85 tönärit ja 7.15 menis aika keskel..guideplaten hommasin ja se pitää niit hieman suoremmas mut nois keinuvivuis on klappii :/ sivusuunnas.
Kuis paljon siihen pitäs kierrettä jäädämihi keinukiinnitetään? Voiko pultti mennä poikki kun nousee keinuvipu ylemmäs?
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 26 Maalis 2017, 20:20
Kirjoittaja 1223
Moro
Eikös sulla ole k-coden kannet? Miksi niissä tarvitaan guidet onko joku porannut orkkis reiät auki?
Juha
zeizei kirjoitti: ↑26 Maalis 2017, 20:04
Mul nyt konees 6.85 tönärit ja 7.15 menis aika keskel..guideplaten hommasin ja se pitää niit hieman suoremmas mut nois keinuvivuis on klappii :/ sivusuunnas.
Kuis paljon siihen pitäs kierrettä jäädämihi keinukiinnitetään? Voiko pultti mennä poikki kun nousee keinuvipu ylemmäs?
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 26 Maalis 2017, 20:55
Kirjoittaja zeizei
Juu on k-code kannet..kyl niis tönärin levyset reiät on...vähän on ehkä välyst ja liikkuu ylhääl sit enemmän...
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 13 Touko 2017, 18:28
Kirjoittaja ak72
Alkaa kohta olemaan motti kasassa. Tein tönärimittauksia vaikkakin vähän väärillä metodeilla mutta kuitenkin. Tönäri paikallaan ja keinu kirrattu sormilla niin että just tönäri pyörii. Hydr rullanostaja tyhjä öljystä ja pyörittäen mottia pari rundia käsin. Tulos kuvassa. Voisiko olettaa että oikea kohta "hakeutuu" kunhan öljynpaineet koneessa ekan kerran ja nostaja täyttyy öljystä?
Re: Pushrod Length
Lähetetty: 14 Touko 2017, 14:15
Kirjoittaja starsky
ak72 kirjoitti: ↑13 Touko 2017, 18:28
Voisiko olettaa että oikea kohta "hakeutuu" kunhan öljynpaineet koneessa ekan kerran ja nostaja täyttyy öljystä?
Hydraulinen nostaja antaa kyllä melkoisesti periksi ilman öljynpainetta ja tuohon kuvioon ei voi siinä mielessä luottaa. Sinähän mittailit työntötankojen pituudet esikasauksessa, joten eiköhän kosketuskohta ole ajon aikana ok.