Sivu 2/3

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 03:34
Kirjoittaja Antti66HT
Fastback kirjoitti:
foxi-82 kirjoitti:120km/h pääsee Fiestallakin...

Edit: Tuolta voi löytää jotain: http://www.460ford.com/
Jees, tuota 460ford.com parempaa 385-sarjan forumia on vaikea löytää. Siellä ei oleteta mitään, siellä kokemus puhuu.

Siis, eiks toi 460 forum ookkaan 351w stroker forum???? ;)

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 17:31
Kirjoittaja Fastback
Antti66HT kirjoitti:Siis, eiks toi 460 forum ookkaan 351w stroker forum???? ;)
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!! :D

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 18:04
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:Miksiköhän road-sportissa on suurin osa pikkulohkoja :shock:
Unohtui tuolta ensimmäisestä vastineesta poi'es tää taulukko Road Sportin säännöistä:

Luokka V8

Tilavuus / cid*) Paino / kg, minimi Vanteen normileveys (tuumaa) Renkaan maksimi normileveys (mm)
-338 asti............1150 .................... 7"......................................... 225 mm
339 - 380 ......... 1300 .................... 8"......................................... 245 mm
381- ................ 1450 ................... 10"........................................ 265 mm

Esimerkiksi Mexicon uusi moottori sijoittuu 1150 kg minimiin, eli aivan nappilaukaus.

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 21:47
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti: tulpista kyllä en malta olla kysymättä, että ruuvimeisselilläkö ja vasaralla niitä vaihdat???
Vaikka tulppia kunnon työkaluillakin vaihtaa mutta kun katteli erään kuusseiskan pellin alle niin ei olis kunnon työkaluillakaan ole mikään himohomma tehdä. Onhan se mukavaa että on ees vähän tilaa tehdä, mutta jos sä oot oikein innokas kaikkiin ahtaisiin metallisiin väleihin näppisi työntämään niin varmaan olis muutamia klubilaisia jotka varmaan antais tulppansa vaihtaa :lol:

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 12:58
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:Vaikka tulppia kunnon työkaluillakin vaihtaa mutta kun katteli erään kuusseiskan pellin alle niin ei olis kunnon työkaluillakaan ole mikään himohomma tehdä. Onhan se mukavaa että on ees vähän tilaa tehdä, mutta jos sä oot oikein innokas kaikkiin ahtaisiin metallisiin väleihin näppisi työntämään niin varmaan olis muutamia klubilaisia jotka varmaan antais tulppansa vaihtaa :lol:
Juu-u, ei ne tulpat kattelemalla ole ennenkään vaihtunut. Sitä kun alkaa tekemään muiden autoja niin se on kaikki omasta röttelöstä pois.

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 20:15
Kirjoittaja Tapsa
joo.. tulppajumppaa joka ukolle jolla on autot muuten niin valmiita ja aikaa muuhun.... jos kommentoi että tosiaan kuuma tsekkaus pikkukoppa jossa on
BB motti peltisarjoilla on vain piece of cace.. :wink:

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 02:00
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Siis, eiks toi 460 forum ookkaan 351w stroker forum???? ;)
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!! :D

mitenkään nyt en huonoina pidä noita 35ykkösiä ja niistä isonnettuja versioita, mut mun auton kulku tuskin semmosella paranis :nenu:

pakko vielä muokata kun mulla ei edes ole sitä 460 konetta :idea:

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 01 Touko 2008, 02:57
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:Saa sitä tarpeeksi käsiään ahtaisiin paikkoihin ja viisaiden insinöörien luomuksien kanssa tapella töissä ja miksi pitäisi tapella vapaa-aikanakin? Jos tykkää vaihdella tulppia puol päivää, niin so be it.
Minun täytyy Aku vielä ihmetellä argumenttiasi ahtaudesta. Katsohan kuvat ja sano näyttääkö tuo ahtaalta? Kuvassa on Fox-koppainen '84 Thunderbird 460 cid moottorilla. Tuolla on suorastaan ruhtinaallisesti tilaa tulppien vaihtoon jne - foxissa on vaan yllättävän leveä konehuone.

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 04 Touko 2008, 14:36
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Saa sitä tarpeeksi käsiään ahtaisiin paikkoihin ja viisaiden insinöörien luomuksien kanssa tapella töissä ja miksi pitäisi tapella vapaa-aikanakin? Jos tykkää vaihdella tulppia puol päivää, niin so be it.
Minun täytyy Aku vielä ihmetellä argumenttiasi ahtaudesta. Katsohan kuvat ja sano näyttääkö tuo ahtaalta? Kuvassa on Fox-koppainen '84 Thunderbird 460 cid moottorilla. Tuolla on suorastaan ruhtinaallisesti tilaa tulppien vaihtoon jne - foxissa on vaan yllättävän leveä konehuone.

Kuva
Kuva
Kuva


enemmän tuolla tilaa on kun minun autossa :shock:

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 04 Touko 2008, 15:18
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:enemmän tuolla tilaa on kun minun autossa :shock:
Juu, tuo on suorastaan laittoman leveä konehuone, ihan kateudesta vihertyy. Muuten tuon konehuoneen sähköt ovat aikas kamalaa jälkeä... apikoa siellä täällä isoissa piuhoissa ja risteilevät kuin hämähäkin seitit.

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 04 Touko 2008, 19:24
Kirjoittaja Homer65
Joop! Letkut ja liittimet siistejä ja eloksoituja. Sähköt on perinteiset = syvältä

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 10 Touko 2008, 12:00
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:enemmän tuolla tilaa on kun minun autossa :shock:
Juu, tuo on suorastaan laittoman leveä konehuone, ihan kateudesta vihertyy. Muuten tuon konehuoneen sähköt ovat aikas kamalaa jälkeä... apikoa siellä täällä isoissa piuhoissa ja risteile-vät kuin hämähäkin seitit.
Miten käy kun katsotaan lievästi piristeltyä isolohkoa altapäin, onko tila paljon vai vähän? Onko niin, että on jouduttu turvautumaan tri-Y sarjoihin tilanpuutteen vuoksi. Putkiston taka-akselin ylityskin on hoidettu tyylillä. Tämä on pelkkää asiaa. Arvaan ettei myöskään konehuoneessa ole kauheasti yli-määräistä tilaa, vaikka näin altapäin päätellen tulpanvaihto onnistuu helpommin kuin pikkulohkossa.
Kuva

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 10 Touko 2008, 16:42
Kirjoittaja paltant.ponitalli
juu ja jos ei muuten,ahista ni voi vaikka sovittaa 460 -71seen ranseron peltisarjoilla sattuu sattuu mahtuu mahtuu.eli jos on paikallekki saatu ni tilaa vielä on.

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 12 Touko 2008, 19:21
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:Miten käy kun katsotaan lievästi piristeltyä isolohkoa altapäin, onko tila paljon vai vähän? Onko niin, että on jouduttu turvautumaan tri-Y sarjoihin tilanpuutteen vuoksi. Putkiston taka-akselin ylityskin on hoidettu tyylillä. Tämä on pelkkää asiaa. Arvaan ettei myöskään konehuoneessa ole kauheasti yli-määräistä tilaa, vaikka näin altapäin päätellen tulpanvaihto onnistuu helpommin kuin pikkulohkossa.
Kuva
Kuvassa on Californialaisen Rick Stantonin '69 Talladega. Auto on rakennettu vintage '69 Nascar replicaksi käyttäen moderneja Nascar osia. Putkisto on peräti 2 1/2" primääreillä ja tehty tuohon muotoon sivu-ulostuloilla VAIN Nascar vaikutelman aikaan saamiseksi. Todella kauniit sarjat muuten. Auton moottori työnsi kuristavalla imusarjalla ja orginaaleilla porttaamattomilla C9AE Boss kansilla 742 hv 5800 rpm:llä 4,500" iskulla. Minulla on tosi lähellä sydäntä vintage nascar '63-'70 ja eritoten Fordit, olen ollut Stantonin kanssa lukuisia kertoja tekemisissä. Tosi mukava äijä ja minulla on kauhea kasa kuvia autosta. Laitan kuvat putkistosta irrallaan, on tosi taideteos - pääsen postaamaan kuvat vasta app. viikon päästä.

Re: Ford racing 514 kone fox musseen?

Lähetetty: 12 Kesä 2008, 07:19
Kirjoittaja Fastback
Ei ihan viikko riittänyt putkiston postaukseen... Tässä on kuva pelkästä putkistosta kuvan Mexicon ostoittamasta autosta.

Kuva
Sitten ite auto:
Kuva