Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Fastback kirjoitti:
tulpista kyllä en malta olla kysymättä, että ruuvimeisselilläkö ja vasaralla niitä vaihdat???
Vaikka tulppia kunnon työkaluillakin vaihtaa mutta kun katteli erään kuusseiskan pellin alle niin ei olis kunnon työkaluillakaan ole mikään himohomma tehdä. Onhan se mukavaa että on ees vähän tilaa tehdä, mutta jos sä oot oikein innokas kaikkiin ahtaisiin metallisiin väleihin näppisi työntämään niin varmaan olis muutamia klubilaisia jotka varmaan antais tulppansa vaihtaa
Aku_81 kirjoitti:Vaikka tulppia kunnon työkaluillakin vaihtaa mutta kun katteli erään kuusseiskan pellin alle niin ei olis kunnon työkaluillakaan ole mikään himohomma tehdä. Onhan se mukavaa että on ees vähän tilaa tehdä, mutta jos sä oot oikein innokas kaikkiin ahtaisiin metallisiin väleihin näppisi työntämään niin varmaan olis muutamia klubilaisia jotka varmaan antais tulppansa vaihtaa
Juu-u, ei ne tulpat kattelemalla ole ennenkään vaihtunut. Sitä kun alkaa tekemään muiden autoja niin se on kaikki omasta röttelöstä pois.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
joo.. tulppajumppaa joka ukolle jolla on autot muuten niin valmiita ja aikaa muuhun.... jos kommentoi että tosiaan kuuma tsekkaus pikkukoppa jossa on
BB motti peltisarjoilla on vain piece of cace..
Antti66HT kirjoitti:Siis, eiks toi 460 forum ookkaan 351w stroker forum????
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!!
mitenkään nyt en huonoina pidä noita 35ykkösiä ja niistä isonnettuja versioita, mut mun auton kulku tuskin semmosella paranis
pakko vielä muokata kun mulla ei edes ole sitä 460 konetta
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Aku_81 kirjoitti:Saa sitä tarpeeksi käsiään ahtaisiin paikkoihin ja viisaiden insinöörien luomuksien kanssa tapella töissä ja miksi pitäisi tapella vapaa-aikanakin? Jos tykkää vaihdella tulppia puol päivää, niin so be it.
Minun täytyy Aku vielä ihmetellä argumenttiasi ahtaudesta. Katsohan kuvat ja sano näyttääkö tuo ahtaalta? Kuvassa on Fox-koppainen '84 Thunderbird 460 cid moottorilla. Tuolla on suorastaan ruhtinaallisesti tilaa tulppien vaihtoon jne - foxissa on vaan yllättävän leveä konehuone.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
Aku_81 kirjoitti:Saa sitä tarpeeksi käsiään ahtaisiin paikkoihin ja viisaiden insinöörien luomuksien kanssa tapella töissä ja miksi pitäisi tapella vapaa-aikanakin? Jos tykkää vaihdella tulppia puol päivää, niin so be it.
Minun täytyy Aku vielä ihmetellä argumenttiasi ahtaudesta. Katsohan kuvat ja sano näyttääkö tuo ahtaalta? Kuvassa on Fox-koppainen '84 Thunderbird 460 cid moottorilla. Tuolla on suorastaan ruhtinaallisesti tilaa tulppien vaihtoon jne - foxissa on vaan yllättävän leveä konehuone.
enemmän tuolla tilaa on kun minun autossa
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61 kirjoitti:enemmän tuolla tilaa on kun minun autossa
Juu, tuo on suorastaan laittoman leveä konehuone, ihan kateudesta vihertyy. Muuten tuon konehuoneen sähköt ovat aikas kamalaa jälkeä... apikoa siellä täällä isoissa piuhoissa ja risteilevät kuin hämähäkin seitit.
Galaxie61 kirjoitti:enemmän tuolla tilaa on kun minun autossa
Juu, tuo on suorastaan laittoman leveä konehuone, ihan kateudesta vihertyy. Muuten tuon konehuoneen sähköt ovat aikas kamalaa jälkeä... apikoa siellä täällä isoissa piuhoissa ja risteile-vät kuin hämähäkin seitit.
Miten käy kun katsotaan lievästi piristeltyä isolohkoa altapäin, onko tila paljon vai vähän? Onko niin, että on jouduttu turvautumaan tri-Y sarjoihin tilanpuutteen vuoksi. Putkiston taka-akselin ylityskin on hoidettu tyylillä. Tämä on pelkkää asiaa. Arvaan ettei myöskään konehuoneessa ole kauheasti yli-määräistä tilaa, vaikka näin altapäin päätellen tulpanvaihto onnistuu helpommin kuin pikkulohkossa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
juu ja jos ei muuten,ahista ni voi vaikka sovittaa 460 -71seen ranseron peltisarjoilla sattuu sattuu mahtuu mahtuu.eli jos on paikallekki saatu ni tilaa vielä on.
Mexico65 kirjoitti:Miten käy kun katsotaan lievästi piristeltyä isolohkoa altapäin, onko tila paljon vai vähän? Onko niin, että on jouduttu turvautumaan tri-Y sarjoihin tilanpuutteen vuoksi. Putkiston taka-akselin ylityskin on hoidettu tyylillä. Tämä on pelkkää asiaa. Arvaan ettei myöskään konehuoneessa ole kauheasti yli-määräistä tilaa, vaikka näin altapäin päätellen tulpanvaihto onnistuu helpommin kuin pikkulohkossa.
Kuvassa on Californialaisen Rick Stantonin '69 Talladega. Auto on rakennettu vintage '69 Nascar replicaksi käyttäen moderneja Nascar osia. Putkisto on peräti 2 1/2" primääreillä ja tehty tuohon muotoon sivu-ulostuloilla VAIN Nascar vaikutelman aikaan saamiseksi. Todella kauniit sarjat muuten. Auton moottori työnsi kuristavalla imusarjalla ja orginaaleilla porttaamattomilla C9AE Boss kansilla 742 hv 5800 rpm:llä 4,500" iskulla. Minulla on tosi lähellä sydäntä vintage nascar '63-'70 ja eritoten Fordit, olen ollut Stantonin kanssa lukuisia kertoja tekemisissä. Tosi mukava äijä ja minulla on kauhea kasa kuvia autosta. Laitan kuvat putkistosta irrallaan, on tosi taideteos - pääsen postaamaan kuvat vasta app. viikon päästä.