Päivitetääs välillä, vaikka onkin vähän jäänyt taka-alalle tämä projekti, tässä välissä ehditty rakentaa yksi omakotitalo + autotalli, ja sitten nuo lasikuituautotkin vieneet oman aikansa. No, nyt alkaa olla talo valmis, niin vähä aikaa löytyny tällekin. Olisihan se kiva päästä joskus ajelemaankin.
Ehin raapia toisenkin kupeen pellille, tämä puoli olikin ihan kovaa, pyörän kaaren seutuvilla pieniä porattuja reikiä, eli liene jotain Amerikan Bubban aikaisia korjauksia.
Takaluukunkannen takareunasta, missä olisi Mustang-kirjaimet ei meinannut tulle peltiä vastaan millään, Bubba oli leiponut siihen paikkapaikoin melkein sentin "bondoa". Joten takaluukunkansi menee myös ostoslistalle. Näitä ei liene kannattane käytettyinä käydä kyselemään, repro-osatkaan ei taida älyttömiä maksaa?
Tuli myös ostettua parin kaverin kanssa kimpassa tuollainen moottorinosturi, jota tietysti piti kokeilla:
Ketjut kiinni:
Sieltähän se alkaa nousemaan:
Hoplaa, engine bay tyhjänä:

Huutaisi vähän loppujen nippelien purkamista, ja hiekkaa ilmalla paineistettuna.
Siinä palikat siistissä jonossa:
Pahoittelen kuvien huonoa laatua, piti räpsiä sillä vehkeellä mikä taskusta sattui löytymään.
Kone olisi tarkoitus purkaa, ja katsoa mitä sisällä on, kun ei nuo moottorin remontointi-osat taida hirveästi maksaa noihin. Konetta voisi samalla vähän piristää, kuitenkin että ulkoasu pysyisi suht alkuperäisen näköisenä. Tähän mennessä tulossa 600 cfm kaasari ja Edelbrockin Performer imusarja (jotka ovat tosin "kadonneessa" kontissa, tiedä sitten minä vuonna tulevat). Nuo ostaessa kiinni olleet peltisarjat olisi tarkoitus laittaa takaisin, putkisto tietysti takapuskurille asti tehtynä.
Kun tässä on vielä aikaa ennenkun auto on ajossa, niin on sopivasti aikaa spekulointiin ja osien hankintaan. Olisiko foorumin kokeneemmilla suosituksia mitä muuta kannattaisi tilauslistalle laittaa, tavoitteena siis normikäyttöön tuleva kone, eli saisi olla ainakin alhaalta vääntävä, pieni tehonlisäkään ei "haittaa", kuitenkin kohtuubudjetilla tehty kone, joten esim. stroukkisarjat saattavat jäädä budjetin ulkopuolelle. Mitä siis ostoslistalle uusien tiivisteiden, laakereiden, termarin, vesipumpun, bensapumpun ja nokkaketjun lisäksi?
- Nokka (suosituksia?)
- Kannet (suosituksia?)
- Virranjakaja (Täysin orggisosa, HEI-jakaja johokin koteloon naamioituna, vai jotain muuta?)
Laatikko on menossa remontoitavaksi, kun ei kunnosta varmaa tietoa, mutta en mielelläni lähtisi siitä mitään ruokakaupassa käyntiä hankaloittavaa laittamaan, kuten Stall Speediä nostamaan (Shift Kitin tarkoitushan on vaan jämäköittää (lyhentää) vaihtoja ja siten parantaa kestävyyttä, olenko ymmärtänyt oikein? Sellaisen voisi toki laittaa jos katsotaan tarpeellliseksi), mutta muuten suht normaaleilla paloikoilla olisi tarkoitus mennä.
Auton väriäkin olen tuumaillut, tavoitteena on ainakin 'Perioid Correct' -väri, jollainen voisi olla ollut saatavissa uutenakin. Kun kerran Bubba on auton keltaiseksi tervannut, niin voisihan sen vaihtelun vuoksi keltaisena pitääkin, '68 vuoden alkuperäinen keltainen ei niin sytytä kun on niin haalea, kaipailisin väriä mikä olisi "kirkkaan keltainen", mutta ei kuitenkaan sellainen sinapin keltainen, vaan mielummin vähän vaaleampi. Corralista bongasin
tuon F150 lava-auton, jossa väri (ainakin kuvissa olisi juuri sellainen mitä etsisin, onko auto / omistaja / väri kenellekään tuttu, kehtaisikohan värikoodia udella...
Tälläistä tällä kertaa, koitetaan jatkaa tätäkin projektia vähän aktiivisemmin, vaikka tällä foorumilla näyttää vähän rauhallisempaa olevan muutenkin.
