Sivu 2/3
Re: FOX takapää
Lähetetty: 13 Tammi 2008, 11:00
Kirjoittaja MouTine
Minuakin kiinnostaa!?!?! Viime kesän omien kokemusten perusteella täytyy sanoa että oma Mustangi on selkeästi aliohjaava. Autoa ei saanut radalla vauhdista ratilla ns. heittelemällä tai kevyellä moottori jarrulla läheskään sillä tavoin liukuun, mitä edellistä veitseä. Capri kun taas irtosi tosi helposti.
Toinen juttu... Mussella ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h. Capri oli hyvinkin rauhallinen noissa nopeuksissa. Nivelissä ei ole väljää. Jouset on Eibachin Pro Kit ja iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 18 Tammi 2008, 15:13
Kirjoittaja 2065
Minuakin kiinnostaa!?!?! ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h Iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
No vaihda aluksi vaikka ne iskarit kunnollisiin. Mitenkäs etupään kulmat jakselee? Onko sulla camber/caster platet?
Re: FOX takapää
Lähetetty: 19 Kesä 2008, 12:27
Kirjoittaja MouTine
2065 kirjoitti:Minuakin kiinnostaa!?!?! ajamiseen pitää todella keskittyä kun nopeus nousee yli 200km/h Iskarit mitkä lienee, takana orkkikset ja edessä jotkut tumman siniset.
No vaihda aluksi vaikka ne iskarit kunnollisiin. Mitenkäs etupään kulmat jakselee? Onko sulla camber/caster platet?
Katos perkele... Löysin wanhan aiheen uudestaan kun vähän sörtsäsin.
Ei ole vielä. Eilen tilasin MM:n CC levyt, UPR:n täydellisen takavarras-setin nimenomaan polyurettani puslilla ja KYB iskarit. Mahtaakohan mitään muutosta tapahtua..?
Re: FOX takapää
Lähetetty: 19 Kesä 2008, 18:03
Kirjoittaja 2065
Kyllä tapahtuu-huomaat varmasti eron-on ihan eri auto

Re: FOX takapää
Lähetetty: 02 Elo 2008, 01:06
Kirjoittaja MouTine
Nyt on UPR:n takavartaat paikallaan. Aika vääntäminen oli niitä asentaa. Alimaiset meni hyvin, mutta ylemmissä oli tahkoamista. Vielä ei ole paljoa ajokilometrejä, mutta peräpään meteli on kasvanut ja siitä en oikeen pidä. =( Toivottavasti nyt rauhoitaisi auton käytöstä urissa ja 200 nopeuksissa.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 02 Maalis 2010, 13:57
Kirjoittaja Ville K
Monelaista juttua suuntaan tai toiseen, mutta voiko foksikoppaseen nyt siis huoletta laittaa takapäähän uretaanit joka paikkaan, ilman huolia osien murtumisesta tms. väsymisestä? Autossa on uudet iskarit, KYBin Gas-a-justit, alusta vakiokorkeudessa. Tulee saamaan lenkkaria, väärinkäyttöä, kiihdytystä, rataa yms. Ja sitten taas vastapainona perhettä rannalle yms. cruisailua.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 02 Maalis 2010, 16:17
Kirjoittaja Late
Ville K kirjoitti:Monelaista juttua suuntaan tai toiseen, mutta voiko foksikoppaseen nyt siis huoletta laittaa takapäähän uretaanit joka paikkaan, ilman huolia osien murtumisesta tms. väsymisestä? Autossa on uudet iskarit, KYBin Gas-a-justit, alusta vakiokorkeudessa. Tulee saamaan lenkkaria, väärinkäyttöä, kiihdytystä, rataa yms. Ja sitten taas vastapainona perhettä rannalle yms. cruisailua.
Ei tuu murheita, kyllä vakio-osatkin kestää kovemmat uretaanit ja normaalin "väärinkäytön" vakiotehoilla. Onhan noita vuosikaudet jo laitettu, Suomessakin varmaan kymmeniin autoihin. Foxissahan on melkoisen isot puslat varsinkin taka-akselilla, eli jää niihin vielä joustovaraakin. Ei siitä tule ihan sellaista kivirekeä kuin monesta muusta uretaaneilla. Ainoa negatiivinen asia on kevyesti kasvanut melutaso, mutta tuskin avossa niin haittaa.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 03 Maalis 2010, 00:36
Kirjoittaja GT-350
Riippuu varmaan käyttötarkoituksesta....jos autolla ajetaan hissukseen niin ei kai siellä mitään ongelmia tule
But...
itse ainakin luotan MM:n kommenttiin niin kauan kuin itsellä ei ole enemmän kokemusta aidosti motorsportista kuin heillä:
Mustang Rear upper control arm (differential side) bushing kit, fits all 8.8" solid rear axle Mustangs from 1979 through 2004.
These upper control arm bushings are good to replace when replacing or upgrading the rear upper control arms on your solid axle equipped Mustang. This kit comes with two bushings to do both arm mounting locations where they attach to the differential housing. These bushings get pressed into the Mustang 8.8" axle housing. The upper arm itself is integral with the forward chassis side bushing, and these make up the rear mounting location where the control arm attaches to the rear axle.
We don't recommend replacing these bushings with urethane, due to the increased bind, and stress to the chassis.
We sell a bushing removal and installation tool to make the replacement of this bushing very easy. If your Mustang is over 5-7 years old, your car is probably due to replace these bushings, especially if you do any track or performance driving. If you haven't yet converted to a torque arm (which eliminates the upper arms entirely),
these are the only upper control arm bushings we recommend.
Ja kyseessä siis Fordin orggiskumipuslat taka-akselin päälle, ylätukivarren takapäähän. Uretaanit sitten muualle.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 03 Maalis 2010, 06:34
Kirjoittaja Ville K
Eli kaikki muut uretaanisiksi, paitsi ne akselissa itsessään olevat pyöreät puslat perämurikan yläkulmissa..? Saas nähdä missä kunnossa ne puslat on.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 03 Maalis 2010, 19:29
Kirjoittaja 96PurpleStang1
2005 vuoden Cal-mustang luettelossa Steedan heavy-duty tukivarret -79-04 joissa taasen käsittääkseni toisinpäin, uretaanit perän puoleisille ja 2 kertaa
vahvemmat kumiset korin puolen kiinnitykseen.Omassani on alkuperäiset tukivarret joissa kaikissa Hyperflex-puslat.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 07 Maalis 2010, 04:19
Kirjoittaja Jukka
Ville K kirjoitti:Eli kaikki muut uretaanisiksi, paitsi ne akselissa itsessään olevat pyöreät puslat perämurikan yläkulmissa..? Saas nähdä missä kunnossa ne puslat on.
Mulla on kaikki takapäässä uretaania ja autolla on ajettu muutakin kuin pyhisin kirkkoon hiljaa ja varovasti.

Ihan tosissaan on ajettu kadulla,radalla ja vähä jokkistakin ja joskus on hiukan kumikin lämmennyt...

Hyvin kestää ihan vakio vehkeetkin.
Kiitokset vaan Tepolle ja Harrille&Hannulle!

Re: FOX takapää
Lähetetty: 07 Maalis 2010, 10:39
Kirjoittaja Ville K
Juu, sain jo privaakin aiheesta, on tulossa urkkua kaikki.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 04 Tammi 2013, 14:14
Kirjoittaja RipuRapJ
Laitetaas tänne kysymys kun osuu aika lähelle aihetta...
Eli siis mitä muutoksia täytyy tehdä 80 vuoden foxiin kun laittaa 96 vuoden taka-akselin? Kiinnostaisi tietää että kuinka isoon hommaan varautua

Re: FOX takapää
Lähetetty: 04 Tammi 2013, 14:17
Kirjoittaja Pappacosworth
akselin leveys ainakin on erilainen, sn on leveämpi. Jarrut tietysti vaijerit ja putket/letkut.
Re: FOX takapää
Lähetetty: 05 Tammi 2013, 02:35
Kirjoittaja RipuRapJ
Joo niin olen kanssa kuullut että on leveämpi, vielä ei ole tiedossa että kuinka paljon. Tuohon mahtaa käydä foxin kardaani kun perä on sama kuin foxissa(?)