Sivu 2/2

Lähetetty: 09 Joulu 2007, 13:45
Kirjoittaja Antti66HT
ac474 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Tuskin ratapäivä sijoitukset paljon paranee tuon taka akselin myötä :oops:
Onko tuosta sijoituksesta enää parannettavaa, ajassa kylläkin :wink: :wink:

FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
2. Mika Kosola 07 Shelby GT500 1.25.49
3. Jyri Rekonen 65FB 1.26.69
4. Sven Lundberg 99Cobra 1.28.30
5. Olli Koskiniemi 84GT 1.28.31
6. Arto Elomaa 65FB 1.28.83 1.29.99
7. Seppo Luoma-Pukkila 66HT 1.30.30
8. Harri Hakala 96GTS 1.30.69
9. Hannu Haapala 96GT 1.31.08
10. Harri Kekkonen 96Cobra 1.31.52


P.S
Onhan siellä perässä tulevilla "vähän" uudempia musseja :wink: :wink:

Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika :?: :?:
Niinpä, tätähän mä meinasin, ei parane sijoitus, aika saattaa parantua...

Lähetetty: 09 Joulu 2007, 19:22
Kirjoittaja mussette

Lähetetty: 09 Joulu 2007, 19:52
Kirjoittaja Fastback
mussette kirjoitti:http://www.rrs-online.com/3linkproducts.php

Onko kukaan laittanut ?
En tunne ketään kuka olisi tommoisen ostanut mutta pari kaveriani on tuota harkinnut ja odottavat vain kuulevansa kokemuksia sastsista...

Martz Chassis tekee myös valmiita takajousituksia vähän isommille takapalloille:

http://www.martzchassis.net/page7.htm

Lähetetty: 10 Joulu 2007, 11:26
Kirjoittaja Arto65FB
Juu, kyllä tuo HHP:n tekemä FB on aika pro touring.
mussette kirjoitti:http://www.rrs-online.com/3linkproducts.php

Onko kukaan laittanut ?
Enpä ole nähnyt. Noiden linkkien kiinnitys lehtijousen kiinnityspisteeseen ei vaan taida olla optimaalisin ratkaisu. TCP:n ratkaisu lienee parempi geometrialtaan. Toisaalta tuo "ylipitkä" torque arm vähentää ongelmia (ja kuten arvata saattaa vähentää myös sen torque armin hyviä puolia). Mutta itse laittaisin mieluummin tuon kuin G-barin tai muu nelilinkki.

Lähetetty: 11 Joulu 2007, 16:26
Kirjoittaja JXA-26
hannu kirjoitti:FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika :?: :?:
Ihan vaan mielenkiinnosta ensikesän tulevia koitoksia varten, millä renkailla tuo saavutettiin ?

Lähetetty: 11 Joulu 2007, 17:37
Kirjoittaja MustangGT
Mikäs se oli Koskisen Ollin aika 1.24xxxx ja pojat ajoi epävirallisen ajan.
Tosin 2.3 vuotta sitten. Ei tainneet olla kerholaisia niin ei kirjattu viralliseksi tulokseksi.... :shock:

Ja Jyx ajoi minun -99GT:ll 1.31s. mIiHn se aika jäi?
Siihen vaihdettiin uudet tuulilasin pyyhkijät 14.90e. Ikallisista ei haettu 2t5t hipo osaa :D

Lähetetty: 11 Joulu 2007, 21:33
Kirjoittaja Antti66HT
JXA-26 kirjoitti:
hannu kirjoitti:FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika :?: :?:
Ihan vaan mielenkiinnosta ensikesän tulevia koitoksia varten, millä renkailla tuo saavutettiin ?
no ompas pohjustusta... olihan ne Nitto555:set kai, eli pehmeät, mutta katulailliset.. ;) ;) ;) (laitoin kolme että huomataa)

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 10:37
Kirjoittaja Mexico65
Antti66HT kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti:
hannu kirjoitti:FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika :?: :?:
Ihan vaan mielenkiinnosta ensikesän tulevia koitoksia varten, millä renkailla tuo saavutettiin ?
no ompas pohjustusta... olihan ne Nitto555:set kai, eli pehmeät, mutta katulailliset.. ;) ;) ;) (laitoin kolme että huomataa)
Minun silmissä nuo kumit ovat Nitto NT01:set.

En malta olla laitamatta lievää huomautusta ja korostusta alusta asiaan.
Oikein muunnellulla ja vahvistetulla vakio palikoilla pääsee jo aika kovaa.
Kyseisessä autossa 65 FB on vahvistetut vakio tukivarret, "halpis" strut rod, omatekemät under rider traction bars takana, lyhennetyt 620lbs jouset edessä, 4½ lehtiset mid eya jouset takana, konin iskarit kumissa, Vallilan-takomossa teetetyt säädettävä etu vakaajaa, nopeutettu simpukka ohjaus, romis kamoista jarrut itse tehty, kori jäykisteet osin itse tehtynä osin teetetyt. Hinta hieman kyseenalainen mutta omalle työlle ei ennenkään ole hintaa laskettu niin osto-osat alustan osalta lienee jossain 1000€ paikkeilla.
Kone 302 "jämä" laatiiko, T5 vaihteisto, 8" lukkoperä, 225/45x16 Bridgestone S 03 E hyväksytyt normaalit katurenkaat.

1,25,00s Botniaring

Tällä haluan korostaa sitä, ettei tie nopeuteen välttämättä kulje kalliiden jälkituotanto-osien kautta. Toimiva kokonaisuus on tärkein tekijä auton nopeuden suhteen.

Lisäksi löytyy muutama Historic Fordi Mustang ja Falcon joiden alusta pohjautuvat pääosin vahvistetuista vakio osista ja tarkkaan rajatuista muutoksista silti ne kykenevät taittamaan Botniaringin 1.25 aikoihin ja allekin (1:24.051) kilpailuolosuhteissa. Kyseisten autojen ongelmana on lisäksi vanhanaikaiset rättirenkaat, 289 "vakio" osista kootut moottorit ja jarrut.

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 12:48
Kirjoittaja Vee8
Kyllä se kuskikin jotain vaikuttaa, eihän näitä aikoja ole sama mies vetäny. Vasta silloin pääsis vertaileen autoja.

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 17:02
Kirjoittaja JXA-26
Mexico65 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:olihan ne Nitto555:set kai, eli pehmeät, mutta katulailliset.. ;) ;) ;)
Minun silmissä nuo kumit ovat Nitto NT01:set.
Ja nuo Nitto01.set on DOT-hyväksytyt...?
Pääsin tuon iiiiihanan sinisen FB.n kyytiin jurvassa, kun kuskina oli HHP.n Harri. Tehoista tuli mieleen eräs vihreä ex-roadsport FB Mustang, mutta ainoa mikä todella jäi mieleen oli se tautinen pito ! Tuli mutkanopeuksista mieleen endurancen aikaiset sliksit...

Re: '65 Fastback PRO touring & street

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 14:40
Kirjoittaja mussette


Takaripustuksen asennus videon pätkä, ei hitsausta --> luulis kelpaavan konttorilla.

Re: '65 Fastback PRO touring & street

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 15:47
Kirjoittaja mvon919
Mulla on Nitto NT555:set, noi on 101:set... DOT hyväksyttyjä molemmat.

Re: '65 Fastback PRO touring & street

Lähetetty: 24 Joulu 2007, 14:29
Kirjoittaja MouTine
Mulla oli Nitto NT555:set, mutta kukaan ei viitsinyt kertoa että kahdessa oli ruuvit läpi ja ajoin rungot paskaksi liian alhaisilla paineilla. Aika kovalta kumiseokselta tuntui... Nyt on NRY:t.