Sivu 2/3

Lähetetty: 04 Loka 2004, 17:12
Kirjoittaja Jukka
Kimi kirjoitti:
Hee, lähetteessä lukee: Sangen kivuliaat peukalot kun jäivät kattoluukun väliin...
Mersu?

Joko Pussihousu on kussut Sjömanin muroihin tai sitten kauneus on katsojan silmässä.
Kummatkin noista autoistahan on maalattu uudelleen mutta vain toinen alkuperäisellä värillä.
Mielipiteet on vähänkuin persreiätkin,kaikilla on omansa.
Hienoja ovat kuitenkin kummatkin.

Lähetetty: 04 Loka 2004, 17:13
Kirjoittaja Vee8
Kimi kirjoitti:
Ootkos jättäny pääskin johonkin väliin sormien lisäksi, kun tommosia puhelet
Hee, lähetteessä lukee: Sangen kivuliaat peukalot kun jäivät kattoluukun väliin...
- Päähän mulla on jo jäänny niin moneen saumaan, ettei enää laskuissa pysy - mutta öh, eikö ne kuitenkin ole Fordeja vai nou?
OIKEIN foordeja... :roll:

Lähetetty: 05 Loka 2004, 15:23
Kirjoittaja stangrider
Eiköhän hienointa ole kuitenkin se että kaikki 3 vuonna 1973 maahantuojan kautta tullutta Mustangia on vielä hengissä
ja upeasssa kunnossa.
Ehkä toi Grande kuitenkin eniten orggis.

Toivottavasti säilyvät Suomessa jatkossakin!

Lähetetty: 05 Loka 2004, 20:28
Kirjoittaja raunoh
Käsittääkseni tuossa 73-Suomi-Grandessa (oli allekirjoittaneella heinäkuusta 1998 helmikuuhun 2002) on aivan alkuperäiseen seuraavat muutokset:
1) musta vinyylikatto korvattu aidolla nahkalla (yhdestä palasta !) n. 1995
2) maalattu uudestaan samalla värillä n. 1995 (stripattu ensin peltipinnalle)
3) orig. 14x5.5" peltivanteet hävinneet, nyt alla vastaavat 14x6" (tämä koko siis saman korimallin 71-72 Mustangeissa !)
4) maskiin joskus aikoinaan leikattu sumu/lisävaloaukot, mutta palautettu ennalleen eli ostettu alkup. varaosana uusi maski
5) akkuja, pakoputkia, jarrupaloja, jarrukenkiä, jne. normaaleja kulutusosia tietysti vaihdettu

Ko. 73-Grande on saamieni tietojen mukaan käytännössä kolaroimaton, kertaalleen on hyvin pieni kolhu eli n. nyrkin kokoinen pieni painauma oik. etulokasuojaan, joka oli vain oikaistu.

Lähetetty: 05 Loka 2004, 21:01
Kirjoittaja MustangGT
stangrider kirjoitti:Eiköhän hienointa ole kuitenkin se että kaikki 3 vuonna 1973 maahantuojan kautta tullutta Mustangia on vielä hengissä
ja upeasssa kunnossa.
Ehkä toi Grande kuitenkin eniten orggis.

Toivottavasti säilyvät Suomessa jatkossakin!
Maahantuojan kautta tuli kymmenkunta -73 Mustangia, joista 3 CJ tekniikalla....

Lähetetty: 05 Loka 2004, 21:29
Kirjoittaja 2065
jeps..näin on

Lähetetty: 05 Loka 2004, 21:37
Kirjoittaja raunoh
Tietojeni mukaan Oy Ford Ab:n kautta tuli kymmenkunta kpl 71-73 Mustangia, joista 71-malleja oli 4 kpl, 72-malleja 4 kpl, ja 73-malleja vain 3 kpl, joista kaikki oli Q-koodin 351-CobraJet:lla. Joku tietävämpi voi kommentoida ?

Lähetetty: 05 Loka 2004, 22:40
Kirjoittaja MustangGT
Joo, tarkistin V8:sta ja kymmenkunta -71-73 malleja tuli Suomeen :oops:
Muisteltiin Cruisingillassa -73 Granden nykyisen omistajan kanssa väärin...

Lähetetty: 13 Joulu 2004, 11:08
Kirjoittaja KTM
Kun tässä nyt kalutaan näitä Oy Ford Ab:n tuomia 70-luvun alun Musteja, niin tietääkö kukaan missä liikkuu 71-73 ikäinen rusahtava Grande? Auto oli uudesta asti eräällä ala-asteen opettajalla rouva C:llä Oulussa. Muistan vain, että kyseinen auto oli hyvin pidetty ja koulun pihalla sitä aina välitunnilla kuolattiin. Maski oli linee saanut kipeää joskus, kun kulmaa oli korjattu parilla popparilla.

Lähetetty: 13 Joulu 2004, 15:59
Kirjoittaja raunoh
Ei kait ole kyse vaalean/kullan ruskeasta 71-Grandesta, jossa on vetokoukku ja rek. no. OR-303 ? Jos noin, auto on nykyään Mikkelin eteläpuolella, MR-kilvissä ja hyvässä kunnossa. Tunnen omistajan, joka ei ole nyt Mustang-kerhon jäsen, tuo auto oli 2001 Am Car Show:ssa allekirjoittaneen tuolloin omistaman 73-Granden (ABE-600) vieressä.

Lähetetty: 13 Joulu 2004, 21:21
Kirjoittaja KTM
raunoh kirjoitti:Ei kait ole kyse vaalean/kullan ruskeasta 71-Grandesta, jossa on vetokoukku ja rek. no. OR-303 ? Jos noin, auto on nykyään Mikkelin eteläpuolella, MR-kilvissä ja hyvässä kunnossa. Tunnen omistajan, joka ei ole nyt Mustang-kerhon jäsen, tuo auto oli 2001 Am Car Show:ssa allekirjoittaneen tuolloin omistaman 73-Granden (ABE-600) vieressä.
Kylläpä tuo kuulostaa tutulta Aili C:n autotolta. Kiva kuulla tunkin auton olevan ymäärtävissä käsissä.

Hono painos

Lähetetty: 15 Joulu 2004, 21:23
Kirjoittaja ROKI
Eipä ollut V8:ssa kummosia :!: juttuja tai olihan siellä juttuja :!: mutta minua kiinnostavia juttuja eipä juuri. Joten heitinpä tuonne lehti hyllyyn lojukoon siellä, ootan PONI LEHTEÄ kunhan se tulisi nopiaan :!: :!:

Lähetetty: 15 Joulu 2004, 22:39
Kirjoittaja raunoh
Mutta luepa sitten vaikka Mustang Monthly- tai Mustang & Fords -lehteä...

No, kiinnosti tuossa V8:ssa kuitenkin tuo Yenko Nova-juttu 427-koneisena. Noita Yenkoja tehtiin peräti 37 yksilöä, joista lehden mukaan on tallella 8 yksilöä. Kas kummaa, saman verran jäljellä kuin Shelby Europaa (1 oli varastettu Hollannissa n. 1998 eikä vielä löytynyt), mutta Europaa tehtiinkin vain 14 yksilöä, tai noh - lasketaan mukaan vielä tuo prototyyppi 1971 Mercury Cometiin pohjautuva Shelby Europa GT250, jolla ajeltiin hieman yli 10 vuotta, ja sitten auto vain katosi...

Tuon Yenkon varttimaili oli hieman päälle 13 sek, kun Arto Sandberg kertoi minulle aikoinaan tällä vihreällä 1971 avo-Europallaan (tuolloin 351HO) hurauttaneen varttimailin aikaan 12.48 sek. Not bad ?!?

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 00:02
Kirjoittaja Kimi
Yksi ponilehti lähti juuri digitaaliavaruudessa kiitämään kohti painotaloa. Saas nähdä ehtiikö jouluksi kotiin - taitaa mennä vähän liian tiukille, mutta välipäiviks nyt kuitenkin.

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 12:12
Kirjoittaja Tapsa
On se kiva kun Fordimiehiä kiinnostaa Yenko Novatkin?
alkuperäiset ovat myös kortilla jenkeissä ! feikkejäkin ilmeisesti
on tehty? mitä hauskaa ei kopioitas... lisää aiheesta löytyy myös
vanhasta street et race lehdestä numeroa en muista vahingoksikaan
Yenkon aika stripillä vois olla tämän päivän radalla ja renkailla ehkä
vähän parempi kuin 70 lukusilla polyglasseilla... näin vertailuna
mutta arto on ajanut silti hyvän ajan ! not bad!